dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie o opuszczone przystanki w dzielnicy Odolany

Do MI

Dzień dobry.  
W stolicy kraju nieczynna jest na przykład linia kolejowa kolei miejskiej do dzielnicy Odolany. Mogłaby być to linia kolei miejskiej szczytowa. 
Perony są-ale zaniedbane.  Opis wymagań: "należy wydłużyć perony, zamontować oświetlenie, poprawić dojście, a także umożliwić dostęp do peronów osobom o ograniczonej mobilności. " 
 Dotyczy przystanków:

- lokomotywownia Warszawa Odolany

-Warszawa Odolany

- Warszawa ul. Dźwigowa

-Warszawa Główna Towarowa.


Pozdrawiam
Adam Fularz
GazetaWarszawska.pl

---------- Forwarded message ----------
From: Rzecznik Prasowy <rzecznik na s. mazovia.pl>
Date: Friday, October 2, 2020
Subject: RE: Pytanie o opuszczone przystanki w dzielnicy Odolany
To: Adam Fularz <Adam na swieczorna.pl>


Odnosząc się do Pańskiej propozycji obsługi 4 przystanków kolejowych zlokalizowanych na linii nr 20 w dzielnicy Odolany, uprzejmie informuję, że istniejąca infrastruktura peronowa jest obecnie w fatalnym stanie technicznym (ostatnio perony były wykorzystywane w 2010 roku). Aby móc prowadzić regularne przewozy pasażerskie, infrastruktura punktowa powinna być zmodernizowana (należy wydłużyć perony, zamontować oświetlenie, poprawić dojście, a także umożliwić dostęp do peronów osobom o ograniczonej mobilności. Połaczenie (aby cieszyło się zainteresowaniem pasażerów) musi posiadać odpowiednią częstotliwość kursowania oraz atrakcyjną relację z Warszawy Śródmieście lub Warszawy Gdańskiej. Z uwagi na obecny układ torów (kolizyjny) w zachodniej części Warszawy, a także planowaną przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowę stacji Warszawa Zachodnia, uruchomienie połączeń w proponowanej przez Pana relacji nie jest możliwe.

 

 

Marta Milewska

Rzecznik Prasowy

Zastępca Dyrektora Kancelarii Marszałka

ds. Komunikacji Zewnętrznej

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie

ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa

nr tel. (22) (?.)

marta.milewska na s. mazovia.pl

 

Uprzejmie informujemy, że administratorem danych osobowych jest Województwo Mazowieckie, dane kontaktowe: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa, tel. (22) 5979-100, email: urzad_marszalkowski na mazovia.pl, ePUAP: /umwm/esp. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: iod ma mazovia.pl. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się tu: https://www.mazovia.pl/kontakt/polityka-prywatnosci/obowiazek-informacyjny/.

 

 




 

 

 

 

From: Adam Fularz <Adam na s. wieczorna.pl>
Sent: Tuesday, September 29, 2020 9:53 PM
To: Rzecznik Prasowy <rzecznik na s. mazovia.pl>
Subject: Pytanie o opuszczone przystanki w dzielnicy Odolany

 

do

UMWM

 

Szanowni Państwo, 
Opisujemy jak mimo ponad dekady działalności kolei podmiejskiej w Warszawie, nadal są części miasta odcięte od oferty połączeń Kolei Mazowieckich KM, a ich sieć przystanków KM- jest od lat nieużywana. W dzielnicy Odolany są 4 takie przystanki. 

Czy składy KM będą korzystać- np. na trasie do Ożarowa lub w innych relacjach- z przystanków:

- lokomotywownia Warszawa Odolany

-Warszawa Odolany

- Warszawa ul. Dźwigowa

-Warszawa Główna Towarowa?

Przystanki są obecnie nieużywane, ale używano je w czasach objazdów linii pruszkowskiej. Mogłyby te przystanki wykorzystać kursy w godzinach szczytu bądź kursy dodatkowe. Mogłaby powstać też nowa linia KM wykorzystująca te przystanki osobowe w granicach Warszawy.  Czy przystanki te rozpatrywano w kontekście rozwoju KM w Warszawie?

W załączeniu- mapy z lokalizacją tych przystanków. Były one dotychczas wykorzystywane jako przystanki służbowe. 

 

Pozdrawiam,


Przystanek Lokomotywownia Warszawa Odolany





Poczekalnia obok pętli autobusowej. Dawniej miała szyby, ławki w środku i na zewnątrz. Była też tabliczka z rozkładem jazdy. Do roku 2007 jeździł tędy pociąg służbowy (tzw. klasa) z Warszawy Głównej Osobowej (później z Warszawy Zachodniej) do Warszawy Głównej Towarowej (Odolan). 



 

Redakcja otrzymała z SKM:

Dzień dobry,

 

uprzejmie informuję, że Szybka Kolej Miejska nie ma obecnie w planach obsługi linii kolejowej nr 20 na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Główna Towarowa. Perony znajdujące się we wskazanych lokalizacjach nie spełniają żadnych standardów TSI PRM i są przystosowane wyłącznie do obsługi pociągów o charakterze służbowym. Ponadto, ww. odcinek linii kolejowej nr 20 jest dość intensywnie wykorzystywany przez pociągi PKP Intercity i Kolei Mazowieckich, zjeżdżające do stacji Warszawa Główna Towarowa w celu zmiany kierunku jazdy i zjazdu/wyjazdu służbowego do i ze stacji techniczno-postojowych Warszawa Olszynka Grochowska oraz Warszawa Grochów przez stację Warszawa Gdańska, co pozwala zwiększyć przepustowość na mocno zatłoczonej linii średnicowej.

 

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, bardzo proszę o kontakt.

 

Z poważaniem

Kamil Migała

 

Rzecznik Prasowy

 

 cid:image001.png@01CD130A.B4AB5360

Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o.

Al. Jerozolimskie 125/127

02-017 Warszawa

 

 




--
null

Posted by Telewizja Opera on 02:59. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie o opuszczone przystanki w dzielnicy Odolany

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery