dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Czas przejazdu koleją w relacji Gdańsk- Warszawa cofnął się prawie do poziomu z lat 90-tych...

Z uwagi na braki w utrzymaniu infrastruktury tej linii kolei jako ekonomista proponuję aby sąd antymonopolowy odgórnie zmienił zarządcę tej linii kolei. Zalecam sądowne odebranie tej linii kolei z zarządu państwowej, rządowej spółki PKP PLK i przekazanie jej w zarząd innemu podmiotowi. Innemu niż PKP. W wielu krajach sieć kolejowa nie jest zarządzana na zasadzie monopolu. Różne podmioty zarządzają fragmentami sieci. 
  
Czas przejazdu
Połowa roku 1995 - czas przejazdu koleją w relacji Gdańsk- Warszawa Wsch. wynosił 3 godz. 10 minut, obecnie: 3 godz. 5 minut dla połączenia porannego o godz. odjazdu z Gdańska do Warszawy Centr.- 6:30 rano...

Oto relacje i komentarze prasowe:

Opis Michała Tuska:

Jest 1995 r. Na stacji Gdańsk Główny stoi gotowy do odjazdu pociąg Intercity Kaszub – jeden z flagowców polskiej kolei lat 90. Za równe 3 godziny i 10 minut zamelduje się na dworcu wschodnim w Warszawie, 10 minut później większość pasażerów wyjdzie z jego wagonów na podziemne perony Dworca Centralnego. (..)


Komentarze czytelników

A tymczasem podróż Pendolino między Gdańskiem Gł. a Warszawą Centalną zajmuje, w aktualnym rozkładzie, już 3 godziny. Niech spojrzę w bilet sprzed paru dni - poranne połączenie 3:05, a powrotne 2:59. 
Ponad trzy lata temu, gdy zaczynałem jeździć Pendolino, podróż zajmowała 2:35-2:40. Teraz 3 godziny... I dążą do sukcesu "skrócić o 20 minut". To wyjaśnię - 20 minut krócej było. 3 lata temu, jak (..)
I co oni, ku..., remontują na linii, której remont został przed 3 laty ukończony - a trwał ok. 6 lat?!?
Inny głos:
A te ograniczenia do 10 km/h pod Malborkiem, czy Iławą? Co te nasypy osiadają.
Inny głos:
W 1965 roku delegacyjny ranny pociąg pośpieszny ze stacji Łódź Fabryczna do Warszawy Główna jechał 100 minut !
Inny głos:
Mają ambitny plan dostosowania trasy Warszawa-Gdańsk do prędkości 200 km/h.
Na co poszyły te MILIARDY wydane podczas """ MODERNIZACJI """" w/w trasy 
200km/h i przejazdy przez wiejskie stacyjki ,przejazdy bez porządnych zabezpieczeń itd 
Po prostu pieniądze wyrzucone w błoto i 10 lat w plecy no ale Polak Potrafi wydać miliardy i dalej nic porządnego nie mieć 
Taka Chińska " komuna " a wie jak się to robi i ile czasu na to potrzeba ale My i tak wiemy swoje 
Inny głos:
A odcinek Katowice - Kraków dadzą radę skończyć modernizować w tym tysiącleciu? Jak to qrwa możliwe żeby już 14 lat się piendrolić na takim kawałku torów.
Inny głos:
80 km Kraków Katowice 2,5 godziny. Modernizacja trwa już 14 lat więc niech ci kolejarze wąskotorowi nie gadają głupot
A do Wrocławia znów po 4,5 albo i 5 godzin, jak za starych, dobrych czasów...



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 03:29. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Czas przejazdu koleją w relacji Gdańsk- Warszawa cofnął się prawie do poziomu z lat 90-tych...

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery