Wniosek dot. decyzji o likwidacji peronów kolejowych na linii nr 146
Proszę o rozważenie zmiany decyzji UMWŁ o likwidacji peronów zgodnie z odpowiedzią MI: . Odbudowa peronów jest uzależniona od potwierdzenia faktycznego uruchomienia połączeń pasażerskich na linii nr 146. Jednocześnie informuję, że za uruchomienie połączeń o charakterze regionalnym odpowiada właściwy Marszałek Województwa.
Ponawiam pytania- bo Państwo zdaje- się mogliby zmienić ten plan likwidacji peronów, by przewozy pasażerskie mogły wrócić szybciej na ta linię.
Poniżej odpowiedź UMWŁ na pytanie dotyczące połączenia kolejowego w kierunku st. Częstochowa:
Kolejowe przewozy pasażerskie na linii kolejowej nr 131 i nr 146 Łódź – Zduńska Wola – Chorzew Siemkowice – Częstochowa prowadzone były do roku 2012. Przewozy te zostały zawieszone z uwagi na bardzo zły stan techniczny infrastruktury, który powodował osiąganie bardzo niskiej prędkości handlowej pociągów pasażerskich i w efekcie niekonkurencyjny czas jazdy.
Wznowienie przewozów na tej linii brane będzie pod uwagę po zakończenia remontów przez PKP PLK S.A., co według posiadanych informacji przewidywane jest do 2023 r. Przed podjęciem decyzji o wznowieniu przewozów przewidujemy przeprowadzenie odpowiednich badań, które pozwolą nam na ukształtowanie oferty na tej linii.
Niewątpliwie konieczne będzie też porozumienie się w tej sprawie z Województwem Śląskim jednakże połączenie to będzie połączeniem międzywojewódzkim.
- Częstochowa Stradom
- Częstochowa Gł.
- Wyczerpy (posterunek odgałęźny, brak postoju)
- Rząsawa
- Mykanów
- Cykarzew Stary
- Cykarzew
- Ważne Młyny
- Brzeźnica nad Wartą
- Pieńki Dubidzkie
- Dubidze
- Wistka
- Biała Pajęczańska
- Chorzew Siemkowice
From: SekretariatDTK <sekretariatDTK na serw. mi.gov.pl>
Date: czw., 22 lis 2018 o 14:53
Subject: FW: pytanie o likwidację peronow kolejowych na linii nr 146
To: adam.fularzna serw. wieczorna.pl <adam.fularzna serw. wieczorna.pl>
Szanowny Panie,
uprzejmie informuję, że aktualnie przyjęty zakres robót na odcinku Chorzew Siemkowice – Zduńska Wola Karsznice linii kolejowej nr 131 zakłada przeprowadzenie robót modernizacyjnych, w tym prac związanych z przebudową peronów. W przypadku linii nr 146 w ramach prac modernizacyjnych przewiduje się likwidację peronów wraz z pozostawieniem rezerwy tereny umożliwiającej w przyszłości ich odbudowę. Odbudowa peronów jest uzależniona od potwierdzenia faktycznego uruchomienia połączeń pasażerskich na linii nr 146. Jednocześnie informuję, że za uruchomienie połączeń o charakterze regionalnym odpowiada właściwy Marszałek Województwa.
Z poważaniem,
Sekretariat Departamentu Kolejnictwa
Ministerstwo Infrastruktury
Ul. Chałubińskiego 4/6
00-928 Warszawa
Tel. 22 630 13 00
sekretariatDTKna serw. mi.gov.pl
W związku z przekazanymi przez Panią/Pana danymi osobowymi informujemy, iż Minister Infrastruktury jako administrator danych przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz zgodnie z zasadami, z którymi mogą się Państwo zapoznać na stronie internetowej https://www.gov.pl/infrastruktura/informacje-dotyczace-przetwarzania-danych-osobowych
Zanim wydrukujesz tę wiadomość upewnij się, czy jest to konieczne. Proszę pomyśl o środowisku.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.