dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja do UM Wejherowo w sprawie linii kolei do Gniewina

do władz miasta Wejherowo

Petycja

Wnoszę by władze miasta wystąpiły do organów samorządowych w okolicy celem przypomnienia o pomyśle nowej linii kolei podmiejskiej. Linia taka mogłaby powstać poprzez naprawę i reaktywację istniejącego torowiska z Wejherowa do Gniewina. Proponuję by torowisko w zarząd zamiast obecnego zarządcy PKP- przejął inny zarządca linii kolei w regionie- spółka Pomorska Kolej Metropolitalna S.A.

Opisy poprzednich prób reaktywacji tej linii- dołączam. 

Na terenie Wejherowa proponuję nowe lub reaktywowane przystanki kolei na tej linii:
  1. Przemysłowa
  2. Szkolna
  3. Poprzeczna 
  4. Orle
  5. Zamostna/ Topolowa


Z prasy o pomysłach reaktywacji tej linii kolei:


W Starostwie Powiatowym w Wejherowie odbyło się kolejne spotkanie w sprawie rewitalizacji i elektryfikacji linii kolejowej, tym razem na odcinku Wejherowo-Rybno. Było o czym rozmawiać bo samorządy mogą otrzymać 85 proc. dofinansowania w ramach projektu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Na spotkanie przybyli wójtowie zainteresowanych gmin, Henryk Skwarło z Gminy Wejherowo i Zbigniew Walczak z Gminy Gniewino, przedstawiciele Wydziału Transportu Urzędu Marszałkowskiego oraz dyrektorzy Szybkiej Kolei Miejskiej i Polskich Linii Kolejowych. Całość poprowadził starosta wejherowski Józef Reszke. Głównym tematem drugiego już spotkania było omówienie działań, związanych z uruchomieniem połączenia pasażerskiego SKM do miejscowości Góra lub ewentualnie dalej do Rybna. Obecnie nieczynna linia kolejowa z Wejherowa do Garczegorza ma 63,5 km. Około 30 proc. tej linii zostało rozebrane lub rozkradzione. pozostała część podkładów oraz szyn kolejowych ze względu na stan techniczny jest niezdatna do ponownego wbudowania. Jednak dzisiejsza technika wskazuje, że wszystko jest wykonalne. Pozostaje tylko jeden problem – kto i w jaki sposób to sfinansuje. Szacunkowy koszt budowy 12 km toru wyniesie 36 mln zł. Można skorzystać z 85 proc. dofinansowania w ramach projektu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w kwocie 30 mln 600 tys. zł, przy udziale własnym 5 mln 400 tys. zł.

- Myślę że dojdziemy do tego tym bardziej, że część pociągów może jeździć za Wejherowo – mówi Leszek Lewiński, zastępca dyrektora ds. techniczych PLK. - Są relacje do Luzina i Lęborka a mogą być do Orla i Góry Pomorskiej bo mamy linię kolejową nieczynną, która teraz czeka na  swoje 5 minut.

Urzędnicy rozmawiali o możliwościach technicznych i finansowych rewitalizacji odcinka od Orla do Góry wraz z obsługą tych rejonów transportem szynowym. Czy będzie to tabor SKM czy tabor szynobusu z  przesiadką na stacji w Wejherowie to już były rozstrzygnięcia drobne. Najważniejsze rozmowy toczyły się o to, aby odżyło coś co istnieje w terenie a nie jest wykorzystywane jako środek transportu pasażerskiego.

- Sporo pieniędzy na kolej otrzymamy z Unii Europejskiej, dlatego przy robieniu dokumentacji posuniemy się dalej do Rybna, gdzie kiedyś linia dzieliła się na bocznicę do Żarnowca – dodaje starosta powiatu Józef Reszke. - Technicznie jest to linia kolejowa w stanie nieczynnym, więc tylko potrzebne są stosowne decyzje do jej rewitalizacji.

Zainteresowane strony myślą o typowej linii regionalnej pasażerskiej a nie towarowej np. pod nazwą „Kaszubska Kolej Samorządowa", z przystankami Cementownia, Orle, Góra Pomorska i Rybno, bo ludzi przybywa. Już teraz Bolszewo zamieszkuje 6000 osób a będzie więcej do 16 tys. mieszkańców dzięki deweloperowi Orlex.

według: 
http://pomorski.info/Odbudowa-kolei-...ybna,4026.html


Reaktywacja nieczynnej lini kolejowej Wejherowo - Garczegorze coraz bardziej realna!

Reaktywacji nieczynnej od niemal 20 lat linii kolejowej Wejherowo-Garczegorze koło Lęborka, przez Gniewino i Choczewo chcą lokalne samorządy i spółka SKM. Na razie najbardziej realna jest budowa 7-kilometrowego odcinka począwszy od Wejherowa z dwoma przystankami  Bolszewo i Góra Pomorska - to wniosek ze spotkania w Wejherowie, na którym o reaktywacji kolei rozmawiali samorządowcy z kolejarzami. 

Zasugerowałem, by cały projekt nazywał się Kaszubska Kolej Samorządowa, bo to głównie lokalne samorządy, w odpowiedzi na wnioski mieszkańców, działają w tym zakresie - mówi Józef Reszke, starosta wejherowski. - Jesteśmy po spotkaniu trzech starostów: z Lęborka, Pucka i oczywiście Wejherowa, bo przez te powiaty przebiega kolej. Teraz rozmawiamy z gminami i SKM. Jestem przekonany, że linia zostanie reaktywowana, pytanie tylko, jak szybko. Bo teraz mówimy tylko o odcinku na etapie gminy Wejherowo, ale przy budowie elektrowni jądrowej czy to w Żarnowcu, czy w Lubiatowie kolej będzie niezbędna. A i do Żarnowca, i do Choczewa omawiana linia dociera. 

- Z całą pewnością reaktywowanie dawnej lini, nawet bardzo zniszczonej jest o wiele łatwiejsze, niż budowa nowej od zera - przyznaje Bartłomiej Buczek, członek zarządu SKM. - Szlak jest wytyczony, nie trzeba wyburzać żadnych domów, nasyp mamy gotowy. SKM włącza się do tej inicjatywy i ją popiera. 

Linię kolejową Wejherowo-Garczegorze otwarto w 1910 roku. W 1986 została zelektryfikowana, w związku z budową elektrowni jądrowej w Żarnowcu. Po zaniechaniu budowy atomówki połączenie straciło na ważności. 30 maja 1992 zamknięto ruch pasażerski, jeździły tylko pociągi towarowe, z których ostatecznie zrezygnowano w 2004 roku. Od tego czasu elementy infrastruktury typu tory, mosty itp. są systematycznie kradzione. 

- Reaktywacja pierwszego fragmentu na odcinku 7,3 km z dwoma przystankami w Bolszewie i Górze kosztowałaby 21 mln zł - tłumaczą specjaliści.

wg 
http://wejherowo.naszemiasto.pl/arty...6529,t,id.html

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 03:55. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja do UM Wejherowo w sprawie linii kolei do Gniewina

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery