Smutny kres manii lotniskowej w polskich samorządach
W Polsce już najprawdopodobniej nie powstaną żadne nowe pasażerskie porty lotnicze. Przypadek Radomia - gdzie w pierwszym miesiącu działalności obsłużono zaledwie 200 pasażerów, uczy ostrożności.
Port lotniczy działał w 1945 roku w Białymstoku, ale- powołując się na przypadek Radomia, obecny zarządca lotniska Krywalny poinformował iż nie jest planowana odbudowa terminalu portu pasażerskiego.
Także w Mielcu nie ma skonkretzyowanej strategii otwarcia pasażerskiego portu lotniczego, który wielokrotnie obiecywano. Poprzedni terminal lotniska, obsługujący niewielki ruch pasażerski na potrzeby GA, stał się własnością Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. Agencja nie odpowiada na pisa w sprawie przywrócenia obsługi pasażerskiej w posiadanym przez nią terminalu. Mógłby na bazie tego terminalu powstać port lotniczy dla krajowych połączeń pasażerskich, celem obsługi miast Tarnów, Tarnobrzeg, Sandomierz.
Port lotniczy miał powstać w Koszalinie. Nie powstanie. Organizacja Jaspers odrzuciła ten projekt jako słabo przygotowany.
Samorząd województwa opolskiego zrezygnował także z planów przebudowy portu lotniczego Opole- Kamień Śląski do przyjmowania samolotów tanich linii lotniczych oraz lotów krajowych.
Wyrok śmierci wydano na port lotniczy w Legnicy. Po likwidacji dwóch innych portów lotniczych Dolnego Śląska, likwidacja trzeciego oznacza że nie będzie już portu zapasowego dla wrocławskiego portu lotniczego na terenie Dolnego Śląska.
Także w Kołobrzegu trwa likwidacja pasa startowego tamtejszego powojskowego portu lotniczego. Ongiś planowano, że powstanie tutaj pasażerski port lotniczy na wzór portu lotniczego Heringsdorf- Świnoujście. Niestety, firma Baltic Center rozpoczęła prace rozbiórkowe.
Port lotniczy nie powstanie także w podwarszawskim Sochaczewie. Miał tutaj powstać kolejny port lotniczy odciążający - powoli już przepełniony port lotnuczy Warszawa- Modlin oraz przepełnione Okęcie. Niestety, nie wydano pozwoleń na przekazanie powojskowego portu nowemu zarządcy. Zmieniono też plany, wg nowych planów miało tutaj powstać lotnisko o charakterze sportowym.
Nie powstaną też porty lotnicze w Kielcach- Masłowie, gdzie samorząd nie zdecydował się na dostosowanie lotniska dla lotów pasażerskich, w Przemyślu- Arłamowie, w Olsztynie- Dajtkach czy w Ornecie k. Elbląga. Port lotniczy w Gdyni jest w likwidacji.
Port lotniczy działał w 1945 roku w Białymstoku, ale- powołując się na przypadek Radomia, obecny zarządca lotniska Krywalny poinformował iż nie jest planowana odbudowa terminalu portu pasażerskiego.
Także w Mielcu nie ma skonkretzyowanej strategii otwarcia pasażerskiego portu lotniczego, który wielokrotnie obiecywano. Poprzedni terminal lotniska, obsługujący niewielki ruch pasażerski na potrzeby GA, stał się własnością Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. Agencja nie odpowiada na pisa w sprawie przywrócenia obsługi pasażerskiej w posiadanym przez nią terminalu. Mógłby na bazie tego terminalu powstać port lotniczy dla krajowych połączeń pasażerskich, celem obsługi miast Tarnów, Tarnobrzeg, Sandomierz.
Port lotniczy miał powstać w Koszalinie. Nie powstanie. Organizacja Jaspers odrzuciła ten projekt jako słabo przygotowany.
Samorząd województwa opolskiego zrezygnował także z planów przebudowy portu lotniczego Opole- Kamień Śląski do przyjmowania samolotów tanich linii lotniczych oraz lotów krajowych.
Wyrok śmierci wydano na port lotniczy w Legnicy. Po likwidacji dwóch innych portów lotniczych Dolnego Śląska, likwidacja trzeciego oznacza że nie będzie już portu zapasowego dla wrocławskiego portu lotniczego na terenie Dolnego Śląska.
Także w Kołobrzegu trwa likwidacja pasa startowego tamtejszego powojskowego portu lotniczego. Ongiś planowano, że powstanie tutaj pasażerski port lotniczy na wzór portu lotniczego Heringsdorf- Świnoujście. Niestety, firma Baltic Center rozpoczęła prace rozbiórkowe.
Port lotniczy nie powstanie także w podwarszawskim Sochaczewie. Miał tutaj powstać kolejny port lotniczy odciążający - powoli już przepełniony port lotnuczy Warszawa- Modlin oraz przepełnione Okęcie. Niestety, nie wydano pozwoleń na przekazanie powojskowego portu nowemu zarządcy. Zmieniono też plany, wg nowych planów miało tutaj powstać lotnisko o charakterze sportowym.
Nie powstaną też porty lotnicze w Kielcach- Masłowie, gdzie samorząd nie zdecydował się na dostosowanie lotniska dla lotów pasażerskich, w Przemyślu- Arłamowie, w Olsztynie- Dajtkach czy w Ornecie k. Elbląga. Port lotniczy w Gdyni jest w likwidacji.
Posted by Adam Phoo
on 04:41.
Filed under
airports in Poland,
porty lotnicze
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0