W Polsce marnują się porty lotnicze
We wrześniu o 14:45 na lotnisku w Radomiu, po 4 latach od rozpoczęcia działalności przez zarząd miejscowego portu lotniczego, ląduje pierwszy rozkładowy samolot linii Air Baltic. Tutejszy port lotniczy powstał dzięki odkupieniu za 2 mln PLN używanego terminalu z portu lotniczego Łódź Lublinek. Niemniej na samo lotnisko wydatkowano ok. 100 mln PLN.
Tymczasem wkrótce potem ruszyło kolejne lotnisko pasażerskie- Olsztyn Szymany, wygodnie połączone z centrum Olsztyna linią kolejową.
Potrzeby jednakże są znacznie większe. Nadal brak jest portu lotniczego w Białymstoku, rzekomo największym mieście Europy bez czynnego portu lotniczego. Władze samorządowe nie odpowiadają na pytanie o to, czy - przy planowanej przebudowie lotniska Krywalny, powstanie także terminal portu pasażerskiego. Mimo wielokrotnych pism, władze nie odpowiedziały na pytania prasy. Obecnie zagroziliśmy władzom Białegostoku prokuraturą, jeśli nie udzielą informacji publicznej w tej sprawie.
Kolejny port lotniczy mógłby powstać w Białej Podlaskiej, ale władze nie są do tego przekonane. Michał Trantau, rzecznik prasowy, podaje że samorząd województwa nigdy nie był zainteresowany powstaniem portu pasażerskiego w Białej Podlaskiej. W minionych latach lotniskiem zarządzała spółka Biała Airport, której zadaniem było stworzenie portu cargo. Nie udało się to im - pisze rzecznik. Niemniej w Białej Podlaskiej marnuje się całkiem spory terminal, który możnaby dostosować do obsługi lotów krajowych.
Kolejnym miastem mogącym łatwo uzyskać połączenia lotnicze jest Tarnów. W niedoległym Mielcu jest całkiem spore lotnisko z dopuszczeniem do 10 tys. pasażerów rocznie, niestaty, brak jest terminalu pasażerskiego, zaś stary terminal jest w zarządzie Agencji Rozwoju Przemysłu S.A.
Port lotniczy mógłby powstać w Arłamowie koło Przemyśla. Rzecznik miasta Przemyśla jednakże niemal nic na ten temat nie wie: "niewiele możemy powiedzieć na temat naszych planów wobec lotniska w Arłamowie/Krajnej. Kilka lat temu podejmowaliśmy rozmowy z okolicznymi gminami w tej sprawie, jednak nie wykroczyły one poza wstępne ustalenia. Lotnisko oczywiście nie znajduje się na terenie miasta, jest położone ok. 40 km od Przemyśla i samodzielne przywrócenie go do użytku leżało poza naszymi możliwościami."
Tymczasem wkrótce potem ruszyło kolejne lotnisko pasażerskie- Olsztyn Szymany, wygodnie połączone z centrum Olsztyna linią kolejową.
Potrzeby jednakże są znacznie większe. Nadal brak jest portu lotniczego w Białymstoku, rzekomo największym mieście Europy bez czynnego portu lotniczego. Władze samorządowe nie odpowiadają na pytanie o to, czy - przy planowanej przebudowie lotniska Krywalny, powstanie także terminal portu pasażerskiego. Mimo wielokrotnych pism, władze nie odpowiedziały na pytania prasy. Obecnie zagroziliśmy władzom Białegostoku prokuraturą, jeśli nie udzielą informacji publicznej w tej sprawie.
Kolejny port lotniczy mógłby powstać w Białej Podlaskiej, ale władze nie są do tego przekonane. Michał Trantau, rzecznik prasowy, podaje że samorząd województwa nigdy nie był zainteresowany powstaniem portu pasażerskiego w Białej Podlaskiej. W minionych latach lotniskiem zarządzała spółka Biała Airport, której zadaniem było stworzenie portu cargo. Nie udało się to im - pisze rzecznik. Niemniej w Białej Podlaskiej marnuje się całkiem spory terminal, który możnaby dostosować do obsługi lotów krajowych.
Kolejnym miastem mogącym łatwo uzyskać połączenia lotnicze jest Tarnów. W niedoległym Mielcu jest całkiem spore lotnisko z dopuszczeniem do 10 tys. pasażerów rocznie, niestaty, brak jest terminalu pasażerskiego, zaś stary terminal jest w zarządzie Agencji Rozwoju Przemysłu S.A.
Port lotniczy mógłby powstać w Arłamowie koło Przemyśla. Rzecznik miasta Przemyśla jednakże niemal nic na ten temat nie wie: "niewiele możemy powiedzieć na temat naszych planów wobec lotniska w Arłamowie/Krajnej. Kilka lat temu podejmowaliśmy rozmowy z okolicznymi gminami w tej sprawie, jednak nie wykroczyły one poza wstępne ustalenia. Lotnisko oczywiście nie znajduje się na terenie miasta, jest położone ok. 40 km od Przemyśla i samodzielne przywrócenie go do użytku leżało poza naszymi możliwościami."
Posted by Adam Phoo
on 04:49.
Filed under
airports in Poland,
porty lotnicze
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0