O połączenie kolejowe Poznań- Czerwieńsk- Gubin- Cottbus
Chciałbym zaapelować o utworzenie połączenia transgranicznego z wykorzystaniem autobusu szynowego na trasie Cottbus- Guben- Gubin- Czerwieńsk- Babimost- Zbąszynek- Nowy Tomyśl- Poznań Główny. Ze Zbąszynka istniałoby połączenie przesiadkowe do Gorzowa.
Połączenie byłoby obsługiwane spalinowym autobusem szynowym, kursowałoby raz dziennie w weekendy.
Połączenie Poznania, Gubina i Cottbus działało przed II wojną światowym. Na lubuskiej części trasy pociągi rozpędzały się do 160 km na godzinę. Dziś ta trasa jest zlikwidowana, pociągi pasażerskie już tutaj nie kursują.
Odtworzenie historycznego korytarza transportowego nie jest łatwe, ale ma szansę się powieść. Pasażerska kolej transgraniczna od dawna nie kursowała na tej relacji, jedynie sporadycznie dokonywano przejazdów turystycznych.
Proponuje się, aby początkowo takie połączenie uruchomić w sezonie letnim w weekendy. Cottbus jest miastem atrakcyjnym turystycznie, i kolej pasażerska w tej relacji miałaby szansę się utrzymać, z czasem jako połączenie codzienne.
Połączenie byłoby obsługiwane spalinowym autobusem szynowym, kursowałoby raz dziennie w weekendy.
Połączenie Poznania, Gubina i Cottbus działało przed II wojną światowym. Na lubuskiej części trasy pociągi rozpędzały się do 160 km na godzinę. Dziś ta trasa jest zlikwidowana, pociągi pasażerskie już tutaj nie kursują.
Odtworzenie historycznego korytarza transportowego nie jest łatwe, ale ma szansę się powieść. Pasażerska kolej transgraniczna od dawna nie kursowała na tej relacji, jedynie sporadycznie dokonywano przejazdów turystycznych.
Proponuje się, aby początkowo takie połączenie uruchomić w sezonie letnim w weekendy. Cottbus jest miastem atrakcyjnym turystycznie, i kolej pasażerska w tej relacji miałaby szansę się utrzymać, z czasem jako połączenie codzienne.
Posted by Adam Phoo
on 08:48.
Filed under
dobre praktyki reform,
kolej w Polsce
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0