Co z potem lotniczym w Łasku między Sieradzem a Łodzią?
Koło miasta Sieradz możliwy jest kolejny polski port lotniczy- położony dogodnie pod Łodzią, i skomunikowany z miastem Sieradz szybką koleją aglomeracyjną.
Wszystko już istnieje- i sam port lotniczy w Łasku, i linia kolejowa łącząca Sieradz z portem lotniczym. Z uwagi na to, że w przeszłości w aglomeracji łódzkiej brakowało portu lotniczego mogącego przyjmować samoloty pasażerskie wymagające drogi startowej o długości 2500 metrów, dążono do wykorzystania łaskiego lotniska wojskowego do celów cywilnych. W ten sposób powstał plan rozbudowy lotniska i utworzenia w Łasku portu lotniczego dla Polski środkowej, obsługującego Łódź, Piotrków Trybunalski, Bełchatów, Sieradz, Turek, Zduńską Wolę.
Biuro Studiów i Projektów Lotniskowych określiło prognozy ruchu dla lotniska w Łasku. Według tych prognoz w 2010 mogło tu być obsługiwanych od 150 do 200 tys. pasażerów rocznie, a w 2030 – 500 tys. Ideą przystosowania do ruchu pasażerskiego tego lotniska zajmuje się spółka "Port Lotniczy Łódź", która istnieje od 1998. Ostatnio jednak, z uwagi na rozbudowę portu lotniczego Łódź im. Władysława Reymonta, gdzie wydłużono drogi startowe do 2500 metrów, zbudowano terminal 2 i 3 – działania mające na celu wykorzystanie łaskiego lotniska do celów cywilnych uległy zahamowaniu.
Powróćmy do tych planów. Na wzór radomski mogłoby powstać lotnisko współuzytkowane przez wojsko i przez ruch cywilny. Pasażerski port lotniczy nosiłby nazwę "Port lotniczy Sieradz- Łódź".
Dane techniczne
Droga startowa 10/28 (107°, 287°), Beton – 2500 × 60 m, PCN 54 R/B/W/T
System świateł 10/28 Uproszczony krzyż 420m
2008-04-07
Lotnisko cywilne w Łasku?
Władze Łodzi i województwa łódzkiego chcą, by na terenie lotniska wojskowego w Łasku powstało cywilne lotnisko towarowe typu „cargo-mix”.
Fot. Piotr Laskowski Redakcja Wojskowa
Przeczytaj także
4 mln pasażerów Ryanaira w Gdańsku
Rekordowe wakacje na Lotnisku
Sierpniowy wzrost liczby pasażerów
Międzynarodowy Rajd po Lotniskach
Włocławskie Zawody Balonowe
List intencyjny w tej sprawie podpisali: Włodzimierz Fisiak marszałek województwa łódzkiego, Jerzy Kropiwnicki prezydent Łodzi, Gabriel Szkudlarek burmistrz gminy Łask, Cezary Gabryjączyk starosta łaski i Bronisław Węglewski wójt gminy Buczek.
- Coraz więcej firm jest zainteresowanych tym, by w pobliżu Łodzi powstało dobre lotnisko typu cargo. Łask, leżący w niewielkiej odległości od Łodzi, Sieradza, Pabianic i Zduńskiej Woli jest idealnym miejscem do realizacji takiej inwestycji. Dodatkowym walorem tej lokalizacji jest bliskość ważnych europejskich szlaków drogowych, m.in. planowanych dróg ekspresowych S8 i S14 – mówi Jerzy Kropiwnicki, prezydent Łodzi. Władze stolicy województwa chcą, żeby z terminalu lotniska w Łasku autobusem kolejowym można było bezpośrednio dojechać do terminalu łódzkiego portu lotniczego, który takie samo połączenie miałby z Warszawą. Mają na ten temat rozmawiać z PKP.
Kropiwnicki podkreślił, że Łódź weźmie na siebie część kosztów związanych z obsługą granicy celnej na łaskim lotnisku, które powinno pełnić również funkcję pasażerskiego lotniska zastępczego dla Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta w Łodzi.
Obecnie w Łasku funkcjonuje duże lotnisko wojskowe, które wykorzystuje 32. Baza Lotnicza. Plany przystosowania obiektu do obsługi lotów cywilnych, pojawiły się już dziewiętnaście lat temu. Łask miał być głównym portem lotniczym województwa, gdyż lotnisko w Łodzi nie miało pasa startowego umożliwiającego przyjmowanie samolotów pasażerskich wymagających pasa o długości 2500 m. Po rozbudowie łódzkiego portu, pomysł przeniesienia lotów pasażerskich do Łasku upadł.
Teraz na terenie lotniska wojskowego w Łasku planuje się utworzyć Port Lotniczy Łódź/Łask. Zaplecze nowego portu ma być usytuowane na północ od lotniska wojskowego obok wsi Mauryca (gm. Łask).
Zdaniem senatora Andrzeja Owczarka z PO pod koniec czerwca powinno być wiadomo, czy pomysł budowy portu „cargo-mix” w Łasku będzie miał szansę na realizację. - Wszystko zależy od tego, czy lotnisko w Łasku znajdzie się w wykazie nieruchomości Skarbu Państwa podległych Ministrowi Obrony Narodowej, które będą mogły być wykorzystane do założenia lub rozbudowy portu cywilnego. Za trzy miesiące powinny się skończyć prace nad zmianami w ustawie o wykorzystaniu takich obiektów – mówi Owczarek.
Senator podkreślił, że wojsko jest zainteresowane tym, by podzielić się z kimś kosztami utrzymania lotniska. Jego zdaniem powstanie cywilnego portu „cargo-mix” będzie korzystne dla obu
stron. - Port cywilny będzie miał odrębne miejsca postojowe, drogę kołowania i magazyny, więc nie będzie przeszkadzał maszynom wojskowym, a kosztami utrzymania lotniska użytkownicy będą się dzielili - wyjaśnia Owczarek.
Według PAP
Sylwia Śmigiel, wg http://lotniczapolska.pl/Lotnisko-cywilne-w-Lasku,1804
Pod Łodzią powstanie lotnisko typu cargo
ksta 07-04-2008, ostatnia aktualizacja 07-04-2008 14:29
Władze Łodzi i województwa łódzkiego chcą, by na terenie lotniska wojskowego w Łasku w Łódzkiem powstało cywilne lotnisko towarowe typu "cargo-mix".
Cywilne lotnisko towarowe jednocześnie byłoby pasażerskim lotniskiem zastępczym dla Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta w Łodzi.
List intencyjny w tej sprawie podpisali: marszałek województwa łódzkiego Włodzimierz Fisiak, prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki, burmistrz gminy Łask Gabriel Szkudlarek, starosta łaski Cezary Gabryjączyk i wójt gminy Buczek, Bronisław Węglewski.
Coraz więcej firm jest zainteresowanych tym, by w pobliżu Łodzi powstało dobre lotnisko typu cargo. Łask, leżący w niewielkiej odległości od Łodzi, Sieradza, Pabianic i Zduńskiej Woli jest idealnym miejscem do realizacji takiej inwestycji. Dodatkowym walorem tej lokalizacji jest bliskość ważnych europejskich szlaków drogowych, m.in. planowanych dróg ekspresowych S8 i S14 - powiedział Kropiwnicki.
Prezydent Łodzi podkreślił, że stolica województwa weźmie na siebie część kosztów związanych z obsługą granicy celnej na łaskim lotnisku, które zdaniem Kropiwnickiego powinno pełnić również funkcję pasażerskiego lotniska zastępczego dla Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta w Łodzi.
- Chcemy, by z terminalu lotniska w Łasku autobusem kolejowym można było bezpośrednio dojechać do terminalu łódzkiego portu lotniczego, który takie samo połączenie miałby z Warszawą. Będziemy o tym rozmawiali z PKP - poinformował Kropiwnicki.
W Łasku funkcjonuje duże lotnisko wojskowe, które wykorzystuje 32. Baza Lotnicza Łask. Dziewiętnaście lat temu pojawiły się pierwsze plany przystosowania obiektu do obsługi lotów cywilnych. Łask miał być głównym portem lotniczym województwa, gdyż lotnisko w Łodzi nie miało pasa startowego umożliwiającego przyjmowanie samolotów pasażerskich wymagających pasa o długości 2500 m. Rozbudowa Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta sprawiła, że pomysł przeniesienia lotów pasażerskich do Łasku upadł.
Teraz na terenie lotniska wojskowego w Łasku planuje się utworzyć Port Lotniczy Łódź/Łask. Zaplecze nowego portu ma być usytuowane na północ od lotniska wojskowego obok wsi Mauryca (gm. Łask).
Zdaniem senatora Andrzeja Owczarka z PO pod koniec czerwca powinno być wiadomo, czy pomysł budowy portu "cargo-mix" w Łasku będzie miał szansę na realizację.
- Wszystko zależy od tego, czy lotnisko w Łasku znajdzie się w wykazie nieruchomości Skarbu Państwa podległych Ministrowi Obrony Narodowej, które będą mogły być wykorzystane do założenia lub rozbudowy portu cywilnego. Za trzy miesiące powinny się skończyć prace nad zmianami w ustawie o wykorzystaniu takich obiektów - powiedział Owczarek.
Senator podkreślił, że wojsko jest zainteresowane tym, by podzielić się z kimś kosztami utrzymania lotniska. Jego zdaniem powstanie cywilnego portu "cargo-mix" będzie korzystne dla obu stron.
- Port cywilny będzie miał odrębne miejsca postojowe, drogę kołowania i magazyny, więc nie będzie przeszkadzał maszynom wojskowym, a kosztami utrzymania lotniska użytkownicy będą się dzielili - wyjaśnił Owczarek.
Poniedziałek, 17 marca 2008
Coraz bliżej cywilnego lotniska pod Łaskiem
Polska Dziennik Łódzki 07:41
Pierwsze samoloty na lotnisku towarowym w Buczku koło Łasku mają wylądować już pod koniec przyszłego roku. Taki termin podaje Zbigniew Tynenski, prezes spółki Lotnisko Łask.
O tym, że jest to możliwe, przekonani są samorządowcy. Marszałek województwa, prezydent Łodzi i wójt gminy Buczek właśnie podpisali porozumienie o utworzeniu Portu Lotniczego Łódź/Łask. W najbliższych dniach przystąpią do niego burmistrz Łasku i starosta łaski.
Jestem przekonany, że powstanie lotniska to już tylko kwestia czasu. Są inwestorzy, mamy przychylność władz wojskowych i rządowych - podkreśla burmistrz Łasku Gabriel Szkudlarek.
Pewny powodzenia tego przedsięwzięcia jest też Bronisław Węglewski, wójt Buczka, na terenie której ma być zlokalizowane lotnisko. Specjalnie na ten cel gmina ma blisko dwa hektary terenu sąsiadującego z lotniskiem wojskowym.
O tym, że powstanie pod Łaskiem lotniska towarowego w ciągu najbliższego roku, góra dwóch lat, jest realne mówią też przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury. Teresa Jakutowicz, dyrektor biura komunikacji społecznej i promocji Ministerstwa Infrastruktury podkreśla, że nad planami lotniska cargo trwają prace w kilku departamentach resortu.
Projekt i koncepcję funkcjonowania lotniska przygotowuje prezes spółki Lotnisko Łask (spółka Skarbu Państwa i samorządów) Zbigniew Tynenski. Podkreśla, że inwestycja zostanie sfinansowana głównie przez przedsiębiorców oraz z pieniędzy unijnych. Zgodnie z jego wyliczeniami kompleks logistyczny, czyli centrum rozładunkowe i potrzebna do funkcjonowania infrastruktura, ma kosztować około 150 mln euro. Wartość całego przedsięwzięcia wraz z połączeniami drogowymi i szybką koleją szacuje na 450 mln euro.
Mamy już wstępne porozumienie z władzami lotniska wojskowego, z którym będzie sąsiadować port towarowy. A co najważniejsze, mamy deklaracje takich firm jak Dell, Gillette, Indesit i innych działających w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej o znacznym współfinansowaniu inwestycji - mówi z zadowoleniem Zbigniew Tynenski.
Łaskie lotnisko oprócz swej podstawowej - towarowej - funkcji ma obsługiwać także ruch pasażerski. Nie byłoby jednak konkurencją dla lotniska na Lublinku w Łodzi, bo pasażerowie byliby tu przyjmowani głównie w nocy.
Przy lotnisku wojskowym w Łasku powstanie towarowe
Jolanta Jeziorska
POLSKA Dziennik Łódzki
http://media.wp.pl/kat,38120,wid,976...l?ticaid=158dd
Lotnisko cargo w Łasku?
Są duże szanse na uruchomienie w Łasku lotniska cargo. Projekt ten popiera zarówno władze Łodzi i samorząd wojewódzki jak i przedstawiciele gmin Łask i Buczek.
Aby towarowy port lotniczy mógł tam funkcjonować musi zostać uchwalone prawo na podstawie którego będzie można korzystać z terenów pobliskiej jednostki wojskowej. Prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki ma nadzieję, że te starania lokalnych władz zakończą sie sukcesem.Jerzy Kropiwnicki dodaje, że lotnisko cargo w Łasku to duża szansa na rozwój ekonomiczny regionu łódzkiego. Towarowy port lotniczy musi mieć zapewnioną komunikację z resztą kraju, stąd niezbędne jest jak najszybsze wybudowanie trasy S-8 z Wrocławia przez Sieradz i Łódź - podkreśla prezydent.Senator Platformy Obywatelskiej Andrzej Owczarek, kiedyś burmistrz Łasku, uważa iż dotychczas to właśnie brak dobrych połączeń drogowych w centrum kraju uniemożliwiał uruchomienie łaskiego lotniska cargo. Samorządowcy chcą aby towarowy port w Łasku był Lotniskiem zapasowym dla Łodzi . Trwają starania aby obydwa obiekty miały ze sobą szybkie połączenie kolejowe.
http://www.radiolodz.pl/serwis/index.php?id=11&idd=5431
Cargo wyląduje w Łasku?
anpio
Samoloty towarowe w towarzystwie F-16? Łódzcy samorządowcy uważają, że to możliwe, i będą przekonywać ministra obrony do cywilnego wykorzystania 32. Bazy Lotniczej w Łasku.
Pomysł uruchomienia lotniska cargo w tym miejscu ma już kilkanaście lat. Zdaniem polityków ten rok będzie jednak decydujący. - Trwają prace nad ustawą o wykorzystanie obiektów skarbu państwa i Agencji Mienia Wojskowego. Jeśli zabraknie tam Łasku, będzie to koniec marzeń o cywilnym lotnisku - mówi Andrzej Owczarek, senator PO.
Tymczasem nowe lotnisko jest potrzebne, bo łódzki port nie ma odpowiedniej infrastruktury, by obsługiwać loty towarowe na dużą skalę. - Jest tym zainteresowanych wiele firm i to nie tylko logistycznych. Wiele koncernów, które są w Łodzi, potrzebuje sprowadzać części, a potem eksportować gotowe produkty. Taką firmą jest np. Dell - wyjaśnia Jerzy Kropiwnicki, prezydent Łodzi.
Lokalizacja terminalu cargo w Łasku zyskała na atrakcyjności dzięki drodze ekspresowej S-8. Władze Łodzi chciałyby również, by na lotniska dojeżdżała kolej.
Droga do realizacji tych planów jest daleka, bo lotnisko w Łasku to teren wojskowy, a od tego roku jest też również miejscem stacjonowania myśliwców F-16. - Dlatego nasz list intencyjny przekażemy ministrowi obrony narodowej oraz ministrowi infrastruktury - mówi Owczarek. - Liczę na pomyślny oddźwięk, bo wojsko też myśli w sposób ekonomiczny i mam nadzieję, że zgodziłoby się użyczyć nam pasa startowego.
Według senatora Owczarka zmiany w prawie, pozwalające na cywilne wykorzystanie baz wojskowych, nie będą łatwe: - To dlatego, że tereny pod bazy nieraz pochodziły z wywłaszczenia. Ludziom zabierano ziemię, tłumacząc, że chodzi o obronę kraju, a teraz ma tam być prowadzona działalność komercyjna.
List intencyjny w sprawie utworzenia w Łasku lotniska cargo (towarowego) podpisali wczoraj Włodzimierz Fisiak (marszałek województwa), Jerzy Kropiwnicki (prezydent Łodzi), Gabriel Szkudlarek (burmistrz gminy Łask), Cezary Gabryjączyk (starosta łaski) i Bronisław Węglewski (wójt gminy Buczek).
Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
Łódź walczy o lotnisko w... Łasku
Władze Łodzi i województwa razem z parlamentarzystami z regionu starają się o to, by lotnisko wojskowe w Łasku przekształcić w tzw. cargo-mix dla potrzeb cywilnych. Mieliby z niego korzystać zagraniczni przedsiębiorcy inwestujący w regionie.
- Firmy zlokalizowane w naszym województwie, w tym także Dell, są zainteresowane lotniskiem w Łasku - mówi Jerzy Kropiwnicki, prezydent Łodzi. - Dodatkowym argumentem za powstaniem takiego lotniska jest zatwierdzony już przebieg trasy S8 przez Łódź, Pabianice, Łask, Zduńską Wolę i Sieradz.
Za trzy miesiące mają zakończyć się prace nad nowelizacją ustaw, które pozwolą samorządom na inwestowanie w lotniska wojskowe, co oznacza możliwość wykorzystania tych obiektów do celów cywilnych. Trwają też starania, aby lotniska w Łodzi i Łasku miały ze sobą szybkie połączenie kolejowe.
(msm) - Express Ilustrowany
Łask występuje ze Spółki Lotnisko Łask. Samorząd zamierza pozbyć się też posiadanych 40 udziałów, które są już niewiele warte, bo 500 złotych za sztukę.
reklama
Skąd taka decyzja? Bo nie ma już szans na to, by powstało cywilne lotnisko, a po to właśnie spółka została założona dziesięć lat temu.
- W tamtym czasie nie było pewności co do przyszłości wojska w Łasku. Wiele się jednak zmieniło. Przed dwoma laty minister obrony narodowej określił, które lotniska mają służyć jakim celom, a Łask określono jako to, które ma służyć celom wojskowym. Nie może być to już lotnisko wojskowo-cywilne - mówi burmistrz Łasku Gabriel Szkudlarek.
- Dalsze istnienie lotniska cargo cywilnego jest więc bezcelowe, a utrzymywanie spółki jest fikcją - dodaje.
Lotnisko cywilne na terenie województwa łódzkiego ma wprawdzie powstać i spółka ma się tym zajmować nadal. Jednak nastąpi to po zmianie nazwy i siedziby, która teraz nadal zgodnie z wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego jest w Łasku. ?Decyzję o wystąpieniu ze spółki i zbyciu udziałów podjęli podczas ostatniej sesji łascy radni. W sumie wartość udziałów wyceniona jest na 20 tysięcy złotych. Burmistrz Szkudlarek obawia się, czy uda się je sprzedać, bo zainteresowania nimi nie ma. Jak opowiada, jakiś czas temu Ministerstwo Skarbu, które też jest udziałowcem, pytało, czy samorządy są zainteresowane kupnem udziałów. Zainteresowania nie było.
wg http://zdunskawola.naszemiasto.pl/artykul/spolka-lotnisko-lask-bez-lasku,1147583,art,t,id,tm.html
Lotnisko Łask
Lotnisko znajduje się w odległości około 5 km na południowy-wschód od Miasta Łask. Leży pomiędzy drogami Nr 44, a Nr 483 we wsi Brodnica. Współrzędne geograficzne 51,33 N,
19,10 E, na wysokości 193 m npm. Posiada drogę startową o nawierzchni betonowej, o wymiarach 2 500 m x 60 m, o orientacji 11/29.
Pierwsze decyzje o rozpoczęciu budowy Lotniska obok Łasku zapadły już w 1950r.. Lotnisko budowano zgodnie z typowymi wówczas planami. Czyli; jedna główna DS. o długości minimum 1 900 m i szerokości 60 m. Równoległa główna DK, która także mogła być wykorzystywana dla startów samolotów. Indywidualne stanowiska postoju samolotów, rozśrodkowane. Skład bomb i amunicji. Skład paliw. Bocznica kolejowa, która była głównym szlakiem dostarczania zaopatrzenia. I ubogie zaplecze socjalne dla kadry i żołnierzy służby zasadniczej.
Próby ulokowania lotnictwa cywilnego na Lotnisku Łask.
Próby ulokowania lotnictwa cywilnego na Lotnisku Łask trwały od połowy 90-tych lat XX wieku. Z uwagi na to, że w aglomeracji łódzkiej brakowało portu lotniczego mogącego przyjmować samoloty pasażerskie wymagające drogi startowej o długości 2 500 metrów, dążono do wykorzystania wojskowego Lotniska Łask do celów cywilnych. W ten sposób powstał plan rozbudowy lotniska i utworzenia w Łasku portu lotniczego dla Polski środkowej, obsługującego Łódź, Piotrków Trybunalski, Bełchatów, Sieradz, Turek, Zduńską Wolę.
Biuro Studiów i Projektów Lotniskowych określiło prognozy ruchu dla lotniska w Łasku. Według tych prognoz w 2010r. mogło tu być obsługiwanych od 150 do 200 tys. pasażerów rocznie, a w 2030r. – 500 tys. Ideą przystosowania do ruchu pasażerskiego tego lotniska zajmowała się spółka "Port Lotniczy Łódź", która istniała od 1998r.. Jednak, z uwagi na rozbudowę portu lotniczego Łódź imieniem Władysława Reymonta, gdzie wydłużono drogę startową do 2 500 metrów, zbudowano terminal 2 i planuje się terminal 3 – działania mające na celu wykorzystanie łaskiego lotniska do celów cywilnych uległy całkowitemu wstrzymaniu. Dodatkowo stacjonujące od 2008r., samoloty wielozadaniowe F-16 Jastrząb, nie mogłyby współistnieć z lotnictwem komercyjnym. Lotnisko Łask nie może być cywilno – wojskowe. Spółka Lotnisko Łask uległa rozwiązaniu.
Na powierzchni 68 km kwadratowych w około 32 BLot od 2010r. nie będzie można inwestować np. w obiekty rekreacyjne, a dotychczasowi mieszkańcy będą mogli ubiegać się o odszkodowania. Wszystko z powodu hałasu emitowanego przez 16 maszyn F-16 tu stacjonujących. Tak zdecydowali Radni Samorządowi. Na temat hałasu w Krzesinach pisałem już wielokrotnie. W Łasku sytuacja zaczyna się powtarzać. Co ciekawe, kiedy Władze Lokalne starały się o uruchomienie Lotniska w Łasku jako cywilno-wojskowego, jakoś hałas im nie przeszkadzał. Lecz kiedy Spółka Lotnisko Łask uległa likwidacji ( wojsko nie chciało podzielić się obiektem ) to bardziej kreatywni ludzie zwietrzyli inny interes. Większości tym ludziom hałas ponad 30-tu myśliwców MiG-21 od 1968r. do 2003r. nie przeszkadzał.
Lotnisko dysponuje systemem ILS, działającą radiolatarnią NDB oraz systemem TACAN. Jedyne czego brakuje to droga kołowania i płyta postojowa dla samolotów cargo. Powierzchnia: 752 ha.
Spółka zarządzająca
Nie wiadomo czy spółka przetrwa- może znaleźć się w likwidacji. Ostatnia zmiana w KRS jest z 17 lipca 2012 r.
Lotnisko Łask Sp. z o.o.
Ostatnia aktualizacja danych: 5 kwietnia 2015
KRS: 0000143969
NIP: 8311448741
Regon: 730930685
Kapitał zakładowy: 775 000.00 zł
Forma prawna: SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Adres: ul. Warszawska 14
98-100 Łask
Łódzkie
Data rejestracji Regon 26 października 1998
Data rejestracji KRS 2 stycznia 2003
Ostatnia zmiana w KRS 17 lipca 2012
Reprezentacja ZARZĄD SPÓŁKI
Sposób reprezentacji Przy zarządzie wieloosobowym - dwóch członków
zarządu albo członek zarządu i prokurent.
Sąd SĄD REJONOWY DLA ŁODZI-ŚRÓDMIEŚCIA W ŁODZI, XX WYDZIAŁ KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sygnatura LD.XX NS-REJ.KRS/10705/12/726
Przeważająca działalność gospodarcza 52.23.Z - Działalność usługowa wspomagająca transport lotniczy
Bocznica kolejowa. Kiedyś bocznica kolejowa była podstawową drogą dostarczania zaopatrzenia dla jednostki stacjonującej na Lotnisku. Tą drogą dostarczano materiały budowlane, maszyny, urządzenia, broń i amunicję, nawet samochody, opał, a przede wszystkim paliwa i smary. Dzisiaj kolej nie jest podstawowym kanałem transportowym. Tę rolę przejął transport drogowy i w coraz większym stopniu lotniczy. Niemniej jednak transport kolejowy nie zostanie szybko zlikwidowany. Przypuszczam, że wcześniej przejdzie przemiany, aby dostosować się do nowych warunków technicznych. W Łasku nadal koleją dostarczane jest paliwo i opał.
Wszystko już istnieje- i sam port lotniczy w Łasku, i linia kolejowa łącząca Sieradz z portem lotniczym. Z uwagi na to, że w przeszłości w aglomeracji łódzkiej brakowało portu lotniczego mogącego przyjmować samoloty pasażerskie wymagające drogi startowej o długości 2500 metrów, dążono do wykorzystania łaskiego lotniska wojskowego do celów cywilnych. W ten sposób powstał plan rozbudowy lotniska i utworzenia w Łasku portu lotniczego dla Polski środkowej, obsługującego Łódź, Piotrków Trybunalski, Bełchatów, Sieradz, Turek, Zduńską Wolę.
Biuro Studiów i Projektów Lotniskowych określiło prognozy ruchu dla lotniska w Łasku. Według tych prognoz w 2010 mogło tu być obsługiwanych od 150 do 200 tys. pasażerów rocznie, a w 2030 – 500 tys. Ideą przystosowania do ruchu pasażerskiego tego lotniska zajmuje się spółka "Port Lotniczy Łódź", która istnieje od 1998. Ostatnio jednak, z uwagi na rozbudowę portu lotniczego Łódź im. Władysława Reymonta, gdzie wydłużono drogi startowe do 2500 metrów, zbudowano terminal 2 i 3 – działania mające na celu wykorzystanie łaskiego lotniska do celów cywilnych uległy zahamowaniu.
Powróćmy do tych planów. Na wzór radomski mogłoby powstać lotnisko współuzytkowane przez wojsko i przez ruch cywilny. Pasażerski port lotniczy nosiłby nazwę "Port lotniczy Sieradz- Łódź".
Dane techniczne
Droga startowa 10/28 (107°, 287°), Beton – 2500 × 60 m, PCN 54 R/B/W/T
System świateł 10/28 Uproszczony krzyż 420m
2008-04-07
Lotnisko cywilne w Łasku?
Władze Łodzi i województwa łódzkiego chcą, by na terenie lotniska wojskowego w Łasku powstało cywilne lotnisko towarowe typu „cargo-mix”.
Fot. Piotr Laskowski Redakcja Wojskowa
Przeczytaj także
4 mln pasażerów Ryanaira w Gdańsku
Rekordowe wakacje na Lotnisku
Sierpniowy wzrost liczby pasażerów
Międzynarodowy Rajd po Lotniskach
Włocławskie Zawody Balonowe
List intencyjny w tej sprawie podpisali: Włodzimierz Fisiak marszałek województwa łódzkiego, Jerzy Kropiwnicki prezydent Łodzi, Gabriel Szkudlarek burmistrz gminy Łask, Cezary Gabryjączyk starosta łaski i Bronisław Węglewski wójt gminy Buczek.
- Coraz więcej firm jest zainteresowanych tym, by w pobliżu Łodzi powstało dobre lotnisko typu cargo. Łask, leżący w niewielkiej odległości od Łodzi, Sieradza, Pabianic i Zduńskiej Woli jest idealnym miejscem do realizacji takiej inwestycji. Dodatkowym walorem tej lokalizacji jest bliskość ważnych europejskich szlaków drogowych, m.in. planowanych dróg ekspresowych S8 i S14 – mówi Jerzy Kropiwnicki, prezydent Łodzi. Władze stolicy województwa chcą, żeby z terminalu lotniska w Łasku autobusem kolejowym można było bezpośrednio dojechać do terminalu łódzkiego portu lotniczego, który takie samo połączenie miałby z Warszawą. Mają na ten temat rozmawiać z PKP.
Kropiwnicki podkreślił, że Łódź weźmie na siebie część kosztów związanych z obsługą granicy celnej na łaskim lotnisku, które powinno pełnić również funkcję pasażerskiego lotniska zastępczego dla Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta w Łodzi.
Obecnie w Łasku funkcjonuje duże lotnisko wojskowe, które wykorzystuje 32. Baza Lotnicza. Plany przystosowania obiektu do obsługi lotów cywilnych, pojawiły się już dziewiętnaście lat temu. Łask miał być głównym portem lotniczym województwa, gdyż lotnisko w Łodzi nie miało pasa startowego umożliwiającego przyjmowanie samolotów pasażerskich wymagających pasa o długości 2500 m. Po rozbudowie łódzkiego portu, pomysł przeniesienia lotów pasażerskich do Łasku upadł.
Teraz na terenie lotniska wojskowego w Łasku planuje się utworzyć Port Lotniczy Łódź/Łask. Zaplecze nowego portu ma być usytuowane na północ od lotniska wojskowego obok wsi Mauryca (gm. Łask).
Zdaniem senatora Andrzeja Owczarka z PO pod koniec czerwca powinno być wiadomo, czy pomysł budowy portu „cargo-mix” w Łasku będzie miał szansę na realizację. - Wszystko zależy od tego, czy lotnisko w Łasku znajdzie się w wykazie nieruchomości Skarbu Państwa podległych Ministrowi Obrony Narodowej, które będą mogły być wykorzystane do założenia lub rozbudowy portu cywilnego. Za trzy miesiące powinny się skończyć prace nad zmianami w ustawie o wykorzystaniu takich obiektów – mówi Owczarek.
Senator podkreślił, że wojsko jest zainteresowane tym, by podzielić się z kimś kosztami utrzymania lotniska. Jego zdaniem powstanie cywilnego portu „cargo-mix” będzie korzystne dla obu
stron. - Port cywilny będzie miał odrębne miejsca postojowe, drogę kołowania i magazyny, więc nie będzie przeszkadzał maszynom wojskowym, a kosztami utrzymania lotniska użytkownicy będą się dzielili - wyjaśnia Owczarek.
Według PAP
Sylwia Śmigiel, wg http://lotniczapolska.pl/Lotnisko-cywilne-w-Lasku,1804
Pod Łodzią powstanie lotnisko typu cargo
ksta 07-04-2008, ostatnia aktualizacja 07-04-2008 14:29
Władze Łodzi i województwa łódzkiego chcą, by na terenie lotniska wojskowego w Łasku w Łódzkiem powstało cywilne lotnisko towarowe typu "cargo-mix".
Cywilne lotnisko towarowe jednocześnie byłoby pasażerskim lotniskiem zastępczym dla Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta w Łodzi.
List intencyjny w tej sprawie podpisali: marszałek województwa łódzkiego Włodzimierz Fisiak, prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki, burmistrz gminy Łask Gabriel Szkudlarek, starosta łaski Cezary Gabryjączyk i wójt gminy Buczek, Bronisław Węglewski.
Coraz więcej firm jest zainteresowanych tym, by w pobliżu Łodzi powstało dobre lotnisko typu cargo. Łask, leżący w niewielkiej odległości od Łodzi, Sieradza, Pabianic i Zduńskiej Woli jest idealnym miejscem do realizacji takiej inwestycji. Dodatkowym walorem tej lokalizacji jest bliskość ważnych europejskich szlaków drogowych, m.in. planowanych dróg ekspresowych S8 i S14 - powiedział Kropiwnicki.
Prezydent Łodzi podkreślił, że stolica województwa weźmie na siebie część kosztów związanych z obsługą granicy celnej na łaskim lotnisku, które zdaniem Kropiwnickiego powinno pełnić również funkcję pasażerskiego lotniska zastępczego dla Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta w Łodzi.
- Chcemy, by z terminalu lotniska w Łasku autobusem kolejowym można było bezpośrednio dojechać do terminalu łódzkiego portu lotniczego, który takie samo połączenie miałby z Warszawą. Będziemy o tym rozmawiali z PKP - poinformował Kropiwnicki.
W Łasku funkcjonuje duże lotnisko wojskowe, które wykorzystuje 32. Baza Lotnicza Łask. Dziewiętnaście lat temu pojawiły się pierwsze plany przystosowania obiektu do obsługi lotów cywilnych. Łask miał być głównym portem lotniczym województwa, gdyż lotnisko w Łodzi nie miało pasa startowego umożliwiającego przyjmowanie samolotów pasażerskich wymagających pasa o długości 2500 m. Rozbudowa Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta sprawiła, że pomysł przeniesienia lotów pasażerskich do Łasku upadł.
Teraz na terenie lotniska wojskowego w Łasku planuje się utworzyć Port Lotniczy Łódź/Łask. Zaplecze nowego portu ma być usytuowane na północ od lotniska wojskowego obok wsi Mauryca (gm. Łask).
Zdaniem senatora Andrzeja Owczarka z PO pod koniec czerwca powinno być wiadomo, czy pomysł budowy portu "cargo-mix" w Łasku będzie miał szansę na realizację.
- Wszystko zależy od tego, czy lotnisko w Łasku znajdzie się w wykazie nieruchomości Skarbu Państwa podległych Ministrowi Obrony Narodowej, które będą mogły być wykorzystane do założenia lub rozbudowy portu cywilnego. Za trzy miesiące powinny się skończyć prace nad zmianami w ustawie o wykorzystaniu takich obiektów - powiedział Owczarek.
Senator podkreślił, że wojsko jest zainteresowane tym, by podzielić się z kimś kosztami utrzymania lotniska. Jego zdaniem powstanie cywilnego portu "cargo-mix" będzie korzystne dla obu stron.
- Port cywilny będzie miał odrębne miejsca postojowe, drogę kołowania i magazyny, więc nie będzie przeszkadzał maszynom wojskowym, a kosztami utrzymania lotniska użytkownicy będą się dzielili - wyjaśnił Owczarek.
Poniedziałek, 17 marca 2008
Coraz bliżej cywilnego lotniska pod Łaskiem
Polska Dziennik Łódzki 07:41
Pierwsze samoloty na lotnisku towarowym w Buczku koło Łasku mają wylądować już pod koniec przyszłego roku. Taki termin podaje Zbigniew Tynenski, prezes spółki Lotnisko Łask.
O tym, że jest to możliwe, przekonani są samorządowcy. Marszałek województwa, prezydent Łodzi i wójt gminy Buczek właśnie podpisali porozumienie o utworzeniu Portu Lotniczego Łódź/Łask. W najbliższych dniach przystąpią do niego burmistrz Łasku i starosta łaski.
Jestem przekonany, że powstanie lotniska to już tylko kwestia czasu. Są inwestorzy, mamy przychylność władz wojskowych i rządowych - podkreśla burmistrz Łasku Gabriel Szkudlarek.
Pewny powodzenia tego przedsięwzięcia jest też Bronisław Węglewski, wójt Buczka, na terenie której ma być zlokalizowane lotnisko. Specjalnie na ten cel gmina ma blisko dwa hektary terenu sąsiadującego z lotniskiem wojskowym.
O tym, że powstanie pod Łaskiem lotniska towarowego w ciągu najbliższego roku, góra dwóch lat, jest realne mówią też przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury. Teresa Jakutowicz, dyrektor biura komunikacji społecznej i promocji Ministerstwa Infrastruktury podkreśla, że nad planami lotniska cargo trwają prace w kilku departamentach resortu.
Projekt i koncepcję funkcjonowania lotniska przygotowuje prezes spółki Lotnisko Łask (spółka Skarbu Państwa i samorządów) Zbigniew Tynenski. Podkreśla, że inwestycja zostanie sfinansowana głównie przez przedsiębiorców oraz z pieniędzy unijnych. Zgodnie z jego wyliczeniami kompleks logistyczny, czyli centrum rozładunkowe i potrzebna do funkcjonowania infrastruktura, ma kosztować około 150 mln euro. Wartość całego przedsięwzięcia wraz z połączeniami drogowymi i szybką koleją szacuje na 450 mln euro.
Mamy już wstępne porozumienie z władzami lotniska wojskowego, z którym będzie sąsiadować port towarowy. A co najważniejsze, mamy deklaracje takich firm jak Dell, Gillette, Indesit i innych działających w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej o znacznym współfinansowaniu inwestycji - mówi z zadowoleniem Zbigniew Tynenski.
Łaskie lotnisko oprócz swej podstawowej - towarowej - funkcji ma obsługiwać także ruch pasażerski. Nie byłoby jednak konkurencją dla lotniska na Lublinku w Łodzi, bo pasażerowie byliby tu przyjmowani głównie w nocy.
Przy lotnisku wojskowym w Łasku powstanie towarowe
Jolanta Jeziorska
POLSKA Dziennik Łódzki
http://media.wp.pl/kat,38120,wid,976...l?ticaid=158dd
Lotnisko cargo w Łasku?
Są duże szanse na uruchomienie w Łasku lotniska cargo. Projekt ten popiera zarówno władze Łodzi i samorząd wojewódzki jak i przedstawiciele gmin Łask i Buczek.
Aby towarowy port lotniczy mógł tam funkcjonować musi zostać uchwalone prawo na podstawie którego będzie można korzystać z terenów pobliskiej jednostki wojskowej. Prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki ma nadzieję, że te starania lokalnych władz zakończą sie sukcesem.Jerzy Kropiwnicki dodaje, że lotnisko cargo w Łasku to duża szansa na rozwój ekonomiczny regionu łódzkiego. Towarowy port lotniczy musi mieć zapewnioną komunikację z resztą kraju, stąd niezbędne jest jak najszybsze wybudowanie trasy S-8 z Wrocławia przez Sieradz i Łódź - podkreśla prezydent.Senator Platformy Obywatelskiej Andrzej Owczarek, kiedyś burmistrz Łasku, uważa iż dotychczas to właśnie brak dobrych połączeń drogowych w centrum kraju uniemożliwiał uruchomienie łaskiego lotniska cargo. Samorządowcy chcą aby towarowy port w Łasku był Lotniskiem zapasowym dla Łodzi . Trwają starania aby obydwa obiekty miały ze sobą szybkie połączenie kolejowe.
http://www.radiolodz.pl/serwis/index.php?id=11&idd=5431
Cargo wyląduje w Łasku?
anpio
Samoloty towarowe w towarzystwie F-16? Łódzcy samorządowcy uważają, że to możliwe, i będą przekonywać ministra obrony do cywilnego wykorzystania 32. Bazy Lotniczej w Łasku.
Pomysł uruchomienia lotniska cargo w tym miejscu ma już kilkanaście lat. Zdaniem polityków ten rok będzie jednak decydujący. - Trwają prace nad ustawą o wykorzystanie obiektów skarbu państwa i Agencji Mienia Wojskowego. Jeśli zabraknie tam Łasku, będzie to koniec marzeń o cywilnym lotnisku - mówi Andrzej Owczarek, senator PO.
Tymczasem nowe lotnisko jest potrzebne, bo łódzki port nie ma odpowiedniej infrastruktury, by obsługiwać loty towarowe na dużą skalę. - Jest tym zainteresowanych wiele firm i to nie tylko logistycznych. Wiele koncernów, które są w Łodzi, potrzebuje sprowadzać części, a potem eksportować gotowe produkty. Taką firmą jest np. Dell - wyjaśnia Jerzy Kropiwnicki, prezydent Łodzi.
Lokalizacja terminalu cargo w Łasku zyskała na atrakcyjności dzięki drodze ekspresowej S-8. Władze Łodzi chciałyby również, by na lotniska dojeżdżała kolej.
Droga do realizacji tych planów jest daleka, bo lotnisko w Łasku to teren wojskowy, a od tego roku jest też również miejscem stacjonowania myśliwców F-16. - Dlatego nasz list intencyjny przekażemy ministrowi obrony narodowej oraz ministrowi infrastruktury - mówi Owczarek. - Liczę na pomyślny oddźwięk, bo wojsko też myśli w sposób ekonomiczny i mam nadzieję, że zgodziłoby się użyczyć nam pasa startowego.
Według senatora Owczarka zmiany w prawie, pozwalające na cywilne wykorzystanie baz wojskowych, nie będą łatwe: - To dlatego, że tereny pod bazy nieraz pochodziły z wywłaszczenia. Ludziom zabierano ziemię, tłumacząc, że chodzi o obronę kraju, a teraz ma tam być prowadzona działalność komercyjna.
List intencyjny w sprawie utworzenia w Łasku lotniska cargo (towarowego) podpisali wczoraj Włodzimierz Fisiak (marszałek województwa), Jerzy Kropiwnicki (prezydent Łodzi), Gabriel Szkudlarek (burmistrz gminy Łask), Cezary Gabryjączyk (starosta łaski) i Bronisław Węglewski (wójt gminy Buczek).
Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
Łódź walczy o lotnisko w... Łasku
Władze Łodzi i województwa razem z parlamentarzystami z regionu starają się o to, by lotnisko wojskowe w Łasku przekształcić w tzw. cargo-mix dla potrzeb cywilnych. Mieliby z niego korzystać zagraniczni przedsiębiorcy inwestujący w regionie.
- Firmy zlokalizowane w naszym województwie, w tym także Dell, są zainteresowane lotniskiem w Łasku - mówi Jerzy Kropiwnicki, prezydent Łodzi. - Dodatkowym argumentem za powstaniem takiego lotniska jest zatwierdzony już przebieg trasy S8 przez Łódź, Pabianice, Łask, Zduńską Wolę i Sieradz.
Za trzy miesiące mają zakończyć się prace nad nowelizacją ustaw, które pozwolą samorządom na inwestowanie w lotniska wojskowe, co oznacza możliwość wykorzystania tych obiektów do celów cywilnych. Trwają też starania, aby lotniska w Łodzi i Łasku miały ze sobą szybkie połączenie kolejowe.
(msm) - Express Ilustrowany
Łask występuje ze Spółki Lotnisko Łask. Samorząd zamierza pozbyć się też posiadanych 40 udziałów, które są już niewiele warte, bo 500 złotych za sztukę.
reklama
Skąd taka decyzja? Bo nie ma już szans na to, by powstało cywilne lotnisko, a po to właśnie spółka została założona dziesięć lat temu.
- W tamtym czasie nie było pewności co do przyszłości wojska w Łasku. Wiele się jednak zmieniło. Przed dwoma laty minister obrony narodowej określił, które lotniska mają służyć jakim celom, a Łask określono jako to, które ma służyć celom wojskowym. Nie może być to już lotnisko wojskowo-cywilne - mówi burmistrz Łasku Gabriel Szkudlarek.
- Dalsze istnienie lotniska cargo cywilnego jest więc bezcelowe, a utrzymywanie spółki jest fikcją - dodaje.
Lotnisko cywilne na terenie województwa łódzkiego ma wprawdzie powstać i spółka ma się tym zajmować nadal. Jednak nastąpi to po zmianie nazwy i siedziby, która teraz nadal zgodnie z wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego jest w Łasku. ?Decyzję o wystąpieniu ze spółki i zbyciu udziałów podjęli podczas ostatniej sesji łascy radni. W sumie wartość udziałów wyceniona jest na 20 tysięcy złotych. Burmistrz Szkudlarek obawia się, czy uda się je sprzedać, bo zainteresowania nimi nie ma. Jak opowiada, jakiś czas temu Ministerstwo Skarbu, które też jest udziałowcem, pytało, czy samorządy są zainteresowane kupnem udziałów. Zainteresowania nie było.
wg http://zdunskawola.naszemiasto.pl/artykul/spolka-lotnisko-lask-bez-lasku,1147583,art,t,id,tm.html
Lotnisko Łask
Lotnisko znajduje się w odległości około 5 km na południowy-wschód od Miasta Łask. Leży pomiędzy drogami Nr 44, a Nr 483 we wsi Brodnica. Współrzędne geograficzne 51,33 N,
19,10 E, na wysokości 193 m npm. Posiada drogę startową o nawierzchni betonowej, o wymiarach 2 500 m x 60 m, o orientacji 11/29.
Pierwsze decyzje o rozpoczęciu budowy Lotniska obok Łasku zapadły już w 1950r.. Lotnisko budowano zgodnie z typowymi wówczas planami. Czyli; jedna główna DS. o długości minimum 1 900 m i szerokości 60 m. Równoległa główna DK, która także mogła być wykorzystywana dla startów samolotów. Indywidualne stanowiska postoju samolotów, rozśrodkowane. Skład bomb i amunicji. Skład paliw. Bocznica kolejowa, która była głównym szlakiem dostarczania zaopatrzenia. I ubogie zaplecze socjalne dla kadry i żołnierzy służby zasadniczej.
Próby ulokowania lotnictwa cywilnego na Lotnisku Łask.
Próby ulokowania lotnictwa cywilnego na Lotnisku Łask trwały od połowy 90-tych lat XX wieku. Z uwagi na to, że w aglomeracji łódzkiej brakowało portu lotniczego mogącego przyjmować samoloty pasażerskie wymagające drogi startowej o długości 2 500 metrów, dążono do wykorzystania wojskowego Lotniska Łask do celów cywilnych. W ten sposób powstał plan rozbudowy lotniska i utworzenia w Łasku portu lotniczego dla Polski środkowej, obsługującego Łódź, Piotrków Trybunalski, Bełchatów, Sieradz, Turek, Zduńską Wolę.
Biuro Studiów i Projektów Lotniskowych określiło prognozy ruchu dla lotniska w Łasku. Według tych prognoz w 2010r. mogło tu być obsługiwanych od 150 do 200 tys. pasażerów rocznie, a w 2030r. – 500 tys. Ideą przystosowania do ruchu pasażerskiego tego lotniska zajmowała się spółka "Port Lotniczy Łódź", która istniała od 1998r.. Jednak, z uwagi na rozbudowę portu lotniczego Łódź imieniem Władysława Reymonta, gdzie wydłużono drogę startową do 2 500 metrów, zbudowano terminal 2 i planuje się terminal 3 – działania mające na celu wykorzystanie łaskiego lotniska do celów cywilnych uległy całkowitemu wstrzymaniu. Dodatkowo stacjonujące od 2008r., samoloty wielozadaniowe F-16 Jastrząb, nie mogłyby współistnieć z lotnictwem komercyjnym. Lotnisko Łask nie może być cywilno – wojskowe. Spółka Lotnisko Łask uległa rozwiązaniu.
Na powierzchni 68 km kwadratowych w około 32 BLot od 2010r. nie będzie można inwestować np. w obiekty rekreacyjne, a dotychczasowi mieszkańcy będą mogli ubiegać się o odszkodowania. Wszystko z powodu hałasu emitowanego przez 16 maszyn F-16 tu stacjonujących. Tak zdecydowali Radni Samorządowi. Na temat hałasu w Krzesinach pisałem już wielokrotnie. W Łasku sytuacja zaczyna się powtarzać. Co ciekawe, kiedy Władze Lokalne starały się o uruchomienie Lotniska w Łasku jako cywilno-wojskowego, jakoś hałas im nie przeszkadzał. Lecz kiedy Spółka Lotnisko Łask uległa likwidacji ( wojsko nie chciało podzielić się obiektem ) to bardziej kreatywni ludzie zwietrzyli inny interes. Większości tym ludziom hałas ponad 30-tu myśliwców MiG-21 od 1968r. do 2003r. nie przeszkadzał.
Lotnisko dysponuje systemem ILS, działającą radiolatarnią NDB oraz systemem TACAN. Jedyne czego brakuje to droga kołowania i płyta postojowa dla samolotów cargo. Powierzchnia: 752 ha.
Spółka zarządzająca
Nie wiadomo czy spółka przetrwa- może znaleźć się w likwidacji. Ostatnia zmiana w KRS jest z 17 lipca 2012 r.
Lotnisko Łask Sp. z o.o.
Ostatnia aktualizacja danych: 5 kwietnia 2015
KRS: 0000143969
NIP: 8311448741
Regon: 730930685
Kapitał zakładowy: 775 000.00 zł
Forma prawna: SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Adres: ul. Warszawska 14
98-100 Łask
Łódzkie
Data rejestracji Regon 26 października 1998
Data rejestracji KRS 2 stycznia 2003
Ostatnia zmiana w KRS 17 lipca 2012
Reprezentacja ZARZĄD SPÓŁKI
Sposób reprezentacji Przy zarządzie wieloosobowym - dwóch członków
zarządu albo członek zarządu i prokurent.
Sąd SĄD REJONOWY DLA ŁODZI-ŚRÓDMIEŚCIA W ŁODZI, XX WYDZIAŁ KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sygnatura LD.XX NS-REJ.KRS/10705/12/726
Przeważająca działalność gospodarcza 52.23.Z - Działalność usługowa wspomagająca transport lotniczy
Bocznica kolejowa. Kiedyś bocznica kolejowa była podstawową drogą dostarczania zaopatrzenia dla jednostki stacjonującej na Lotnisku. Tą drogą dostarczano materiały budowlane, maszyny, urządzenia, broń i amunicję, nawet samochody, opał, a przede wszystkim paliwa i smary. Dzisiaj kolej nie jest podstawowym kanałem transportowym. Tę rolę przejął transport drogowy i w coraz większym stopniu lotniczy. Niemniej jednak transport kolejowy nie zostanie szybko zlikwidowany. Przypuszczam, że wcześniej przejdzie przemiany, aby dostosować się do nowych warunków technicznych. W Łasku nadal koleją dostarczane jest paliwo i opał.
Posted by Adam Phoo
on 05:46.
Filed under
airports in Poland,
porty lotnicze
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0