Dzień bez Samochodu- kilka uwag na szybko
Subject: Skarga e na ul . Sulechowskiej na moście rowery szczepią się kierownicami
To: <UrzadMiasta@um.zielona-gora.pl>
Do Urząd Miasta
Już raz zgłaszałem ten problem że na ul . Sulechowskiej na moście rowery szczepiają się kierownicami. Dzisiaj we mnie wjechał rowerem elektrycznym mój kolega- chciał mnie ominąć chyba ale kierownica roweru wpadła mu w balustradę mostu. Poobijałem się i jeszcze mnie boli łokieć, mimo ochraniaczy które uratowały mnie częściowo przed potłuczeniem się o barierę. Wnoszę o reakcję ponownie,.
Pozdrawiam,
Adam
---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
Date: wt., 2 wrz 2014 o 13:28
Subject: Re: Odpowiedź na e-mail
To: Paweł Urbański <P.Urbanski@um.zielona-gora.pl>
Szanowny Panie,
Ale- budując 2 ściezki rocznie, nigdy Państwo nie zredukują liczby ofiar śmiertelnych wśród rowerzystów.
Proponuję powołać urząd inspektora rowerowego, który opracowałby plany malowania ścieżek rowerowych na chodnikach z kostki Bauma (polbruku) i chodnikach tradycyjnych oraz sporządził wykaz niezbędnych drobnych prac (obniżeń krawężników etc.).
Dziwię się że w ogóle widzi Pan rozwiązanie tej sytuacji w budowie nowych ścieżek, a nie- w wyznaczaniu dróg rowerowych na już istniejącej infrastrukturze.
Po Zielonej Górze jeździ się trudno rowerem, mimo że deptak jest dostępny dla rowerów, to trudno tam jechać szybko. Ścieżki rowerowe zaczynają się i kończą w zuełnie przypadkowych miejscach, od 2 dekad nie stanowią spójnej sieci.
Jeżdżę regularnie wiaduktem na ul. Sulechowskiej. Przecież dwa wózki dziecięce się tam nie miną, jedna osoba musi go składać. Dwa rowery ocierają się kierownicami. Już raz zawadziłem kierownicą o barierkę, mijając kogoś.
Pozdrawiam,
Adam
W dniu 2 września 2014 07:10 użytkownik Paweł Urbański <P.Urbanski@um.zielona-gora.pl> napisał:
Dzień Dobry,
W nawiązaniu do otrzymanego od Pana e-maila, pragnę poinformować, że nie ma żadnego powiązania przyczynowo-skutkowego pomiędzy projektami ścieżek, a wypadkami z udzialem rowerzystów, które miały ostatnio miejsce.
Wynika to chociażby z faktu, że do dzisiaj nie wprowadzono żadnych ogólnokrajowych wytycznych dotyczących projektowania ścieżek rowerowych. Ścieżki rowerowe na terenie Zielonej Góry są projektowane przez osoby posiadające stosowne uprawnienia oraz są konsultowane przez przedstawicieli środowiska rowerowego. Wszystkie docelowe projekty organizacji ruchu są uzgadnianie z Wydziałem Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Zielonej Górze.
W załączniku zamieściłem listę inwestycji rowerowych z kosztami ich realizacji w ostatnich kilku latach.
P.S
Zdaję sobie sprawę, że krytykowanie urzędników i obarczanie ich odpowiedzialnością za wszystko co możliwe ma społeczne przyzwolenie, ale formułowanie oskarżeń pod moim adresem, tylko dlatego, że jestem osobą odpowiedzialną za drogowe inwestycje miejskie jest wysoce niestosowne. Nie odpowiadam bowiem za rzeczy, na które nie mam najmniejszego wpływu, a próba przerzucenia odpowiedzialności z osób bezpośrednio związanych z wypadkami na urzędnika miejskiego jest nie do przyjęcia.
z poważaniem
Paweł Urbański
Dyrektor Departamentu Inwestycji Miejskich
i Zarządzania Drogami
Urzędu Miasta Zielona Góra

