Przypomnienie do UM Mielno o obsługę miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim
Od: Marcin Sobierajski <m.sobierajski na serw. gmina.mielno.pl>
Date: śr., 25 lis 2020 o 08:13
Subject: Re: Pytanie do UM Mielno o obsługę miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim
To: Adam Fularz <Adam na serw. wieczorna.pl>
Witam,
Gmina Mielno od prawie roku uczestniczy w konsultacji prac koncepcyjnych, o których poinformowało Pana PLK, mało tego, wraz z Miastem Darłowo znacznie wcześniej zabiegaliśmy o wszczęcie takich prac. Nie wiem skąd zarzut, że o tym nie wiemy. Natomiast z uwagi, że nie jesteśmy zleceniodawcą tego projektu, to nie wychodzimy przed szereg z udzielaniem informacji na ten temat, bo i sami niewiele wiemy a nasze opinie nie są wiążące dla PLK. Fakt tworzenia opracowań koncepcyjnych nie przesądza jeszcze o realizacji. Koszty budowy takiego projektu są z perspektywy budżetu Gminy Mielno astronomiczne, oczywiste jest więc, że to nie Gmina Mielno będzie realizować ten projekt tylko PLK, najprawdopodobniej z udziałem środków UE. Oczywiste jest także, że Gmina Mielno nie będzie czynić żadnych inwestycji do czasu rozstrzygnięcia losów projektu podjętego przez PLK. Obecnie rewidujemy nasze plany dotyczące "centrum przesiadkowego", o których Pana informowałem wcześniej, a które to plany sięgają 2014 r. Obecnie perspektywa wielokrotnie szerszej inwestycji PLK stawia część naszego projektu pod znakiem zapytania.
z poważaniem,
Marcin Sobierajski
Kierownik Referatu Rozwoju i Zamówień Publicznych,
Pełnomocnik Burmistrza ds. Strategii i Rozwoju
Urząd Miejski w Mielnie
ul. Bolesława Chrobrego 10
76-032 Mielno
tel. 94 345 98 66
Mielno.pl | Facebook
Instagram | Youtube
do UM w Mielnie,
Dzień dobry, Szanowni Państwo,Jak to możliwe że władze miasta nie wiedza że zlecono prace planistyczne w sprawie linii kolejowej do Mielna? Poniżej opis tego zlecenia w korespondencji.Czy władze miasta podejmą próbę złożenia wniosku o dofinansowanie projektu reaktywacji połączenia szynobusem do Mielna w trakcji elektrycznej i z wjazdem kieszeniowym w ramach programu Kolej Plus? Czytałem że planowany jest wjazd kieszeniowy do stacji Mielno. Czy on powstanie, czy jest to tylko koncepcja?
Czy można zmienić koncepcję i dodać drugi tor, drugi peron? Czyli układ dwutorowy dworca czołowego? Jeśli miały być dodany wjazd kieszeniowy, wówczas dodatkowo dojdą pociągi pospieszne i regionalne linii Koszalin- Kołobrzeg.
czy UM Mielno uwzględni wyniki prac planistycznych tak aby w przyszłości :
dworzec kolejowy w Mielnie był przelotowy a nie końcowy, jak obecnie- dało się odtworzyć linię do Unieścia- dało się ukończyć bieg poc pospiesznego TLK, na co gmina chyba liczy. Być może obecne perony powinny zostać wykorzystane do celu poc. pospiesznego a powinien się pojawić nowy peron w innej lokalizacji.- dało się zmienić kierunek ruchu poc. pospiesznym lub pociągiem TLK albo ezt.PozdrawiamAdam Fularz
---------- Forwarded message ---------
Od: media <media na serw. mi.gov.pl>
Date: wt., 24 lis 2020 o 08:12
Subject: RE: Pytanie o obsługę miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim
To: Adam Fularz
Szanowny Panie Redaktorze,
w ramach prac planistycznych, prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA, związanych z nową perspektywą finansową, jedną z inwestycji rozważanych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2021 – 2027 jest projekt „Prace na linii kolejowej nr 418 Sławno - Darłowo z wydłużeniem do Darłówka". Obecnie nie jest znana kwota dostępnej alokacji środków Unii Europejskiej na projekty kolejowe oraz nie są znane zasady przygotowania, oceny i wyboru projektów w ramach kolejnej perspektywy finansowej. W związku z tym obecnie nie jest możliwe wskazanie projektów planowanych do realizacji w przyszłej perspektywie finansowej.
W 2018 r. PKP PLK SA zawarła umowę. na realizację studium wykonalności, która zakładała wykonanie analiz dla istniejącego już ciągu transportowego poprzez linię kolejową nr 202 i 402 na odcinku Słupsk – Koszalin – Stargard/Kołobrzeg – Goleniów.
W marcu 2020 r. w ramach tego samego projektu, spółka zawarła odrębną umowę na realizację studium wykonalności zakładającego wykonanie dodatkowych analiz w dwóch aspektach:
- budowy nowej linii kolejowej z Darłowa wpinającej się w linię kolejową nr 202 na szlaku Karwice – Skibno;
- budowy nowej linii kolejowej z Mielna wpinające się w linię kolejowa nr 402 w okolicach stacji Mścice bądź w okolicach Będzina/Ustronia Morskiego.
Aktualnie w PKP PLK SA trwają szczegółowe analizy techniczne dotyczące ustalenia wariantu przebiegu linii kolejowej. Zakończenie prac nad studium wykonalności spółka wstępnie planuje do końca 2021 r.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
(..)
Dalsza realizacja ww. przedsięwzięcia jest zależna m.in. od wielkości dostępnych źródeł finansowania.
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, October 28, 2020 6:44 PM
To: media
Subject: Pytanie o obsługę miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim
Pytanie o obsługę miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim
do MI
Szanowni Państwo,
W sezonie letnim problemem jest dojazd do miejscowości nadmorskich. Wystarczy dobudować dwa odcinki toru i odbudować jedną z linii kolei, by pociągi, zamiast omijać wybrzeże Bałtyku poza Kołobrzegiem, Sopotem, Międzyzdrojami, półwyspem Helskim, zbliżyła się do plaż.
W załączniku dołączyłem szkice tych połączeń. Pamiętam, że PKP PLK jakiś czas temu dokonywała podobnych analiz. Czy coś z nich wyszło? Pamiętam, że jedną z propozycji było by przebudować wjazd na stację w Mielnie na kieszeniowy, tak by pociągi regionalne i dalekobieżne mogły w sezonie obsługiwać ten kurort. Niestety, urząd który zarządza tym torowiskiem, nic na ten temat nie wie. Czy MI może udzielić informacji na temat wyników tej "burzy mózgów"? W załączniku redakcja przesyła koncepcję obsługi kilku miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim.
Pozdrawiam, życzę zdrowia w czasie pandemii,
Adam Fularz
--
Korespondencja w sprawie:
Dzień dobry,
Informuję, że nie mamy żadnych informacji na temat "wjazdu kieszeniowego" do stacji w Mielnie.
Obecnie Gmina Mielno jedynie współfinansuje organizację przewozów na trasie Koszalin-Mielno. Właściwym źródłem wszelkich informacji na ten temat jest Urząd Miejski w Koszalinie.
Natomiast Gmina Mielno będzie realizować w latach 2020-2021 Budowę Centrum przesiadkowego w Mielnie. Projekt ten będzie realizowany ze środków RPO WZ 2014-2020, w ramach Strategii ZIT KKBOF (Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Koszalińsko-Kołobrzeskio-Białogardzkiego Obszaru Funkcjonalnego).
W ramach Centrum zostanie przebudowany tor kolejowy na stacji Mielno, powstanie nowy peron z wiatą dla pasażerów, pawilon dworcowy z kasami biletowymi, toaletami oraz kioskiem, a także zagospdarowanie terenu, w tym infrastruktura rowerowa. Powstanie także infrastruktura dla pieszych, tak aby obszar centrum przesiadkowego integrował osiedla miasta (obecnie tory "odcinają" od miasta pewien obszar objęty rewitalizacją - budowa centrum ma więc także walor rewitalizacyjny). W ramach przedsięwzięcia przebudowany zostanie także pas drogi wojewódzkiej 165, powstanie nowe przejście dla pieszych, 3 nowe wiaty przystankowe oraz dwa parkingi typu kiss&ride oraz postój taxi. Zostanie także wydłużona o 300 metrów ścieżka rowerowa z Koszalina do Mielna. W załączeniu wizualizacja.
Na temat tej jak i innych inwestycji Gminy Mielno mogę udzielić dalszych informacji.
Marcin Sobierajski
Pełnomocnik Burmistrza ds. Strategii i Rozwoju
Kierownik Referatu Rozwoju i Zamówień Publicznych
Urząd Miejski w Mielnie
--
Pytanie do PKP PLK:
Czytałem że planowany jest wjazd kieszeniowy do stacji Mielno. Czy on powstanie, czy jest to tylko koncepcja?
Odpowiedzi PKP PLK:
Linia kolejowa do Mielna wraz ze stacją Mielno nie są w zarządzie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Pozdrawiam
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
--opracował:
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra