Propozycja Gorlickiej Kolei Aglomerayjnej
Od: Adam Fularz
Date: pon., 14 cze 2021
Subject: Propozycja Kolei Aglomeracji Gorlickiej
do UM w Gorlicach
Dzień dobry, Chciałbym zwrócić się z propozycją budowy przystanku "Biecz Rynek" w wąwozie obok Starego Miasta, w Bieczu oraz przystanku Klęczany. Dołączam szkice.
Urząd Miejski w Gorlicach Rynek 2, 38-300 Gorlice
Dzień dobry, Chciałbym zwrócić się z propozycją budowy przystanku "Biecz Rynek" w wąwozie obok Starego Miasta, w Bieczu oraz przystanku Klęczany. Dołączam szkice.
Pozdrawiam,
Adam
--
---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <adam.fularz na serw. wieczorna.pl>
Date: pon., 13 lis 2017 o 21:24
Subject: Propozycja Kolei Aglomeracji Gorlickiej
Od: Adam Fularz <adam.fularz na serw. wieczorna.pl>
Date: pon., 13 lis 2017 o 21:24
Subject: Propozycja Kolei Aglomeracji Gorlickiej
Z agencji prasowej zwróciliśmy się do władz miasta Gorlice z poniższą propozycją. Odpowiedzi nie otrzymaliśmy.
Propozycja reaktywacji i odtworzenia Aglomeracji Gorlickiej
Jako ekonomista transportu proponuję odtworzenie zlikwidowanej w dniu 1.03.2013 linii komunikacji miejskiej łączącej Biecz i Gorlice przez dzielnicę Zagórzany.
Proponuję wzorem miasta Sanoka wykorzystać w tym celu linię kolejową. W Sanoku pojawił się nowy przewoźnik kolejowy Skpl który wprowadził od sierpnia próbne kursy często łączące Sanok z pobliskim Zagórzem. Nieopodal Gorlic powstał okresowy mały system kolei aglomeracyjnej- na razie tylko na okres miesiąca.
Proponuję podobną inwestycję w celu odtworzenia aglomeracji łączącej Biecz i Gorlice w jeden ośrodek urbanistyczny. Linia kolei już istnieje. Inwestycją dodatkową byłaby budowa nowego przystanku kolejowego Biecz Stare Miasto w pobliżu centrum miasta.
Władze obu miast nie ponosiły by kosztów dopłat do przewozów kolejowych. Koszty sfinansowałyby władze województwa. Samorządy obu miast mogłyby jednak partycypować w kosztach tak aby autobusy szynowe kursowały np. co 30 minut i zapewniały dobrą ofertę komunikacji. Samorządy lokalne poniosłyby koszty lobbyingu w sprawie uruchomienia tego systemu transportu. System taryfowy byłby wspólny z MZK Gorlice i umożliwialby przesiadki w ramach jednego biletu.
Opinia miejscowego mieszkańca- społecznika:
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Propozycja reaktywacji i odtworzenia Aglomeracji Gorlickiej
Jako ekonomista transportu proponuję odtworzenie zlikwidowanej w dniu 1.03.2013 linii komunikacji miejskiej łączącej Biecz i Gorlice przez dzielnicę Zagórzany.
Proponuję wzorem miasta Sanoka wykorzystać w tym celu linię kolejową. W Sanoku pojawił się nowy przewoźnik kolejowy Skpl który wprowadził od sierpnia próbne kursy często łączące Sanok z pobliskim Zagórzem. Nieopodal Gorlic powstał okresowy mały system kolei aglomeracyjnej- na razie tylko na okres miesiąca.
Proponuję podobną inwestycję w celu odtworzenia aglomeracji łączącej Biecz i Gorlice w jeden ośrodek urbanistyczny. Linia kolei już istnieje. Inwestycją dodatkową byłaby budowa nowego przystanku kolejowego Biecz Stare Miasto w pobliżu centrum miasta.
Władze obu miast nie ponosiły by kosztów dopłat do przewozów kolejowych. Koszty sfinansowałyby władze województwa. Samorządy obu miast mogłyby jednak partycypować w kosztach tak aby autobusy szynowe kursowały np. co 30 minut i zapewniały dobrą ofertę komunikacji. Samorządy lokalne poniosłyby koszty lobbyingu w sprawie uruchomienia tego systemu transportu. System taryfowy byłby wspólny z MZK Gorlice i umożliwialby przesiadki w ramach jednego biletu.
Opinia miejscowego mieszkańca- społecznika:
Pomysł ciekawy ale nie wiem czy znając lokalne środowisko to będzie ciężko--
Nie wiem czy tam dałoby się swobodnie wejść na górę {w Bieczu- przypis redakcji}
Od starego miasta w dół jest skarpa
I to stroma
A autobus do Biecza zlikwidowali z powodu słabej frekwencji
Tam jest takie błędne koło - nie ma komunikacji bo ludzie nie jeżdżą
Niedziela prawie nic nie kursuje w całym regionie oprócz busów do Krakowa i Rzeszowa
A nie jeżdżą bo nie ma czym
I każdy ma ambicje mieć samochód
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 08:15.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0