dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja w sprawie linii kolei dla połączeń SKM z miejscowości Cewice i Garczegorze do Lęborka/ Gdyni/ Gdańska



Petycja do Radnych miasta Lębork w sprawie kolei SKM

autor:

Adam Fularz



Petycja

do Radnych miasta Lębork w sprawie kolei SKM



Drodzy Państwo Radni,


Obserwuję iż powinno dojść do zmian w obsłudze Lęborka koleją SKM. Proponuję by składy SKM linii nr 3 na odcinku od Wejherowa do Gdyni/ Gdańska kursowały jako przyspieszone i pomijały wszystkie mniejsze przystanki na tej części trasy. Obecnie czas przejazdu jest zbyt długi. Mógłby wynosić ok. 43 minuty w relacji do Gdyni, a dzisiaj sięga ponad godziny. 

W poprzednim liście zauważyłem że do miasta Lębork dociera około 9 kursów kolei SKM dziennie w dni robocze. Jest to bardzo niewielka liczba kursów. Do Lęborka dociera linia S3 kolei SKM która ma źle skonstruowaną trasę przejazdu i zbyt wiele postojów na trasie.

Odnoszę wrażenie i czuję potrzebę głębokich zmian w ofercie przewozowej. Mam wrażenie że stacja Lębork nie musi być ostatnią stacją na sieci SKM ale powinna być rodzajem węzła. Proponuję przy okazji zaspokojenie potrzeb transportowych także mieszkańców okolic Lęborka.

Proponuję poprawę skomunikowania z siecią kolei SKM okolic miasta Lębork. 

Cele to: znaczące zwiększenie liczby podróżnych do i z Lęborka, a także w przyszłości- zwiększenie liczby kursów kolei SKM- po wzroście potoków pasażerskich.


Zwracam się z petycją o poprawę skomunikowania miasta Lębork z siecią kolei SKM w sposób następujący:


- kursy SKM wprowadzonoby także na odcinek podmiejski, z Lęborka w kierunkach:
1.  kończąc bieg w Cewicach oraz 
2.  w kierunku Łeby- w Garczegorzu.
3. ewentualnie część kursów szynobusów kokei SKM z Cewic przez Lębork docierałaby do Potęgowa (kierunek na Słupsk)


Pomysł odbudowy linii kolei dla połączeń SKM z miejscowości Cewice do Lęborka

Polska jest krajem w którym zaobserwowano największą w skali kontynentu likwidację linii kolei. Jako ekonomiści obserwujemy że często te likwidacje doprowadziły do pauperyzacji, ubożenia całych regionów w otoczeniu aglomeracji. Odpływ ludności jest znaczny, warunki dojazdu do centrów aglomeracji odległych o 20-30 km są na poziomie najuboższych krajów świata. Czas przejazdu i jakość podróży środkiem transportu (brak możliwości np. pracy biurowej w pojeździe transportu) zmusza osoby zamożne i wykształcone do wyprowadzki z okolic Lęborka.

Wokół Trójmiasta wraz z uruchomieniem linii spalinowej kolei SKM do Kartuz i Kościerzyny obserwuję że ok. 4 mln podróżnych rocznie wybrało podróże po odtworzonej linii kolei podmiejskiej PKM- już kilka lat po jej odbudowie. Obecnie planuje się odtworzenie linii z Kartuz do Sierakowic. 

W przypadku m. Cewice obserwuję że linię kolei niedawno naprawiano dla celów dowozu do jednostki wojskowej. Czuję jako ekonomista że możnaby wykorzystać ten wielodziesięciomilionowy majątek w lepszym stopniu. Wiem że odbudowa linii kolei pasażerskiej także na teren gminy Cewice doprowadziłaby do rozwoju tej gminy i sądzę iż odbudowa tej kolei pasażerskiej poprzez budowę zupełnie nowej bocznicy/ łącznicy do centrum m. Cewice powinna być istotnym zadaniem samorządu gminy Cewice. 

Identyfikuję potrzebę szybkiego dojazdu z Lęborka i jego okolic do Trójmiasta korytarzem przez  przez Wejherowo. 

Budowa łącznicy do centrum Cewic pozwoliłoby na:

1. uruchomienie wahadła SKM Cewice Centrum- Lębork- Nowa Wieś-Garczegorze lub Cewice-Lębork-Potęgowo dowożącego pasażerów do stacji Lębork na kolej SKM i pociągi pospieszne w relacji do Gdańska. Linię do Maszewa Lęb. zamknięto dla pasażerów dnia 31 maja 1980. Kolej SKM po budowie łącznicy dotarłaby do centrum Cewic.

2. zwiększenie rentowności połączeń kolei SKM z Gdańska do Lęborka dzięki potokowi podróżnych do miejscowości Cewice i do Nowej Wsi czy północnych dzielnic Lęborka. Większa rentowność tych połączeń do Lęborka oznaczałaby większą ich ilość.

Niemniej- wymaga to naprawy 12 km istniejącego już torowiska z Lęborka do mostu za Maszewem Lęborskim i budowy ok. 2 do 3 kilometrów nowego toru od owego mostu do centrum miejscowości Cewice, aby poprawić błędy przy projektowaniu tej linii kolei ok. 1900-1902, a więc ok. 117 lat temu. 

Możliwa jest poprawa parametrów linii kolei na trasie Lębork- Maszewo Lęb.- most w lesie (12 km toru) wraz z nową łącznicą (2 do 3 km). 

Odbudowa linii mogłaby polegać na zmianie jej przebiegu od miejscowości Maszewo Lęb. nowym torowiskiem do centrum Cewic. 

Potrzebna jest inwestycja w budowę 2 do 3 km łącznicy do centrum Cewic aby uczynić czas dojazdu z gminy Cewice do Gdyni i Gdańska p. Lębork- bardziej atrakcyjnym. Proponuję by bieg linii zmieniono prowadząc ją nowym przebiegiem w kierunku centrum Cewic. Wiele profili łuków na istniejącym odcinku 12 km obecnej linii mogłoby być złagodzonych/ zmienionych celem podniesienia prędkości handlowej do 80-100 km/ godz. Proponuję by inwestorem stała się gmina Cewice lub spółka PKM S.A.- na zlecenie gminy Cewice, lub inny zarządca infrastruktury kolei.

Po budowie łącznicy jest możliwe aby pociągi SKM w relacji z Gdańska/ Lęborka połączone z wahadłem do Cewic kursowały w porannym szczycie np. co 60 minut. Przy poprawnie działającej kolei SKM byłoby to możliwe aby dotrzeć z miejscowości Cewice, Garczegorze czy Nowa Wieś do Gdyni w czasie 55 minut poc. pospiesznym oraz 75-80 minut poc. SKM. 

Wnoszę petycję by UM Lębork rozważył opisane w liście potrzeby przewozowe oraz aby wpisał 
 te propozycje do swoich planów strategicznych i planu miejscowego gminy. Wnoszę aby gmina wystąpiła do różnych organów (UMWP, PKP PLK) o uwzględnienie tej propozycji w planie transportowym i w różnych planach i strategiach. Większość infrastruktury istnieje poza ok. 15 % długości całego torowiska - brakuje po prostu fragmentu do centrum Cewic.

Proponowana lista przystanków SKM z kilometrażem:

 Lębork   (przesiadka na SKM)

0,405

   Lębork Elewator  (SKM)

1,323

  Lębork Dretowo   (SKM)

2,483

  Osowo Lęborskie   (SKM)

8,376

 Maszewo Lęborskie   (SKM)

11,095

  Cewice Centrum SKM

kilometraż całości linii: około 13 do 14 km



- kursy SKM wprowadzonoby także na odcinek podmiejski- kończąc bieg w Nowym Świecie czy w Nowej Wsi Kaszubskiej lub najlepiej na stacji Garczegorze. Jest już tam tam tor odstawczy potrzebny by nie blokować toru głównego. 


Z szacunkiem,
Adam Fularz

Załączniki: 2 grafiki przebiegu proponowanej łącznicy

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf



--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk

Posted by Telewizja Opera on 09:36. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja w sprawie linii kolei dla połączeń SKM z miejscowości Cewice i Garczegorze do Lęborka/ Gdyni/ Gdańska

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery