Co z portem lotniczym Olsztyn- Szymany?
W Polsce wybudowano nowy port lotniczy- Olsztyn Szymany. Wszystko jednak wskazuje na to że port powtórzy historię portu lotniczego Zielona Góra.
W Zielonej Górze od 1977 roku działa port lotniczy obsługujący mikroskopijne potoki pasażerskie, około 12 tys. pasażerów rocznie. Tyle samo podróżnych może odlecieć z portu lotniczego Szczytno- Szymany koło Olsztyna.
Władze lepiej by zrobiły, gdyby zamiast jednego portu lotniczego dla tanich linii, które mogą nieprędko się pojawić, od razu zmodernizowały trzy lokalne porty lotnicze: w Szymanach, Dajtkach i w Ornecie. Zamiast budować całkowiecie nowy teminal w porcie lotniczym w Olsztynie, można było za te same środki tylko zmodernizować już istniejący mały terminal pasażerski w porcie lotniczym Szymany, a większość środków wydać na dostosowanie do ruchu pasażerskiego portów lotniczych w Ornecie oraz w centrum Olsztyna, w Dajtkach. Port w Dajtkach w przeszłości obsługiwał już połączenia krajowe do Warszawy, Bydgoszczy, Gdańska etc.
Zamiast 1 portu lotniczego, region mógłby mieć 3 nowe porty lotnicze. Port w Ornecie, który rozpatrywano jako alternatywną lokalizację, także mógłby obsugiwać połączenia krajowe.
W Zielonej Górze od 1977 roku działa port lotniczy obsługujący mikroskopijne potoki pasażerskie, około 12 tys. pasażerów rocznie. Tyle samo podróżnych może odlecieć z portu lotniczego Szczytno- Szymany koło Olsztyna.
Władze lepiej by zrobiły, gdyby zamiast jednego portu lotniczego dla tanich linii, które mogą nieprędko się pojawić, od razu zmodernizowały trzy lokalne porty lotnicze: w Szymanach, Dajtkach i w Ornecie. Zamiast budować całkowiecie nowy teminal w porcie lotniczym w Olsztynie, można było za te same środki tylko zmodernizować już istniejący mały terminal pasażerski w porcie lotniczym Szymany, a większość środków wydać na dostosowanie do ruchu pasażerskiego portów lotniczych w Ornecie oraz w centrum Olsztyna, w Dajtkach. Port w Dajtkach w przeszłości obsługiwał już połączenia krajowe do Warszawy, Bydgoszczy, Gdańska etc.
Zamiast 1 portu lotniczego, region mógłby mieć 3 nowe porty lotnicze. Port w Ornecie, który rozpatrywano jako alternatywną lokalizację, także mógłby obsugiwać połączenia krajowe.
Posted by Adam Phoo
on 09:04.
Filed under
lotniska powojskowe,
porty lotnicze
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0