dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Czy Polska potrzebuje centralnego portu lotniczego w Powidzu?


Polska jako kraj cierpi na ryzyko utraty znacznej cześci ruchu dalekobieżnego na rzecz portu lotniczego w Berlinie- powstaje tam port transkontynentalny.

Proponuję- jako remedium i polską odpowiedź- utworzyć port lotniczy Poznań Intercontinental Airport w Powidzu, korzystając z jego niezmiernie dużej infrastruktury, umozliwiającej - dopiero w tym porcie lotniczym- prowadzenie operacji lotniczych na duzą skalę.

Proponujemy wyprowadzkę portu lotniczego ze śródmieścia miasta- pozostałyby tutaj tylko loty krajowe. Terminal byłby może nawet wręcz przeniesiony na nowy port lotniczy w Powidzu koło Poznania.

Dopiero ten port umożliwia loty transkontynentalne, posiada też bocznicę kolejową którą można poddać całkowitej przebudowie do prędkości nawet 120- 160 km/h a także zelektryfikować, czyniąc z tego portu duży generator ruchu.

Na starym porcie może pozostać część "starych" linii. Ale nowy port powinien obsługiwać wiele lotów krajowych by później móc wystartować z ofertą połączeń międzykontynentalnych.

Ten port jest tutaj potrzebny, by Polska jako gospodarka mogła konkurować z silnym wpływem portu lotniczego Berlin Brandenburg International.

Port ten przejmie niemal cały ruch transkontynentalny z tej cześci Polski, jeśli nie powstanie jakieś antidotum. Takim rozwiązaniem jest transkontynentalny port lotniczy w Powidzu koło Poznania. Mógłby obsługiwać połączenia do Ameryki Łacińskiej, Dubaju, USA, Azji.

Nowy port lotniczy pozwoli lokalnym portom lotniczym lepiej konkurować o pasażerów transkontynentalnych, których nie brak także w Polsce. Opłaty lotniskowe od takich lotów pozostaną w Polsce.

Posted by Adam Phoo on 04:52. Filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Czy Polska potrzebuje centralnego portu lotniczego w Powidzu?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery