dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek do MI dot. likwidacji miejskiej linii kolejowej nr 235 na odcinku Matarnia - Osowa



Do Sz.P.
Minister Infrastruktury
d/w Komisja Infrastruktury

Wniosek

Szanowni Państwo, 
Co jakiś czas lokalne redakcje organizują akcje celem zahamowania szybkiego tempa likwidacji linii kolei wokół miasta Gdańsk. Jako lokalne redakcje chcemy zorganizować kolejną akcję zbierania podpisów czytelników- tym razem w sprawie nieczynnej linii kolei podmiejskiej, linii kolei nr 235. Wpadła ona w ręce likwidatora- PKP PLK.

W 2016 roku PKP PLK ogłosiły zamiar rozebrania miejskich torów na odcinku Matarnia - Osowa. Według monopolu PKP PLK w pobliżu już istnieje inna linia kolei i wg tego monopolu gęstość linii kolei jest zbyt duża a w ogóle w pobliżu jest lotnisko a linia 235 omina owe lotnisko. Wg mnie PKP PLK jest w błędzie. Najlepiej byłoby natychmiast zmienić zarządcę linii kolei nr 235 na inną firmę która profesjonalniej zarządzałaby tą- wg mnie cenną- infrastrukturą. 

Ta państwowa firma PKP PLK ogłosiła że likwiduje linię dawnej SKM (Kokoszki-Matarnia-Osowa- Gdynia), odchodzącą od linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, byłą bocznice do portu lotniczego przez dzielnicę Matarnia i Osowa Góra, mimo że przed wojną i w latach 1947-1973 służyła ona przewozom pasażerskim, i idealnie nadaje się do wznowienia połączeń SKM, leżąc na terenie miasta Gdańsk. Przewozy prowadzono prawdopodobnie już w 1946- wówczas kursowało 5 par pociągów Kokoszki- Osowa.

Spółka odmawia odpowiedzi na wszystkie pytania jakie zadawaliśmy w sprawie planu likwidacji, poinformowała tylko:

"Linia 235 straciła swoją funkcjonalność w związku z inwestycjami przeprowadzonymi na terenie Gdańska – budową lotniska i Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. W związku z tym trwa proces w związku z jej likwidacją.

 

Pozdrawiam,

 

Karol Jakubowski

Naczelnik

Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach

Biuro Komunikacji i Promocji"

 
oraz:
"Szanowny Panie, trwa proces związany z likwidacją linii. Kompletowane są dokumenty do przekazania odpowiednim organom."


Obawiamy się że fizyczna rozbiórka toru między dzielnicami Matarnia i Osowa Góra planowana jest już niedługo. Aby wykorzystać ten majątak o wartości ok. 400 mln PLN w chwili obecnej (szacunkowy koszt budowy tego typu linii ujmując jej deprecjację), wnoszę o dyskusję i rozważenie, czy nie jest zasadne wykorzystanie zapomnianej linii kolei jako trasy kolei miejskiej. Wymaga to jej powiązania z linią PKM łącznicą o długości kilkudziesięciu do kilkuset metrów.

Jakie jest stanowisko władz MI jako nadzory firmy PKP PLK likwidującej linie kolei- dla propozycji wykorzystania tej linii kolei- dawnej linii podmiejskiej kolei pasażerskiej, a później -bocznicy do bazy paliw lotniska -jako kolejnej linii SKM? Czy polityką MI jest rozwój kolei SKM? Rozebrano już odcinek linii SKM w dzielnicy Brzeźno. Warto zmienić politykę i odtworzyć ten fragment toru z Matarni do Osowy jako trasę SKM.

Chcielibyśmy przekonać władze MI do zaniechania likwidacji i do wykorzystanie pozostałości po linii 235- bocznicy do portu lotniczego dla wprowadzenia podmiejskiej kolei SKM z 5- 7 nowymi przystankami mającymi na celu stworzenie nowych obszarów planowanych osiedli atrakcyjnych dla deweloperów. W tym celu wykorzystana zostałaby bocznica do portu lotniczego, pozostałość po linii kolei pasażerskiej nr 235. 

Linią co 30 minut w szczycie mogłoby kursować typowo miejskie połączenie do Osowy dogęszczające takt na miejskim odcinku PKM od Matarni do Wrzeszcza.
Nowe przystanki:
  1. Słowackiego
  2. Radiowa (dawny przystanek Klukowo)
  3. Telewizyjna
  4. Owczarnia
  5. Nowy Świat
  6. Plutona
  7. Gdańsk Osowa-istniejąca st. końcowa

W tym celu wykorzystana zostałaby bocznica do portu lotniczego, pozostałość po linii kolei pasażerskiej nr 235- podmiejskim odcinku niezelektryfikowanej części przedwojennego systemu SKM.  Przywrócone zostałyby przewozy pasażerskie na tej trasie, dodanoby kilka nowych przystanków, około 5-7, rozmieszczonych co około 700 metrów, cały projekt byłby połączony z aktywną działalnością deweloperów i budową nowych osiedli. 

Powstały by tutaj wielkie nowe osiedla znakomicie skomunikowane koleją miejską z centrum miasta i z lotniskiem. Podobne projekty airport cities powstają na całym świecie. 
Wnoszę o dyskusję w tej sprawie i rozważenie włączenia tego odcinka sieci kolei jako nowego połączenia w sieć PKM. Inaczej projekt rozwoju tego fragmentu Gdańska- bez szybkiego połąćzenia z centrum- nie ma racji bytu. Linia ta ma dość znaczną wartość, ok. 60-80 mln PLN za 1 km toru. W pobliżu centrum Gdańska, na terenie miasta Gdańska brak jest niezabudowanych terenów z liniami kolejowymi (a zwłaszcza z liniami dawnej sieci SKM). 

Czy pomysł trasy kolejowej po tej dawnej linii SKM jest sensowny wg władz MI? Jakie są możliwości jej wykorzystania- bez likwidacji torowiska linii nr 235, co ogłosiło PKP PLK w 2016 r.? Jakie są konieczności inwestycji w zakresie przebudowy infrastruktury PKM aby wpiąć tymczasowo tą linię w sieć PKM? Nie sądzę aby był to znaczny koszt. Wystarczy budowa łącznicy o dość krótkiej długości, wraz z przystankiem.

Czy władze MI znają plany PKP PLK dla tej linii kolejowej? Czy podjęły jakieś działania w sprawie jej wykorzystania dla trasy kolei i wprowadzenia pociągów SKM w trakcji spalinowej z np. częstotliwością co 60- 30 minut w początkowym okresie użytkowania linii w kierunku z Matarni na Osowę?
-- 

Pozdrawiam,
Adam Fularz

załącznik: list w sprawie:

Szanowny Panie

 

Infrastruktura, o której mowa to linia nr 235 Kokoszki – Osowa, której zarządcą jest PKP Polskie Linie Kolejowe S. A.

W chwili obecnej nie otrzymaliśmy wniosku Zarządcy dotyczącego likwidacji przedmiotowej linii kolejowej.

 

Pozdrawiam,

 

Małgorzata Pisarewicz

rzecznik prasowy

linki:

Załącznik: Mapa przebiegu linii 235 wg Maps Google, uzytek tylko dla celów dydaktycznych/ edukacyjnych.

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 12:19. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek do MI dot. likwidacji miejskiej linii kolejowej nr 235 na odcinku Matarnia - Osowa

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery