Petycja do Ireneusz Merchel - Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe
Petycja do Ireneusz Merchel - Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe
-- Wykaz peronów na trasie Częstochowa Stradom- Chorzew. Nazwy stacji objętych decyzją o likwidacji- czyli te zagrożone likwidacją pogrubiono::
- Częstochowa Stradom
- Częstochowa Gł.
- Wyczerpy (posterunek odgałęźny, brak postoju)
- Rząsawa
- Mykanów
- Cykarzew Stary
- Cykarzew
- Ważne Młyny
- Brzeźnica nad Wartą
- Pieńki Dubidzkie
- Dubidze
- Wistka
- Biała Pajęczańska
- Chorzew Siemkowice
Poniżej odpowiedź UMWŁ na pytanie dotyczące połączenia kolejowego w kierunku st. Częstochowa:
Kolejowe przewozy pasażerskie na linii kolejowej nr 131 i nr 146 Łódź – Zduńska Wola – Chorzew Siemkowice – Częstochowa prowadzone były do roku 2012. Przewozy te zostały zawieszone z uwagi na bardzo zły stan techniczny infrastruktury, który powodował osiąganie bardzo niskiej prędkości handlowej pociągów pasażerskich i w efekcie niekonkurencyjny czas jazdy.
Wznowienie przewozów na tej linii brane będzie pod uwagę po zakończenia remontów przez PKP PLK S.A., co według posiadanych informacji przewidywane jest do 2023 r. Przed podjęciem decyzji o wznowieniu przewozów przewidujemy przeprowadzenie odpowiednich badań, które pozwolą nam na ukształtowanie oferty na tej linii.
Niewątpliwie konieczne będzie też porozumienie się w tej sprawie z Województwem Śląskim jednakże połączenie to będzie połączeniem międzywojewódzkim.
From: SekretariatDTK <sekretariatDTK na serw. mi.gov.pl>
Date: czw., 22 lis 2018 o 14:53
Subject: FW: pytanie o likwidację peronow kolejowych na linii nr 146
To: adam.fularzna serw. wieczorna.pl <adam.fularzna serw. wieczorna.pl>
Szanowny Panie,
uprzejmie informuję, że aktualnie przyjęty zakres robót na odcinku Chorzew Siemkowice – Zduńska Wola Karsznice linii kolejowej nr 131 zakłada przeprowadzenie robót modernizacyjnych, w tym prac związanych z przebudową peronów. W przypadku linii nr 146 w ramach prac modernizacyjnych przewiduje się likwidację peronów wraz z pozostawieniem rezerwy tereny umożliwiającej w przyszłości ich odbudowę. Odbudowa peronów jest uzależniona od potwierdzenia faktycznego uruchomienia połączeń pasażerskich na linii nr 146. Jednocześnie informuję, że za uruchomienie połączeń o charakterze regionalnym odpowiada właściwy Marszałek Województwa.
Z poważaniem,
Sekretariat Departamentu Kolejnictwa
Ministerstwo Infrastruktury
Ul. Chałubińskiego 4/6
00-928 Warszawa
Tel. 22 630 13 00
sekretariatDTKna serw. mi.gov.pl
From: Adam Fularz
Date: pon., 29 paź 2018 o 12:06
Subject: Fwd: do Ireneusz Merchel - Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe
To:
From: Adam Fularz
Date: pon., 14 lis 2016 o 12:42
Subject: do Ireneusz Merchel - Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe
Ireneusz Merchel - Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
dotyczy: Rewitalizacji linii 146 Wyczerpy –Chorzew Siemkowice
Szanowny Panie,
3 Listopada PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiło przetarg na Zaprojektowanie i wykonanie robót w ramach projektu POIIŚ 5.2 – 4 „Prace
na linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice".
Według wypowiedzi Pana Łukasza Kwasiborskiego, Rzecznika PKP PLK, cytuję:, „Prowadzone były rozmowy z właściwymi Urzędami
Marszałkowskimi. Marszałkowie zapewnili, że nie mają w planach uruchomienia połączeń kolejowych na linii. W związku z tym w Studium
Wykonalności nie był brany pod uwagę remont infrastruktury pasażerskiej. Pozostawienie peronów w obecnym złym stanie technicznym
byłoby niewskazane z przyczyn bezpieczeństwa oraz konieczności utrzymania zbędnej infrastruktury. W przypadku decyzji uruchomienia
połączeń pasażerskich Wykonawca „zabezpieczył teren" pod obecne oraz nowe przystanki, których lokalizacje zostały uzgodnione z
samorządami."
W zupełności nie zgadzamy się z tą wypowiedzią, ponieważ warto przypomnieć, że: przed kilkoma laty jednym z powodów zawieszenia
przewozów na trasie Zduńska Wola – Chorzew Siemkowice – Częstochowa był fatalny stan torów, przez co czas jazdy był bardzo długi.
Było to m.in. przyczyną wycofania się samorządów z finansowania połączeń. Powołując się na wyżej wymienioną wypowiedź Rzecznika,
uważamy, że podejmowanie kroków w celu likwidacji peronów jest absurdalne. Pamiętać należy, iż wybory samorządowe odbywają się co
4 lata, a każda nowo wybrana władza może mieć swój własny pomysł na transport kolejowy, w tym na reaktywacje tych połączeń.
Obecnie w kontekście częściowego zrewitalizowanej już linii 131 na odcinku Zduńska Wola Karsznice – Chociw Łaski oraz zbliżającej się
rewitalizacji linii 146 istniałaby realna szansa na powrót tego typu połączeń i. Po rewitalizacji linii 146 czas przejazdu pociągów osobowych
relacji Zduńska Wola – Częstochowa może ulec skróceniu do 1h25 minut, a po pełnej rewitalizacji linii 131 i 739 czas ten ulegnie
dalszemu skróceniu do przedziału 1h5 min.-1h 10 min. W przypadku pociągów przyspieszonych i pospiesznych czasy mogą być jeszcze
bardziej konkurencyjne i wynieść od 55 min. do 1h. Jeżeli jednak doszłoby do realizacji skandalicznej decyzji o likwidacji peronów takie
przywrócenie nie będzie możliwe.
Likwidacja infrastruktury pasażerskiej na linii 146 można odbierać jako działania na szkodę Państwa, jako właściciela infrastruktury, a
także samorządu i społeczeństwa. Brak tej infrastruktury spowoduje bowiem jeżeli nie obecnie to także w następnych latach brak
możliwości ewentualnego odtworzenia obsługi pasażerskiej na tym obszarze. Tym samym będzie to równoznaczne z trwałym
wykluczeniem komunikacyjnym lokalnej społeczności i ograniczeniu możliwości rozwojowych.
Ewentualna likwidacja krawędzi peronowych na linii 146 byłaby wydarzeniem niespotykanym. Nigdzie dotychczas podczas modernizacji,
czy też rewitalizacji linii kolejowych będących pod zarządem PKP PLK S.A nie doszło do sytuacji, w której całkowicie ulegałaby likwidacji
infrastruktura służąca obsłudze ruchu pasażerskiego. Takie traktowanie majątku państwowego nie znajduje uzasadnienia i nie może być
zgody na takie działania
W związku z tym wnioskujemy do Pana Prezesa o interwencję w sprawie zachowania obecnych peronów jak i ich modernizację, dzięki temu
trasa będzie w przyszłości, pełni gotowa do wznowienia ruchu pasażerskiego. Liczymy na pozytywne rozpatrzenie Naszej prośby.
Niżej podpisany/a: Kuba Gułajewski Zduńskowolskie Wieści Kolejowe 98-220 Zduńska Wola |
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
______________________________________