dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja w sprawie odbudowy linii kolei dla połączeń SKM z miejscowości Sierakowice do Gdyni/ Gdańska p. Kamienicę Królewską

Urząd Gminy
83-340 Sierakowice
ul. Lęborska 30

Szanowna Pani/ Pan
Wójt
Gmina Sierakowice


Petycja w sprawie odbudowy linii kolei dla połączeń SKM z miejscowości Sierakowice do Gdyni/ Gdańska p. Kamienicę Królewską, Rozłazino

Wnoszę o zamieszczenie petycji w BIP zgodnie z ustawą. 

Szanowni Państwo,

Polska jest krajem w którym zaobserwowano największą w skali kontynentu likwidację linii kolei. Jako ekonomiści obserwujemy że często te likwidacje doprowadziły do pauperyzacji, ubożenia całych regionów w otoczeniu aglomeracji. Odpływ ludności jest znaczny, warunki dojazdu do centrów aglomeracji odległych o 20-30 km są na poziomie najuboższych krajów świata. Czas przejazdu i jakość podróży środkiem transportu (brak możliwości np. pracy biurowej w pojeździe transportu) zmusza osoby zamożne i wykształcone do wyprowadzki z gminy.

Wokół Trójmiasta wraz z uruchomieniem linii spalinowej kolei SKM do Kartuz i Kościerzyny obserwuję że ok. 4 mln podróżnych rocznie wybrało podróże po odtworzonej linii kolei podmiejskiej PKM- już kilka lat po jej odbudowie.  

W przypadku gminy Sierakowice czuję jako ekonomista że odbudowa linii kolei także na północ gminy (co najmniej do Kamienicy Król., nawet w ramach obecnego planu przebiegu p. Kartuzy) doprowadziłaby do rozwoju gminy i sądzę iż odbudowa tej kolei powinna być najważniejszym zadaniem samorządu. 

Niemniej Identyfikuję potrzebę szybkiego dojazdu do Trójmiasta nie tylko korytarzem przez Kartuzy, co obecnie jest planowane, ale także- przez Wejherowo. 

Pozwoliłoby to na zwiększenie rentowności połączeń kolei jak też i na oferowanie połączeń dookólnych typu Gdańsk- Kartuzy- Sierakowice- Kamienica Królewska- Wejherowo- Gdynia- Gdańsk, które nie kończyłyby biegu w Sierakowicach, ale robiłyby pętlę i w obie strony relacji komunikowałyby gminę Sierakowice z Trójmiastem. Większa rentowność tych połączeń oznaczałaby większą ich ilość.

Niemniej- wymaga to naprawy 12 km istniejącego już torowiska i budowy ok. 5 do 7 kilometrów nowego toru, aby poprawić błędy przy projektowaniu tej linii kolei ok. 1900-1905, a więc ok. 115 lat temu. Wówczas pominięto fakt że więźba ruchu wskazuje na przeważające kierunki dojazdów do Trójmiasta, a nie do Lęborka. Kolej miała też inną pozycję na rynku przewozów. Możliwa jest odbudowa linii kolei na trasie Sierakowice- Kamienica Królewska- Rozłazino (12 km toru) wraz z nową łącznicą. 

Odbudowa linii mogłaby polegać na zmianie jej przebiegu od miejscowości Rozłazino do Bożegopola. Proponuję by bieg linii zmieniono prowadząc ją nowym przebiegiem w kierunku Gdyni z pominięciem bardzo czasochłonnego wjazdu do st. Lębork. Wiele profili łuków na istniejącym odcinku 12 km obecnej linii mogłoby być zmienionych celem podniesienia prędkości handlowej do 80-100 km/ godz. 

Potrzebna jest inwestycja w budowę kilku km łącznicy Rozłazino- Bożepole Wielkie lub Rozłazino- Godętowo aby uczynić czas dojazdu z Sierakowic do Gdyni i Gdańska p. Kamienicę Królewską- bardziej atrakcyjnym. 

Po budowie łącznicy jest możliwe aby pociągi SKM w relacji do Gdyni kursowały w porannym szczycie np. co 30 minut. Przy poprawnie działającej kolei SKM byłoby to możliwe w czasie 45-50 minut aby dotrzeć z Sierakowic do Gdyni. 

Wnoszę petycję by gmina rozważyła opisane w liście potrzeby przewozowe, i aby wystąpiła do różnych organów (UMWP, PKP PLK) o uwzględnienie tej propozycji w planie transportowym i w różnych planach i strategiach.

Proponowana lista przystanków SKM z kilometrażem:

 Sierakowice   (SKM)

66,483

   Kamienica Królewska   (SKM)

72,038

   Niepoczołowice   (SKM)

76,650

   Linia Zakrzewo   (SKM)

79,753

   Kętrzyno   (SKM)

85,116

   Nawcz   (SKM)

86,333

   Rozłazino   (SKM)

88,878

i dalej nową łącznicą i istniejącym już torowiskiem w stronę Wejherowa/ Gdyni.

Z szacunkiem,
Adam Fularz

Załączniki: 2 grafiki przebiegu proponowanej łącznicy

Korespondencja z gm. Sierakowice


W odpowiedzi na Pańskie pytanie informuje, że linia nr 229 na odcinku Lębork – Sierakowice – Kartuzy jest obecnie linią nieczynną. Gmina Sierakowice wraz z partnerami samorządowymi czyni starania w kierunku rewitalizacji tejże linii. Obecnie jesteśmy w przededniu podpisania umowy z wykonawcą studium wykonalności wraz z dokumentacją przedprojektową rewitalizacji przedmiotowej linii. W wyniku opracowanego SW będziemy mieć wiedzę na temat zasadności ekonomiczno – gospodarczej tegoż zamierzenia. Dopiero wówczas będziemy mogli starać się o przebudowę odcinka Lębork – Sierakowice – Kartuzy.

Z tych względów niemożliwym jest na tym etapie, aby przetarg uwzględniał połączenia na tej nieczynnej części linii 229.

 

Pozdrawiam

Tomasz Maszke

Kierownik referatu ds. UE

Gmina Sierakowice


Witam,

Konsorcjum firm wyłonionych w przetargu  - Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska oraz DSC Consulting – jest w trakcie opracowania studium, o którym pisałem w poprzedniej korespondencji. Prace zgodnie z umową mają się zakończyć 30.09.2016 r. Wtedy to poznamy odpowiedź na pytanie czy jest ekonomicznie i gospodarczo uzasadnione rewitalizowanie przedmiotowej linii kolejowej.  

 

 

Pozdrawiam,

 

Tomasz Maszke

Kierownik Referatu ds. Unii Europejskiej

Gmina Sierakowice



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 06:48. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja w sprawie odbudowy linii kolei dla połączeń SKM z miejscowości Sierakowice do Gdyni/ Gdańska p. Kamienicę Królewską

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery