Wniosek o naprawę i odbudowę przystanku Łódź Janów
do UMŁ
do UMWŁ
Wnoszę o naprawę zdemontowanego nielegalnie przystanku. Czy UMŁ lub UMWŁ opiniowało likwidacje przystanku kolejowego? Czy mogą Państwo znaleźć dokument w którym wyrażają Państwo zgodę na demontaż tego przystanku?
Pozdrawiam,
Adam Fularz
wydawca transport.org.pl
Dolina Zielona 24a, Ziel. Góra
Łódź Widzew Janów – zlikwidowany przystanek osobowy w Łodzi, położony na wschód od dworca Łódź Widzew, na trasie z Łodzi Fabrycznej do Koluszek, w obrębie łódzkiej kolei obwodowej, przy nieistniejącej już bocznicy do rozdzielni Zakładu Energetycznego mającego swą siedzibę przy ul. Rokicińskiej.
Otwarty w 1940, służył jako przystanek dla działkowców oraz pracowników licznych w tym okresie na Janowie szklarni. Do roli poczekalni dworcowej przystosowano stary wagon towarowy (tzw. wagon bydlęcy). Na przełomie lat 80. i 90., w związku z rozrastaniem się sieci MPK oraz wzrostem liczby prywatnych samochodów, przystanek stracił rację bytu. Zamknięty w 1991 roku, przez jakiś czas służył jeszcze jako przystanek służbowy dla pracowników pobliskiego zakładu remontowego taboru (w którego skład wchodziła również oddana do użytku w 1942, obecnie również nieczynna, parowozownia pomocnicza). Ostateczna likwidacja nastąpiła w 2004 roku.
z wikipedii.
Otwarty w 1940, służył jako przystanek dla działkowców oraz pracowników licznych w tym okresie na Janowie szklarni. Do roli poczekalni dworcowej przystosowano stary wagon towarowy (tzw. wagon bydlęcy). Na przełomie lat 80. i 90., w związku z rozrastaniem się sieci MPK oraz wzrostem liczby prywatnych samochodów, przystanek stracił rację bytu. Zamknięty w 1991 roku, przez jakiś czas służył jeszcze jako przystanek służbowy dla pracowników pobliskiego zakładu remontowego taboru (w którego skład wchodziła również oddana do użytku w 1942, obecnie również nieczynna, parowozownia pomocnicza). Ostateczna likwidacja nastąpiła w 2004 roku.
z wikipedii.
Posted by Telewizja Opera
on 02:03.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0