Komunikat przewoźnika: Lepiej skomunikowany Gorzów Wielkopolski. PKP Intercity prezentuje rozkład jazdy na sezon 2021/2022 dla województwa lubuskiego
Komunikat prasowy Warszawa, 8 grudnia 2021 r.
Lepiej skomunikowany Gorzów Wielkopolski. PKP Intercity prezentuje rozkład jazdy na sezon 2021/2022 dla województwa lubuskiego
Nowe możliwości przejazdów z Gorzowa Wielkopolskiego oraz wyższy standard podróżowania – to najważniejsze nowości dla województwa lubuskiego w nowym rozkładzie PKP Intercity, który wejdzie w życie w niedzielę 12 grudnia 2021 roku.
Dzięki uruchomieniu grupy wagonów bezpośrednich w pociągu IC Matejko relacji Szczecin – Przemyśl - Szczecin mieszkańcy Gorzowa Wielkopolskiego będą mogli bezpośrednio dojechać do Wrocławia, Katowic, Krakowa, Rzeszowa i Przemyśla. Ze względu na prace modernizacyjne wagony będą początkowo zastąpione przez autobus komunikacji zastępczej. Wydłużenie do Gorzowa Wielkopolskiego relacji składu TLK Zamoyski sprawi, że mieszkańcy miasta zyskają bezpośrednie połączenie z Toruniem i dodatkowe połączenie z Lublinem.
W nowym rozkładzie mieszkańcy Zielonej Góry odczują różnicę w komforcie podróżowania. Dzięki realizacji największego w historii spółki programu inwestycyjnego „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji" zwiększy się udział pociągów kategorii IC jeżdżących z i do stolicy województwa lubuskiego. Teraz już niemal wszystkie z 32 składów obsługujących Zieloną Górę będą w tym standardzie.
W nowym rozkładzie jazdy podróżni z Zielonej Góry i Rzepina będą mogli skorzystać z nowego połączenia na Podkarpacie dzięki wydłużeniu do Przemyśla relacji pociągu IC Wawel, kursującego pomiędzy Berlinem a Krakowem. Dodatkowo łatwiej będzie dotrzeć do Lwowa, ponieważ skład ten będzie skomunikowany z jednym z dwóch nowych pociągów łączących Przemyśl z miastem na zachodzie Ukrainy.
Z myślą o lepszym dostosowania godzin kursowania do potrzeb pasażerów podróżujących pomiędzy Żarami a Wrocławiem, zamiast dotychczasowej grupy wagonów dołączanych do pociągu TLK Konopnicka, na tej trasie będzie jeździć grupa wagonów włączana do składu IC Hetman.
Dostosowanie do prac modernizacyjnych
Obowiązujący od 12 grudnia 2021 roku rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. W nadchodzących miesiącach zaplanowano kontynuację prac inwestycyjnych na linii kolejowej numer 358, która łączy Zbąszynek z przejściem granicznym Gubin-Guben. W związku z trwającą modernizacją planowane jest zastąpienie pociągów na odcinku Zbąszynek – Zielona Góra Główna przez autobusy komunikacji zastępczej. Trwają prace na linii Poznań - Szczecin, w związku z czym część pociągów będzie jeździć trasą alternatywną przez Zbąszynek, Świebodzin i Rzepin. Kontynuowane będą prace na linii kolejowej nr 3 na odcinku Poznań – Rzepin, przez co część pociągów może mieć nieznacznie wydłużone czasy przejazdu.
Kontynuowane będą prace inwestycyjne na Warszawskim Węźle Kolejowym, które wpływają na kursowanie części pociągów jeżdżących do i z Warszawy. W związku z wprowadzeniem ruchu jednotorowego na linii średnicowej część pociągów będzie kursować przez stację Warszawa Gdańska, Warszawa Śródmieście bądź w skróconej relacji do lub z Warszawy Wschodniej.
Kompleksowa informacja dla podróżnych
Bilety PKP Intercity dostępne są w kasach na terenie całego kraju, w Centrach Obsługi Klienta na głównych dworcach, w automatach biletowych, a także przez Internet na stronie intercity.pl lub za pośrednictwem aplikacji IC Mobile Navigator. Dokładne informacje na temat biletów i rozkładu jazdy przewoźnika pasażerowie uzyskają na stronie intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto. Usługę świadczy PKP Intercity S.A.).
Bezpieczne podróże koleją z PKP Intercity
Na pokładach pociągów należy zakrywać usta i nos podczas trwania całej podróży. Kierownicy pociągów i konduktorzy korzystają ze środków ochrony indywidualnej i utrzymania higieny osobistej – maseczek i rękawiczek ochronnych oraz żeli do mycia i dezynfekcji rąk. Kontakt z podróżnymi podczas kontroli biletów odbywa się z zachowaniem bezpiecznego dystansu dzięki wykorzystaniu nowoczesnych terminali zbliżeniowych. Wszystkie pociągi PKP Intercity są dezynfekowane i czyszczone po zakończeniu każdego przejazdu. Od marca 2020 do końca listopada 2021 roku przewoźnik wykonał już blisko 595 tysięcy dezynfekcji i niemal 33 tysiące dezynfekcji metodą zamgławiania.
Obecnie nie obowiązują limity zajętości miejsc w transporcie publicznym. Również w składach wagonowych PKP Intercity można podróżować bez rezerwacji miejsca do siedzenia. Obowiązkowa rezerwacja miejsc nadal obowiązuje w elektrycznych zespołach trakcyjnych (EZT), czyli pojazdach typu Pendolino, Flirt lub Dart, a także w spalinowych zespołach trakcyjnych (SZT). Ze względu na swoją konstrukcję składy zespolone nie mogą być wydłużane, tak jak w przypadku tych zestawionych z wagonów, dlatego ścisła kontrola poziomu zajętości miejsc w EZT i SZT służy bezpieczeństwu i komfortowi podróżowania tymi pociągami.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną. W ramach kontynuacji strategii taborowej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji" do 2030 roku Spółka zainwestuje 19 mld zł w nowoczesny tabor, który zapewni komfortowe i bezpieczne warunki podróżowania. Przewoźnik intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru. Rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu.