dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja o objazd dla linii szybkiej kolei miejskiej między dzielnicami Matarnia i Osowa Góra

Petycja dot. linii szybkiej kolei miejskiej między dzielnicami Matarnia i Osowa Góra- wnoszę o zamieszczenie petycji w BIP


Nec temere, nec timide. Gazeta Gdańska- Danziger Zeitung 


6.3.2019
Do Prezydent Miasta Gdańska

Szanowni Państwo,

Elektryfikacja linii szybkiej kolei miejskiej między dzielnicami Matarnia i Osowa Góra planowana jest już niedługo. Aby jak najmniej poszkodować pasażerów tą przebudową, wnoszę o wykorzystanie zapomnianej linii kolei jako trasy objazdu. Wymaga to jej powiązania z linią PKM.

Jakie jest stanowisko władz miasta Gdańska dla propozycji wykorzystania równoległej linii kolei- dawnej bocznicy do bazy paliw lotniska -jako objazdu na czas elektryfikacji? Czy polityką władz miasta jest rozwój kolei SKM? Rozebrano już odcinek linii SKM  w dzielnicy Brzeźno. Warto zmienić politykę i odtworzyć ten fragment toru z Matarni do Osowej Góry jako trasę objazdową.

Chcę przekonać lokalne władze do wykorzystania pozostałości po bocznicy do portu lotniczego między dzielnicami Matarnia i Osowa Góra dla wprowadzenia trasy objazdowej podmiejskiej kolei SKM z 5- 7 nowymi przystankami mającymi na celu stworzenie nowych obszarów możliwych osiedli atrakcyjnych dla deweloperów. 


W tym celu wykorzystana zostałaby bocznica do portu lotniczego, pozostałość po linii kolei pasażerskiej- podmiejskim odcinku niezelektryfikowanej części przedwojennego systemu SKM.  Przywrócone zostałyby przewozy pasażerskie na tej trasie, dodanoby kilka nowych przystanków, około 5-7, rozmieszczonych co około 700 metrów, cały projekt byłby połączony z aktywną działalnością deweloperów i budową nowych osiedli. Powstały by tutaj wielkie nowe osiedla znakomicie skomunikowane koleją miejską z centrum miasta i z lotniskiem. Podobne projekty airport cities powstają na całym świecie. 

Wnoszę o włączenie tego odcinka sieci jako nowego połączenia objazdowego na czas elektryfikacji- w sieć PKM. Inaczej projekt nie ma racji bytu. Linia ta ma dość znaczną wartość, ok. 60-80 mln PLN za 1 km toru. W pobliżu centrum Gdańska, na terenie Gdańska brak jest niezabudowanych terenów z liniami kolejowymi (a zwłaszcza z liniami dawnej sieci SKM).

Czy pomysł trasy objazdowej po tej dawnej linii SKM jest sensowny wg władz miasta? Jakie są możliwości jej wykorzystania? Jakie są konieczności inwestycji w zakresie przebudowy infrastruktury PKM aby wpiąć tymczasowo tą linię w sieć PKM? Nie sądzę aby był to znaczny koszt.

Czy władze miasta znają plany PLK dla tej linii kolejowej? Czy podjęły jakieś działania w sprawie jej wykorzystania dla trasy objazdowej i wprowadzenia pociągów SKM w trakcji spalinowej z np. częstotliwością co 20- 30 minut w początkowym okresie elektryfikacji linii w kierynku na Osową Górę?

Materiał graficzny w załączeniu.


Adam Fularz
 Danziger Zeitung




Szanowny Panie,

To również pytanie nie do nas, lecz do PKP PLK, które są właścicielem tej linii, którą – z tego co wiemy – jeszcze w tym roku planują całkowicie rozebrać.

Jednak o to proszę pytać PKP PLK.

 

Pozdrawiam

 

Tomasz Konopacki

Kierownik Sekcji Kontaktów Społecznych

Rzecznik Prasowy


 

Pomorska Kolej Metropolitalna S.A.

ul. Żaglowa 11, 80-560 Gdańsk

 

www.pkm-sa.pl

 

Wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, Sąd Rejonowy Gdańsk–Północ w Gdańsku,
VII Wydział Gospodarczy KRS 0000365210, NIP 583-310-36-72, REGON 221037360, kapitał zakładowy: 94 769 000,00 zł wpłacony w całości.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(..)

From: Adam Fularz [mailto 
Sent: Tuesday, March 24, 2015 9:20 PM
To: PKMsa2015
Subject: Ostatnie z pytań- kolej PKM

 



Tomasz Konopacki

Kierownik Sekcji Kontaktów Społecznych

Rzecznik Prasowy

Pomorska Kolej Metropolitalna S.A.

ul. Żaglowa 11, 80-560 Gdańsk

Szanowny Panie,

Szanowny Panie,

Chcielibyśmy przekonać lokalne władze do wykorzystanie pozostałości po bocznicy do portu lotniczego dla wprowadzenia podmiejskiej kolei SKM z 5- 7 nowymi przystankami mającymi na celu stworzenie nowych obszarów planowanych osiedli atrakcyjnych dla deweloperów. W tym celu wykorzystana zostałaby bocznica do portu lotniczego, pozostałość po linii kolei pasażerskiej.  Przywrócone zostałyby przewozy pasażerskie, dodanoby kilka nowych przystanków, cały projekt byłby połączony z aktywną działalnością deweloperów i budową nowych osiedli.

Jakie są szanse na włączenie takiego połączenia w sieć PKM? Szkic porponowanego właczenia tej linii znajduje się w załączniku gdansk1.png


Inaczej projekt nie ma racji bytu.  Linia ta ma dość znaczną wartość, w pobliżu centrum Gdańska, na terenie Gdańska brak jest niezabudowanych terenów z liniami kolejowymi. Jakie są możliwości jej wykorzystania? Jakie są konieczności z zakresie przebudowy infrastruktury PKM?

 

Chciałbym zbadać temat przed rozmowami z władzami miasta i regionu. Schemat w załączeniu.

Pozdrawiam,


--

Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

+442035142037

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

 







--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.



--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk

Posted by Telewizja Opera on 04:41. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja o objazd dla linii szybkiej kolei miejskiej między dzielnicami Matarnia i Osowa Góra

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery