Dlaczego nie powstanie przystanek Gorzów- Centrum?
W Gorzowie Wielkopolskim rea
lizowany jest wielki projekt- rewitalizacja monumentalnego wiaduktu nad którym linia kolejowa przebiega przez ścisłe centrum miasta.
Szkoda, że wzorem wielu miast Polski i Europy nie pomyślano o budowie przystanku kolejowego- dworca Gorzów Centrum. Mógłby to być wielki dworzec halowy wzniesiony w miejscu gdzie tory kolejowe przecinają ścisłe centrum miasta Gorzowa.
Obecny dworzec kolejowy w Gorzowie położony jest niefortunnie, na uboczu ścisłego centrum miasta, i na jego lokalizacji zaważyły inne czynniki niż ekonomia. Ale dziś, w dobie dążenia do racjonalizacji układów komunikacyjnych, także Gorzów mógłby uzyskać nowy dworzec główny miasta- położony w samym sercu Gorzowa.
Modernizacja estakady kolejowej w Gorzowie bez budowy nowego dworca Gorzów- Centrum na estakadzie kolejowej będzie tylko inwestycją częściową, półśrodkiem, i nie zapewni kolei przewagi konkurencyjnej nad innymi środkami transportu. Zaś utworzenie dworca kolejowego Gorzów - Centrum może wydatnie poprawić funkcjonalnośc układu transportowego całej północnej części województwa lubuskiego.
lizowany jest wielki projekt- rewitalizacja monumentalnego wiaduktu nad którym linia kolejowa przebiega przez ścisłe centrum miasta.
Szkoda, że wzorem wielu miast Polski i Europy nie pomyślano o budowie przystanku kolejowego- dworca Gorzów Centrum. Mógłby to być wielki dworzec halowy wzniesiony w miejscu gdzie tory kolejowe przecinają ścisłe centrum miasta Gorzowa.
Obecny dworzec kolejowy w Gorzowie położony jest niefortunnie, na uboczu ścisłego centrum miasta, i na jego lokalizacji zaważyły inne czynniki niż ekonomia. Ale dziś, w dobie dążenia do racjonalizacji układów komunikacyjnych, także Gorzów mógłby uzyskać nowy dworzec główny miasta- położony w samym sercu Gorzowa.
Modernizacja estakady kolejowej w Gorzowie bez budowy nowego dworca Gorzów- Centrum na estakadzie kolejowej będzie tylko inwestycją częściową, półśrodkiem, i nie zapewni kolei przewagi konkurencyjnej nad innymi środkami transportu. Zaś utworzenie dworca kolejowego Gorzów - Centrum może wydatnie poprawić funkcjonalnośc układu transportowego całej północnej części województwa lubuskiego.
Posted by Adam Phoo
on 08:43.
Filed under
polityka transportowa,
railway reforms,
reformy PKP
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0