dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja w sprawie odbudowy linii kolei SKM z miejscowości Kartoszyno do Gdańska p. Rybno


Szanowna Pani/ Pan
Wójt
Gmina Krokowa

ul. Żarnowiecka 29

Krokowa 84-110

Petycja w sprawie odbudowy linii kolei SKM z miejscowości Kartoszyno do Gdańska p. Rybno


Szanowni Państwo,

Odbudowany fragment kolei z Gdańska do Kościerzyny stał się wielkim hitem i strzałem w dziesiątkę. Kolejne odcinki kolei są planowane do obudowy- np. linia kolei z Kartuz do Sierakowic. Tymczasem w gminie Krokowa można mieć wrażenie że o zlikwidowanej niedawno (w 2005 r.) linii kolei SKM do Gdańska- zapomniano. Koszt odbudowy odcinka kilkunastu km toru na linii 230 A nie jest wszak tak wielki by było to niemożliwe ekonomicznie.

Po realizacji inwestycji jezioro Żarnowieckie zyskałoby na znaczeniu turystycznym, w dodatku możnaby zorganizować gminne centrum przesiadkowe na autobusy podmiejskie- na stacji końcowej- na przykład przy ulicy Budowlanej. 


Przebieg linii, cc wikipedia

Proponuję odbudowę całej linii ze strefy ekonomicznej Kartoszyno do Gdańska. Sądzę że lokalne władze mogłyby porzucić plan zamiany linii kolei na inne cele i przywrócić połączenia podmiejskie do Gdańska. 

Proponuję by te połączenia przywrócić jako połączenia bezpośrednie, w trakcji elektrycznej, bez przesiadki na stacji Wejherowo.

Proponuję by gmina Krokowa zwróciła się do spółki Pomorska Kolej Metropolitalna S.A- z pytaniem czy objęłaby zdemontowaną linię kolei Wejherowo- Rybno- Żarnowiec el. wodna- Kartoszyno Strefa Ekonomiczna zarządem, doprowadziła do odbudowy infrastruktury- do roku 2026- 2027. Proponuję by gmina zwróciła się do UMWP czy ok. roku 2026-2027 zdecydowałby się dotować 6-8 par połączeń na dobę w relacji Gdynia lub Gdańsk- Kartoszyno Strefa Ekonomiczna.


W załączniku przedstawiam propozycję graficzną.

Pozdrawiam

załącznik: opis linii:
Linia kolejowa nr 230A − rozebrana w marcu 2005 linia kolejowa pomiędzy Rybnem Kaszubskim a stacją Elektrownia Jądrowa Żarnowiec. Zbudowana została w latach 80 XX w. na potrzeby budowanej Elektrowni Jądrowej Żarnowiec. Pierwszy pociąg pojechał w 1985r. Zmiany ustroju w Polsce po 1989r. miały ogromny wpływ na decyzję o wstrzymaniu w 1990 r. budowy pierwszej w Polsce Elektrowni Atomowej. 30 maja 1992 zamknięto ruch pasażerski, natomiast 1 maja 2002 zamknięto ruch towarowy. W 2003r. rozebrano stację Elektrownia Jądrowa Żarnowiec oraz część szlaku, gdzie szlak kończył się kozłem oporowym ok. 500 m. za przystankiem Elektrownia Wodna Żarnowiec a w 2005r. linia została całkowicie rozebrana. Po linii zostały tylko nasypy, fragmenty torów w miejscach utwardzonych takich jak w EW Żarnowiec w Czymanowie czy tory w ulicy do Podstacji w Opalinie.
wg Wikipedii
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 03:25. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja w sprawie odbudowy linii kolei SKM z miejscowości Kartoszyno do Gdańska p. Rybno

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery