dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja do UM Gdynia dot. linii Gdynia Chylonia - Gdynia Port Oksywie

Petycja do UM Gdynia
Prezydent Miasta
Sz. P. Wojciech Szczurek

Petycja o przywrócenie szczytowej linii SKM w relacji Gdynia Chylonia - Gdynia Port Oksywie

Szanowni Państwo,
Zgodnie z ustawowym obowiązkiem wobec UM Gdynia jako organizatora przewozów- także i jednoznacznie - organizatora połączeń kolejowych wewnątrzmiejskich- a więc linii kolei o zasięgu miejskim, wnoszę o przywrócenie poniższych połączeń kolei SKM. 

Wnoszę o przywrócenie poprzez zamówienie usług przewozowych w drodze przetargu, kolei miejskiej SKM - linii szczytowej, w relacji Gdynia Chylonia - Gdynia Port Oksywie. W przeszłości- w godzinach szczytu przewozowego, na tej linii wykonywano 4 kursy w godzinach szczytu. Schemat tej linii SKM załączam w pliku graficznym.

Proponuję obecnie 6- 8 kursów dziennie wykonywanych w pierwotnej relacji z Oksywia do Gd. Chylonia. Pociągi kursowałyby co 30 minut w porannym i popołudniowym szczycie przewozowym. 
 
Jest to osobny fragment sieci SKM, posiadający około 5 przystanków, ponadto planowane są przystanki Gdynia Obłuże, Gdynia Obłuże Górne. 

Mam pytanie do władz miasta Gdynia. Opisujemy politykę lokalnych władz, mogącą skutkować tym że na terenie miasta likwiduje się stacje kolei SKM, rozbierając przystanki. Ile z poniższych przystanków SKM się zachowało, a ile zostało zlikwidowanych podczas "modernizacji" linii do stacji SKM Port Oksywie w roku 2007? Wiemy że wówczas zdemontowano krawędź peronu na stacji Gdynia Rzeźnia. Co jeszcze zlikwidowano? Czy krawędź peronowa na przystanku Rzeźnia zostanie odtworzona? 

Interesuje mnie, czy poniższe przystanki jeszcze istnieją? Czy planowane jest wznowienie przewozów także do stacji SKM Port Oksywie? Linia do Oksywia została zmodernizowana, dlaczego przewozy miejskie znów nie odbywają się? Czy władze nie są tym zainteresowane? Linia w kierunku do stacji Chylonia nie wymaga wielkich inwestycji, ruch możnaby przywrócić jako ofertę w szczycie przewozowym. Wszak takie połączenia już działały.

Czy część przystanków nie mogłaby być wyremontowana i nadal wykorzystywana, skoro jest to szybsze i tańsze niż całkowity remont linii? 

Jakie prace w zakresie urządzeń SRK są konieczne? Czy nie można tej linii wznowić w jej pierwotnym przebiegu zamiast od lat odkładać to na przyszłość oraz przez dekady snuć mało realne plany zmiany przebiegu tej linii co wymaga kosztownych przebudów układu torowego?

Oto lista przystanków tejże linii Gdyńskiej SKM, proszę o informację przy każdym z nich, czy infrastruktura zachowała się i w jakim jest stanie.

Gdynia Rzeźnia (wg zebranych informacji peron zdemontowano)

Gdynia Pogórze

Gdynia Obłuże Leśne

Gdynia Obłuże

Gdynia Port Oksywie


Z góry dziękuję i pozdrawiam,


Oto wygląd linii wg Wikipedii

Gdynia Chylonia - Gdynia Port Oksywie line (linia SKM zamknięta)


Gdynia Rzeźnia

  • Widok w kierunku stacji Gdynia Port Oksywie, ok. 100m od ul. Puckiej (16.08.2006)

  • Widok w kierunku stacji Gdynia Port Oksywie(16.08.2006)

  • Widok w kierunku stacji Gdynia Chylonia (16.08.2006)

Gdynia Pogórze

  • Widok w kierunku stacji Gdynia Port Oksywie(16.08.2006)

  • (16.08.2006)

Gdynia Obłuże Leśne

  • Widok w kierunku stacji Gdynia Port Oksywie z pozotałą wiatą przystankową (16.08.2006)

  • (16.08.2006)

  • (16.08.2006)

Gdynia Obłuże

  • Najlepiej zachowana wiata przystankowa na trasie do Port Oksywie(16.08.2006)

  • (16.08.2006)

  • (16.08.2006)

  • Pozostałośc drugiej wiaty. (16.08.2006)

Gdynia Port Oksywie

  • Stacja końcowa wraz z zachowana tablicą informacyjną (16.08.2006)

  • (16.08.2006)

  • Druga z zachowanych tablic informacyjnych (16.08.2006)

  • Dawny budynek dwrocowy (16.08.2006)

  • Przedłużenie linii w kierunku portu Marynarki Wojennej - ruch towarowy. (16.08.2006)


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 02:32. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja do UM Gdynia dot. linii Gdynia Chylonia - Gdynia Port Oksywie

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery