Skarga w sprawie odmowy kompleksowej rozbudowy systemu kolei aglomeracyjnej - Sieradzka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Ale czemu Pan mówi że nie ma możliwości aby tak cokolwiek odtworzyć?
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
Od: Tomasz Bekalarek <t.bekalarek na s. umsieradz.pl>
Date: śr., 9 cze 2021 o 13:18
Subject: Re: Wniosek w sprawie kompleksowej rozbudowy systemu kolei aglomeracyjnej - Sieradzka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
To: Adam Fularz
Cc: Iwona Strumińska
Dzień dobry,
W odpowiedzi na zapytanie dotyczące bocznicy kolejowej w rejonie ul. Starowarckiej w Sieradzu uprzejmie informuję, że przedmiotowa infrastruktura zlokalizowana jest na terenach stanowiących własność prywatną i została częściowo rozebrana.
Z poważaniem
Tomasz Bekalarek
Naczelnik Wydziału
Wydział Infrastruktury Komunalnej i Inwestycji | Urząd Miasta Sieradza
do władz miasta SieradzWniosek w sprawie kompleksowej rozbudowy systemu kolei aglomeracyjnej - Sieradzka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Szanowni PaństwoSieradz to czwarta największa aglomeracja województwa. Nieudolnie przeklejam fragment tabeli z danymi.
sieradzkiSieradz1490,83117.37079pabianickiPabianice492,18119.225242zgierskiZgierz855,18166.154194Łódź–293,25677.2862310
Redakcja chce zwrócić uwagę że wg informacji prasowych PKP PLK nadal przy planowaniu inwestycji powielają błędy dla którego kolej nie obsługuje miasta Sieradz poprawnie. Nie jest wykorzystana część linii kolei, rozebrano torowisko podmiejskie do ulicy Starowarckiej/ Sienkiewicza. Samorząd finansuje kolej aglomeracyjną tylko wokół Łodzi- zapomniano o Sieradzu.
Proponuję jako wydawca prasowy aby pozyskano środki na powrót kolei do centrum miasta Sieradza oraz do Błaszek/ Zduńskiej Woli Karsznic, kursowałby szynobus podmiejski Błaszki- Sieradz- Centrum Sieradza ul. Bazylika,- zmiana kierunku jazdy- Zduńska Wola Dworzec PKP, - Karsznice, co 40 minut rano i po południu, z pojedynczym kursem wieczornym.W Błaszkach dodanoby autobusy rozwożące pasażerów jako uzupełnienie oferty Sieradzkiej Kolei Aglomeracyjnej.Dodatkowo kilka razy dziennie obsługiwanoby linię do Szadka i Poddębic z nowym przystankiem w centrum wsi Szadek i miasta Poddębice i nowymi przystankami w Klementowie jako Poddębice Miasto, Bałdrzychowie, Businie, Bratkowie, Choszczewie, Maciejowie, Suchoczasach, Wymysłowie, i nową lokalizacją w Szadku (stary dworzec zmianiłby nazwę na Szadkowice).
Uruchomionoby relację:S1:
- Błaszki Centrum Przesiadkowe
- Kwasków (nowy, poniższe też nowe)
- Dziebędów
- Sędzice (istnieje)
- Kobierzycko
- Wróblew
- Smardzew
- Sieradz Zapusta Mała
- Sieradz Dworzec Główny
- dobudowanoby przystanki: Sieradz Bazylika- tymczasowy przystanek końcowy linii S1
- Docelowo: Sieradz centrum wraz z odbudową fragmentu torowiska
S2Sieradz CentrumSieradz BazylikaSieradz Dw. Główny (zmiana kierunku)Sieradz WartaSieradz MękaMęcka WolaZduńska Wola Czechy- nowyZduńska Wola ul. Wodna (nowy)Zduńska Wola główny dworzecZduńska Wola KarszniceZduńska Wola Karsznice ul. KarsznickaZduńska Wola Karsznice okolice lokomotywowni jako końcowy przystanek.
W tym celu proponuję odbudowę przystanków (rewitalizację) i uruchomienie Sieradzkiej Kolei Aglomeracyjnej, z nowymi przystankami. Ich szkice dołączam. Rzekomo planowane jest lub było nowe torowisko w celu lepszej obsługi centrum Sieradza. Ongiś takie propozycje przedstawiało CZT. Redakcja posiada w archiwum taki opis tej linii do centrum:
---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz
Date: sob., 25 cze 2016 o 21:18
Subject: Nie wiadomo kto jest właścicielem linii kolejowej do centrum Sieradza
Jakiś czas temu zaproponowałem reaktywację bocznicy kolejowej do centrum Sieradza. Budowa kolei miejskiej kosztuje ok. 60- 100 mln PLN za kilometr w terenie zurbanizowanym. Tymczasem w Sieradzu bocznica jest, a raczej była, ponieważ podobno została już zdemontowana. Możnaby ją więc odbudować, Problem w tym że władze miasta nie są przychylne tej inwestycji, zaś PKP PLK odpowiada że nie jest zarządcą tej bocznicy kolejowej. Szkoda, szansa na przedłużenie kursów ŁKA do centrum miasta Sieradz jest coraz mniej realna.
Temat: Pytania prasowe- bocznica do centrum miasta Sieradz
Opisujemy szanse na przedłużenie kursów ŁKA do przystanku Sieradz Miasto- powstałego na możliwej do wykorzystania bocznicy kolejowej
Pytania:- czyją własnością jest bocznica
Odpowiedź:Polskie Linie Kolejowe nie są zarządcą tej bocznicy.
Łukasz Kwasiborski
Wydział prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
Przedłużmy kursy z Łodzi i Zduńskiej Woli do stacji Sieradz Miasto.
Możliwość rozbudowy
Możliwe jest zbudowanie łącznika w kierunku Łodzi i Zduńskiej Woli:--
Koszty wdrożenia- etap I:
Budowa szeregu nowych przystanków to jest:
- Kwasków
- Dziebędów
- Kobierzycko
- Wróblew
- Smardzew
- Sieradz Zapusta Mała
Docelowo dobudowanoby przystanki:
Sieradz centrum, Sieradz Bazylika, wraz z odbudową fragmentów nowego toru w centrum Sieradza przy ul. Starowarckiej oraz fragmentu bocznicy od torowiska przemysłowego do centrum miasta Sieradza.Pozdrawiam,
Adam FularzRedakcja www.poznańska.plDol. Ziel 24a, Ziel. Góra--
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
| |||||||||||||||||||
(..)