porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Gorzowską estakadę kolejową sprawdza lokomotywa

 

 

 

Gorzowską estakadę kolejową sprawdza lokomotywa

 

Zaczęły się próby obciążeniowe estakady w Gorzowie Wielkopolskim. Ważąca ponad 116 ton lokomotywa przejeżdża po 2 km obiekcie. Prowadzone są badania w zakresie wytrzymałości i bezpieczeństwa modernizowanego obiektu. W czerwcu po nowym torze pojadą pociągi. Inwestycja warta 95 mln zł netto poprawi komfort kolejowych podróży. Odnowiony obiekt dobrze wpisuje się w panoramę miasta.

 

W czasie prób wytrzymałościowych sprawdzane są wszystkie parametry odnowionej konstrukcji estakady. Lokomotywa spalinowa ST 44 przejeżdża przez obiekt z prędkością 5 km/h. Zatrzymuje się na w rejonie dworca, odnowionych wiaduktów i na estakadzie. W tym czasie zespół ekspertów przy pomocy precyzyjnych urządzeń pomiarowych bada konstrukcję. Zebrane dane będą szczegółowo sprawdzone. Mają potwierdzić, że estakada została zmodernizowana zgodnie z najwyższymi standardami tak, aby służyła przez dziesiątki lat. Zmodernizowany, zabytkowy obiekt ma większą nośność. Jest przystosowany do obsługi ciężkich składów. Nowy tor pozwoli na przejazd pociągów z prędkością maksymalną 120 km/h. Dzięki specjalnym matom zamontowanym w podtorzu zmniejszy się także hałas.

 

Prowadzone dziś próby obciążeniowe są pierwszymi z testów sprawdzających estakadę. Wiosną zaplanowano kolejne, tzw. dynamiczne próby. Lokomotywa przejedzie wtedy estakadą w obu kierunkach z prędkością do 120 km/h. Prowadzone próby obciążeniowe oznaczają, że prace budowlane na estakadzie zbliżają się już do końca. Tor nr 2  jest już wybudowany, zaczął się montaż toru nr 1. Obecnie trwają prace wykończeniowe. Roboty koncentrują się na peronach stacji Gorzów Wielkopolski. Na ukończeniu jest budowa wiat, montowane jest nowe oświetlenie oraz mała architektura (ławki, kosze na śmieci, tablice informacyjne). Na schodach na perony układane są granitowe bloki. Wkrótce zacznie się montaż wind. Budowane jest bezpieczne i wygodne dojście na platformy. Trwają prace w przejściu podziemnym. Ściany tunelu wykładane są już płytkami ceramicznymi. Wykorzystany jest odzyskany, oczyszczony materiał, który będzie nawiązywać do historycznego charakteru obiektu. Kafle na posadzce przy wyjściu z dworca pod estakadę dworcową zostaną wymienione zgodnie z historycznym wzorem. Równolegle w niszach estakady uzupełniane są ubytki ścian i sklepień, postępuje montaż instalacji. Pomieszczenia będą przystosowane do funkcji usługowych.

 

Coraz bardziej widoczne efekty modernizacji

W trakcie modernizacji wykonawca odnowił konstrukcję pięciu wiaduktów nad ulicami: Herberta, Chrobrego, Wodną i Barbary oraz w rejonie ul. Spichrzowej. Modernizacja zabytkowej estakady to wymagające pod względem inżynierskim i technicznym przedsięwzięcie w centrum Gorzowa Wielkopolskiego. Podczas rekonstrukcji konieczne były dodatkowe, wymagające czasu pracy, których nie można było wcześniej przewidzieć. Należało m.in. dodatkowo wzmocnić nisze i przyczółki wiaduktów. Większego zakresu robót wymagały mury oporowe, instalacje kablowe i kanalizacja. Na dłuższy czas prac wpłynął brak dostępu – mimo prawomocnego wyroku – na działkę sąsiadującą z estakadą przy ul. Herberta (bulwar wschodni) oraz nieprzewidziana wcześniej konieczność rozbiórki garaży.

Estakada jest gruntownie przebudowywana z zachowaniem historycznego charakteru i nowoczesnych standardów obsługi podróżnych. Prace obejmują remont 51 nisz, modernizację mostu i 5 wiaduktów stalowych, remont murów oporowych oraz wymianę ok. 3 km toru. Modernizowana jest także stacja Gorzów Wielkopolski. W ramach prac w 2017 r. uruchomiony został nowy przystanek w mieście – Gorzów Wielkopolski Wschodni, który zwiększył dostęp kolei dla mieszkańców. Do czerwca, tak jak obecnie, pociągi będą dojeżdżać do przystanku Gorzów Wielkopolski Wschodni. Na odcinku Gorzów Wielkopolski Wschodni – Gorzów Wielkopolski nadal będzie obowiązywać komunikacja autobusowa.

Gorzowska estakada kolejowa to jeden z najdłuższych tego typu obiektów w Polsce. Powstała w latach 1905 – 1914. Ma istotne znaczenie dla sprawnej komunikacji kolejowej Tczew – Kostrzyn. Obiekt jest wpisany do rejestru zabytków.

 

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych etap I – Modernizacja estakady kolejowej w Gorzowie Wielkopolskim”. Wartość projektu wynosi 95 mln zł netto, z czego ok. 81 mln zł netto stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

Kontakt dla mediów:

Mirosław Siemieniec

Rzecznik prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

rzecznik@plk-sa.pl

tel.: 694 480 239

 

 

Działając na mocy art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 2016 r., str. 1-88), zwanego dalej RODO, informujemy, że:

1)      administratorem danych osobowych jest PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna zwana dalej Spółką, z siedzibą pod adresem: 03-734, Warszawa, ul. Targowa 74;

2)      w Spółce, począwszy od dnia 25-05-2018 r., funkcjonuje adres e-mail: iod.plk@plk-sa.pl Inspektora Ochrony Danych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., udostępniony osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Spółkę;

3)      Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu zapewnienia komunikacji, w zakresie: dane zwykłe – imię, nazwisko,  stanowisko, miejsce pracy, numer telefonu a także adres e-mail;

4)      podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez Spółkę jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, przy czym za prawnie uzasadniony interes Spółki wskazuje się konieczność informowania dziennikarzy o wydarzeniach związanych z funkcjonowaniem infrastruktury kolejowej;

5)      Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej;

6)      Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazane do państwa nienależącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego (państwa trzeciego) lub organizacji międzynarodowej w rozumieniu RODO;

7)      Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z przepisami prawa przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego w którym nastąpił ostatni kontakt, chyba że niezbędny będzie dłuższy okres przetwarzania z uwagi na wymagania zawarte w obowiązujących przepisach prawa;

8)      ma Pani/Pan prawo do żądania dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych;

9)      ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tzn. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

10)   Spółka nie będzie przeprowadzać zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania na podstawie Pani/Pana danych osobowych.

 

 

   

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
z siedzibą w Warszawie
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 18 624 936 000,00 w całości wpłacony

Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.

Ochrona Danych Osobowych:
1) Administratorem danych osobowych zgromadzonych w programie pocztowym jest PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna, z siedzibą pod adresem: 03-734, Warszawa, ul. Targowa 74, zwana dalej Spółką.
2) Podjęcie przez Panią/Pana lub podjęcie przez Spółkę z Panią/Panem komunikacji e-mail powoduje, że adres e-mail oraz inne dane osobowe podane przez Panią/Pana w wiadomości, np. imię i nazwisko, zostają wprowadzone do zbioru Rejestr korespondencji prowadzonym przez Spółkę, w programie pocztowym.
3) W Spółce, począwszy od dnia 25-05-2018 r., funkcjonuje adres e-mail: iod.plk@plk-sa.pl Inspektora Ochrony Danych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., udostępniony osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Spółkę.
4) Pozostałe, szczegółowe informacje kierowane do Pani/Pana w ramach realizacji obowiązku informacyjnego związanego z Pani/Pana korespondencją e-mail, zamieszczone są na stronie internetowej Spółki, pod adresem:
https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Bezpieczenstwo_Informacji/Informacja_dla_osob_korespondujacych_poprzez_e-mail.pdf

www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl

Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne


 

Posted by Telewizja Opera on 05:11. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Gorzowską estakadę kolejową sprawdza lokomotywa

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers