dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Władze Gorzowa odpowiadają na zarzut celowej likwidacji dworca PKS

Redakcja otrzymała:

From: Wiesław Ciepiela <wieslaw.ciepiela na serw. um.gorzow.pl>
Date: wt., 12 mar 2019 o 08:54
Subject: Odpowiedź dot. dworca PKS i Centrum Przesiadkowego
To: Adam Fularz <adam.fularz na wieczorna.pl>
Cc: Karolina Machnicka <karolina.machnicka na serw. um.gorzow.pl>



Odpowiadając na Pana pytanie informuję, że celem Urzędu nie jest likwidacja dworca autobusowego. Jest nim stworzenie Centrum Przesiadkowego służącego mieszkańcom i osobom przyjezdnym na terenie bezpłatnie udostępnionym miastu przez PKP.

Poniżej więcej informacji na ten temat:

"Gorzów Wielkopolski przymierza się do budowy centrum przesiadkowego. Miasto ogłosiło już przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej. Prace projektowe potrwają około dziewięciu miesięcy. Początek robót przy budowie Centrum przesiadkowego w Gorzowie jest planowany na trzeci kwartał przyszłego roku. Koncepcję architektoniczną, obejmującą budowę węzła przesiadkowego i modernizację dworca PKP w Gorzowie, w wyniku przetargu, wygrała gorzowska firma Autorskie Atelier architekta Leszka Horodyskiego. Koncepcja zakłada, że w jednym zadaszonym miejscu będziemy mogli przesiąść się z pociągu, czy autobusu komunikacji międzymiastowej do tramwaju, autobusu MZK lub taksówki. Pojawią się kasy biletowe, wspólne dla wszystkich przewoźników, punkt informacji pasażerskiej, biletomaty oraz elektroniczne tablice, informujące o przyjazdach i odjazdach Plany nowej rzeczywistości Zamawiana dokumentacja ma ona dotyczyć ulicy Dworcowej i węzła przesiadkowego przy dworcu PKP. Przedmiot zamówienia obejmuje również uzyskanie przez wykonawcę prawomocnej decyzji administracyjnej zezwalającej na realizację robót oraz pełnienie nadzoru autorskiego przez cały okres inwestycji. Wszystkie projekty objęte przetargiem mają powstać najpóźniej w ciągu 8 miesięcy od podpisania umowy. Z kolei roboty budowlane planowane są na następny rok Projekt ma objąć następujące elementy: - przebudowę ul. Dworcowej na odcinku od ul. Sikorskiego do ul. Składowej (odcinek około 200 m), - przebudowę placu przed dworcem, - budowę zadaszenia węzła przesiadkowego, - przebudowę parkingów, - przebudowę torowiska, - przebudowę sterowania ruchem tramwajowym, z uwzględnieniem docelowych rozwiązań w tym zakresie na skrzyżowaniu ulic Sikorskiego i Dworcowej, - przebudowę sieci trakcyjnej z uwzględnieniem braku możliwości montażu sieci do budynków, - przebudowę istniejących zjazdów, przejazdów, chodników i sieci uzbrojenia podziemnego, - budowę/przebudowę kanalizacji deszczowej, - przebudowę/budowę skrzyżowań z istniejącą siecią drogową w zakresie koniecznych korekt geometrii oraz robót nawierzchniowych, - budowę przystanków tramwajowych, - budowę monitoringu tj. 2 kamer na placu przed dworcem wraz z podłączeniem do sieci monitoringu miejskiego i budowę 2 tablic Systemu Informacji Pasażerskiej (SIP), - przebudowę przejść dla pieszych i dojść do przystanków komunikacji zbiorowej oraz dostosowanie przejść dla osób niepełnosprawnych w tym niedowidzących, - wykonanie projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas wykonywania robót budowlanych wraz z jego zatwierdzeniem przez zarządcę drogi, - przebudowę kolidujących urządzeń infrastruktury technicznej, - budowę/przebudowę oświetlenia wraz z wymianą słupów oraz opraw z sodowych na LED-owe, - wykonanie projektu docelowej organizacji ruchu wraz z zatwierdzeniem przez organ właściwy do zarządzania ruchem drogowym, który będzie zawierał m. in. analizę i aktualizację sygnalizacji świetlnej, wyznaczenie dróg rowerowych (uwzględniając planowany system dróg rowerowych w Gorzowie Wlkp.) z dostosowaniem układu sterowania zwrotnic sygnalizacji świetlnej do docelowego. Cele inwestycji Celem inwestycji jest stworzenie miejsca dla podróżnych, które łączyłoby ze sobą wszystkie dostępne środki komunikacji (transportowej), będącego przyjaznym dla wszystkich użytkowników, pasażerów oraz mieszkańców miasta, jak również pracowników instytucji transportowych. Zintegrowane centrum podróży (ZCP) łączyć będzie ze sobą komunikację kolejową, autobusową (autobusy podmiejskie oraz dalekobieżne) komunikację miejską (autobusową i tramwajową) transport samochodami osobowymi własnymi, taksówki, rowery oraz ruch pieszy. Głównym założeniem projektowym i inwestycyjnym jest to, aby w jednym miejscu podróżni mogli zmienić środek lokomocji na bardziej optymalny lub jedynie możliwy. Jednocześnie, zgodnie z oczekiwaniami społecznymi, jest potrzeba wytworzenia przestrzeni urbanistyczno-społecznej umożliwiającej w miły sposób, w atrakcyjnych warunkach spędzić czas oczekiwania na transport lub spędzić miło czas bez konieczności podróżowania (plac miejski). Węzeł przesiadkowy – zintegrowane centrum podróży pełnić ma rolę integracyjną polegającą na powiązaniu głównych obiektów transportu publicznego zapewniając sprawną i bezpieczną obsługę pasażerów. Środki transportu przeznaczone do integracji komunikacyjnej w ramach ZCP to: - linia tramwajowa, - kolej aglomeracyjna, regionalna, - koleje dalekobieżne, - autobusy lokalne, regionalnie, dalekobieżne i międzynarodowe oraz charter, - taksówki dowożące pasażerów, - limitowany dostęp samochodami głównie dla podwiezienia pasażerów "Kiss & Ride". Warunki przetargu Wykonawcy zainteresowani sporządzeniem dokumentacji projektowej mogą składać oferty do dnia 26 marca. Wówczas też nastąpi otwarcie złożonych ofert. Z kolei wśród kryteriów oceny ofert zamawiający przewidział: cenę (60%), doświadczenie projektanta branży drogowej (20%), doświadczenie projektanta branży trakcyjnej (20%)".
źródło:
http://transinfo.pl/kto-zaprojektuje-gorzowskie-centrum-przesiadkowe_more_112781.html#
Pozdrawiam
Wiesław Ciepiela


Od: Marta Liberkowska [UM Gorzów Wlkp.]
Wysłane: wtorek, 19 lutego 2019 14:58
Do: Wiesław Ciepiela
Temat: A.Fularz c.d
 

do UM Gorzów

 

Czy celem UM Gorzów jest likwidacja jakiegokolwiek dworca autobusowego w Gorzowie, celem uniemożliwienia obsługi autobusowej miasta?

 

Wg zebranych informacji UM Gorzów:

 

- nie dysponuje w chwili obecnej żadnym własnym terenem przy dworcu kolei, na którym ma powstać rzekome centrum przesiadkowe a jako "zapychacz ust krytyków" podaje rzekome plany na które nie ma środków finansowych ani nie dysponuje terenem jaki wskazuje na ten cel. 

 

Proszę wskazać tytuł własności do gruntu i odpowiednią pozycję w aktualnym budżecie miasta- bo nie mogę znaleźć środków na cel budowy centrum przesiadkowego. Sprawdzając te plany, nie wydają się one wiarygodne ani realne. W mojej ocenie faktów celem UM Gorzów jest całkowita likwidacja dworca autobusowego. Podane zapowiedzi mogą być oszustwem lub mogą zostać w ogóle nigdy nie realizowane- wszak wkrótce ma wybuchnąć bardzo silny kryzys finansowy.

 

- poza koncepcjami, nie ma żadnych projektów budowy, nie ogłoszono przetargu, nie wiadomo nawet czy ktokolwiek zgłosi się do przetargu. W obecnej sytuacji braku alternatywy dla dworca PKS w ocenie faktów ewidentnym jest że celem UM Gorzów jest w ogóle zlikwidowanie dworca autobusowego w Gorzowie. Przypominam że oceniam fakty, a nie Państwa obietnice. 

 

-UM Gorzów w silny i skrajny sposób dąży do likwidacji obecnego dworca autobusowego, nie mając jednocześnie jakiejkolwiek alternatywy w chwili obecnej. Przyszłe i niepewne plany nie są w żaden sposób skonkretyzowane czy nie są w najmniejszym stopniu pewne. 

 

- Czy celem UM Gorzów jest rozwój motoryzacji indywidualnej poprzez likwidację możliwości przesiadki z autobusu na kolej przy dworcu PKP? 

 

Przypomnę: 

Jako media oceniamy fakty, a nie Państwa obietnice. W mojej ocenie likwidacja dworca PKS przy braku innego dworca autobusowego może mieć na celu eliminację możliwości rozwoju systemu kom. autobusowej podmiejskiej do miasta Gorzów w bliższej i dalszej przyszłości.

 

Pozdrawiam 

 

pon., 18 lut 2019 o 09:29 Wiesław Ciepiela <wieslaw.ciepiela na serwerze um.gorzow.pl> napisał(a):

Odpowiadam na następujące pytania przesłane do Urzędu Miasta Gorzowa:

"Czy UM popiera likwidację dworca PKS? Lokalna gazeta Lubuska prowadzi kampanię na rzecz likwidacji tego dworca, lokalny dziennikarz tej gazety zarzucał że istnienie dworca PKS w Gorzowie to "ekonomiczne marnotrawstwo". Co UM o tym sądzi?"

Odpowiedź:

Celem działania Urzędu Miasta Gorzowa jest zapewnienie jak najlepszych warunków komunikacyjnych dla mieszkańców i osób przyjezdnych. Cel ten ma być zrealizowany poprzez budowę Centrum Przesiadkowego. Urząd Miasta koncentruje się na tym i nie ocenia subiektywnych opinii dziennikarzy na temat funkcjonowania dworca PKS.

 


--
Marta Liberkowska
Dyrektor WPI
WPI - Wydział Promocji i Informacji(..)
-----------------------------------------------
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Sikorskiego 3-4
66-400 Gorzów Wlkp.
web: www.gorzow.pl
-----------------------------------------------

--
Wiesław Ciepiela


P: M:
e-mail: wieslaw.ciepiela@um.gorzow.pl
-----------------------------------------------
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.


web: www.gorzow.pl
----------------------------------------------- (..)


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 00:58. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Władze Gorzowa odpowiadają na zarzut celowej likwidacji dworca PKS

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery