dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja o wprowadzenie połączeń kolejowych z Gdyni Głównej bezpośrednio do okolic ul. Mireckiego/ Sambora

Petycja do UM Gdynia
Prezydent Miasta
Sz. P. Wojciech Szczurek
Aleja Marszałka Piłsudskiego 52/54
81 - 382 Gdynia

Petycja o wprowadzenie połączeń kolejowych z Gdyni Głównej bezpośrednio do okolic ul. Mireckiego/ Sambora oraz w sprawie odbudowy bocznicy kolei na odcinku do dawnej jednostki wojskowej 33 DROP- dla linii kolei SKM

Szanowni Państwo
Obecnie pociągi spalinowe z Kościerzyny czy Gdańska kończą bieg na stacji Gdynia Główna. Jest to w mojej opinii jakimś marnotrawstwem. Przedłużenie tej linii- bez konieczności większych inwestycji- jest możliwe do dzielnic na zachód od obecnego dworca głównego.   

Gdyby relację tą tą przedłużyć wykorzystując istniejące bocznice od stacji Gdynia Główna (równolegle do głównej linii kolei prowadzą niezelektryfikowane tory boczne od ul. Morska nr 26 do wysokości ul. Filomatów- to w niemal bezkosztowy sposób możnaby:

-uzyskać dodatkową przepustowość i torowisko dla kolei SKM na odcinku do ul. Filomatów
- dodać nowe przystanki, dużo korzystaniej ulokowane, bo od strony zabudowy miejskiej- przy ul. Grabowo, Denhoffa, położone dużo bliżej osiedli niż istniejąca linia SKM
-skomunikować tereny oddalone od sieci SKM o ok. 10 minut marszu i pozyskać dodatkowe potoki pasażerskie na sieci kolei miejskiej.
- umożliwić wygodne przesiadki na poc. do Kościerzyny i w kierunku lotniska na przystanku Morska przy ul. Morskiej
- wykorzystać trakcję spalinową w celu lepszej obsługi miasta Gdynia przez kolej SKM
- dodać nowe przystanki SKM: Denhoffa, Grabowo, Sambora, Morska, Kaufland.

Niedogodność to przejazd drogowo-kolejowy jaki byłby odtworzony i przywrócony w ciągu ul. Morskiej. Nowa linia odciąży jednakże zatłoczoną sieć drogową Gdyni. 

Argumenty ekonomiczne

Istnieje możliwość bardzo taniej rozbudowy sieci SKM dla połączeń spalinowych w aglomeracji Trójmiasta. Wystarczy odbudować dawną bocznicę towarową, bez jej elektryfikacji. Chodzi o relatywnie tanią inwestycję, polegającą na lepszym wykorzystaniu możliwych szans terenowych, historycznych i rynkowych.

Istnieje techniczna możliwość aby pociągi np. z Kościerzyny czy Gdańska Wrzeszcza kończące bieg na stacji Gdynia Główna przedłużyć do ul. Morskiej, ul. Sambora, oraz wykorzystując trakcję spalinową, lepiej skomunikować część Gdyni którą kolej SKM omija.

Według map- pociągi jadące od stacji Gdynia Główna - mogą wjechać przy posesji na ul. Morskiej nr 26- na niezelektryfikowaną bocznicę dla poc. towarowych - linię kolei do  dawnej jednostki 33 DROP, w części już zdemontowaną. Jej odbudowa- o co wnoszę w petycji- umożliwi łatwiejszy dojazd do tej części miasta.

Proponuję budowę tutaj peronu  przy ul. Morskiej oraz przejazd drogowo-kolejowy w jednym poziomie z ul. Morską, która na czas przejazdu pociągu ewentualnie byłaby zamykana rogatkami, lub też rogatek nie byłoby, bowiem pociąg jechałby powoli ruszająć z prystanku "Morska". Konieczna jest instalacja prostych urządzeń SRK na tej bocznicy

Proponuję aby UM Gdynia jako ustawowy organizator połączeń kolejowych na terenie miasta i podmiejskich- wystąpił o to aby była linia, torowisko kolei do dawnej 33 DROP -zmieniła zarządcę. Pas ziemi po linii kolei mógłby przejść pod zarząd Szybkiej Kolei Miejskiej lub Pomorskiej Kolei Aglomeracyjnej. Nowy zarządca odtworzyłby dawny tor kolei oraz wykonał nowe przystanki pośrednie np. przystanek "Kaufland", czy "Morska" tu przy ul. Morskiej. W przyszłości linię możnaby przedłużyć w jakimś nowym kierunku do części miasta dotychczas słabo skomunikowanej. Linia prowadziła ongiś do północnej części os. Leszczynki, ale kończyła się w lesie.

Proponuję by co najmniej 6- 8 razy dziennie kursowała tutaj spalinowa linia kolei SKM z ul. Sambora do Gdyni Głównej. Część kursów tej spalinowej linii proponuję wydłużyć do Gdańska p. Lotnisko, Kościerzyny łącząc te linie w jedną całość. W załączniku- przykładowy rozkład jazdy jednego z możliwych kursów oraz proponowane nowe przystanki.

Z szacunkiem,


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 04:51. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja o wprowadzenie połączeń kolejowych z Gdyni Głównej bezpośrednio do okolic ul. Mireckiego/ Sambora

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery