Redakcja otrzymała: Nowy numer "Z Biegiem Szyn". Szerokie perspektywy wąskich torów. Wejście smoka.
otrzymałem:
From: Z BIEGIEM SZYN
Date: Sun, Sep 19, 2021 at 2:55 AM
Subject: Nowy numer "Z Biegiem Szyn". Szerokie perspektywy wąskich torów. Wejście smoka.
From: Z BIEGIEM SZYN
Date: Sun, Sep 19, 2021 at 2:55 AM
Subject: Nowy numer "Z Biegiem Szyn". Szerokie perspektywy wąskich torów. Wejście smoka.
Nowy numer "Z Biegiem Szyn" jest już dostępny na stronie http://www.zbs.net.pl i pod bezpośrednim linkiem: http://www.zbs.net.pl/zbs115.pdf
W nowym numerze piszemy między innymi:
SZEROKIE PERSPEKTYWY WĄSKICH TORÓW
Samorząd województwa łódzkiego myśli o włączeniu linii wąskotorowej Rogów – Rawa Mazowiecka – Biała Rawska w regionalną sieć połączeń kolejowych. Ogłoszony został przetarg na opracowanie ekspertyzy, która wskaże kierunki rozwoju kolejki. W Polsce – zupełnie inaczej niż zagranicą – już od lat nie widziano w wąskotorówkach potencjału i możliwości wykorzystania w systemie transportowym. Czy od rogowskiej kolejki zacznie się zwrot w ich historii?
WEJŚCIE SMOKA
Wniosek o dopuszczenie do przetargu spółki PKP Intercity na dostawę 63 lokomotyw złożyła poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski występująca w konsorcjum z CRRC Datong. To producent lokomotyw z grupy CRRC, która jest ściśle powiązana z Komunistyczną Partią Chin. CRRC swoje główne europejskie przedstawicielstwo ma w wiedeńskiej dzielnicy biznesowej Donau City i – jak napisał niemiecki dziennik gospodarczy "Handelsblatt" – stąd wypuszcza swoje czułki na Europę.
ZNOWU NA PERYFERIACH
Powiat przysuski stracił bezpośrednie połączenia z Warszawą. Choć, jak przyznają przewoźnicy, cieszyły się one niezłą frekwencją. Pociągi zapewniały dojazd do oddalonej o ponad 100 km Warszawy w nie więcej niż 1 godz. 30 min. Był to czas konkurencyjny wobec jazdy samochodem.
PENDOLINO W WĄSKIM GARDLE
– Czas przejazdu ze stolicy do Krakowa i Katowic skróci się do poniżej dwóch godzin – zapewnił wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Dążenia do osiągnięcia takiego czasu podróży mogą jednak utknąć w wąskim gardle, jakim jest stacja Psary wraz z odgałęziającą się tu jednotorową łącznicą do Starzyn, którą z Centralnej Magistrali Kolejowej zjeżdżają pociągi kierujące się w stronę Krakowa. O potrzebie rozbudowy tej łącznicy mówiono już w w chwili ukończenia budowy magistrali w 1977 r.
--
Z BIEGIEM SZYN - niezależny dwumiesięcznik poświęcony kolei na Mazowszu. Co porusza Mazowsze.
http://www.zbs.net.pl
"Z Biegiem Szyn" na Facebooku: http://www.facebook.com/zbiegiemszyn
"Z Biegiem Szyn" na Twitterze: http://twitter.com/z_biegiem_szyn
Posted by Telewizja Opera
on 23:40.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0