dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie o rozkład jazdy pociągów w woj. lubuskim

List do UMWL

Z jakiego powodu stacja Rzepin jest obsługiwana w praktyce tylko z jednego kierunku przez kolej pasażerską? W 3 innych kierunkach liczba połączeń regio w dobie jest zbyt mała by w ogóle mówić o ofercie przewozowej. 

Za wartość graniczną liczby par połączeń na dobę uznaje się 6 par w dobie. Poniżej tej liczby połączeń w literaturze przytacza się badania że przy mniej niż 6 par połączeń w dobie liczba podróżnych stale spada a oferta połączeń wpada w spiralę upadku (niższa liczba podróżnych-mniej połączeń- większy deficyt). 

Oglądając rozkład jazdy można mieć wrażenie że na 4 kierunki -aż 3 z nich to nie jest oferta przewozowa a jedynie ruiny takiej oferty. Czy UMWL może przekazać swoje tłumaczenia w tej sprawie? Wydaje się że tak skąpa oferta nie ma sensu bowiem powoduje ona ogromny deficyt w związku z nikłą ilością podróżnych i koniecznością dużo większych kwot dotacji niż gdyby linie te miały poprawną ofertę przewozową.

W dodatku zauważyłem że po godz. 15-tej brak jest połączenia regio do Ziel. Góry z Rzepina. Jedyne połączenie po 15-tej to to na 12 minut przed godz. 21-szą.

Czy nie powinno się dokonać zmiany oferty przewozowej na stacji Rzepin? Wyeliminować wszystkie połączenia które kończą bieg w Rzepinie poza wieczornymi i wprowadzić bezpośrenie połączenia regio np. w relacji Wrocław-Ziel. Góra-Szczecin lub Poznań-Zbąszynek-Rzepin-Kostrzyn- Szczecin pomijające część stacji na trasie? 

Obecna oferta w mojej ocenie nie ma sensu. Pociągi kursujące w relacji Szczecin-Poznań czy Wrocław-Szczecin przyciągnęłyby podróżnych w większym stopniu niż obecna oferta. Wymagałyby też mniejszych dotacji niż połączenia kończące  bieg w małych miejscowościach.

Co z połączeniem około godz. 10-tej z Rzepina w stronę Zbąszynka? Umwl otrzymał petycję w tej sprawie.
 
Adam Fularz


--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk

Posted by Telewizja Opera on 13:15. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie o rozkład jazdy pociągów w woj. lubuskim

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery