dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Temat nowych portów lotniczych jest dziś tematem martym

Jeśli mielibyśmy zastosować kryterium ekonomiczne do działalności portów lotniczych w Polsce, to okazałoby się że rentownych jest zaledwie ok. 1/3 z istniejących 15 portów lotniczych.

Tymczasem Polska jako kraj jest bardzo uboga w porty lotnicze. Tymczasem w Niemczech można naliczyć 39 samych portów lotniczych. W niewielkiej Finlandii jest ich 25. We Francji działa 56 portów lotniczych, zaś w Hiszpanii, kraju o podobnej liczbie ludności jak Polska, jest ich aż 52.

Mimo budowy coraz to nowych portów lotniczych w tych krajach, rynek nadal je wchłania. W Polsce, mimo problemów lotniska w Radomiu, nadal nie ma ani jednego portu który miałby czynny terminal pasażerski który stałby nieużyteczny.

W Polsce nadal jest niewiele portów lotniczych i nic się nie robi, by ich liczbę zwiększyć. Wraz ze zmianą rządu ucichły wszelkie plany związane z budową nowych portów lotniczych. Ostatnio uruchomiono port lotniczy w Szymanach (port pasażerski w Olsztynie powstał już 90 lat temu, ale przez większość czasu był nieczynny i zniszczony).

W efekcie, prace nad planami dotyczącymi nowych portów lotniczych stanęły. Nie wiadomo, czy pojawią się nowe porty lotnicze, nie wiadomo, co sądzi w tej kwestii nowy rząd. Brak jest nawet jakichkolwiek wypowiedzi polityków w tej kwestii. Temat nowych portów lotniczych w Polsce jest dziś tematem martwym. Jak tłumaczą mi inne osoby, dopiero kolejne rządy przyniosą zmiany i nową politykę w kwestii portów lotniczych. 

Posted by Adam Phoo on 09:13. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Temat nowych portów lotniczych jest dziś tematem martym

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery