dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Uzupełnienie dot. petycji w sprawie likwidacji linii kolejowej nr 235 Matarnia - Osowa



Uzupełnienie dot. petycji w sprawie likwidacji linii kolejowej nr 235 Matarnia - Osowa

Do Prezydent Miasta Gdańska



Jako redakcja prasowa obserwujemy iż w Gdańsku likwidowane są liczne linie kolei (ostatnio np. rozpisano przetarg na likwidację przystanków pasażerskich na linii do Nowego Portu). Mieszkam nieopodal Berlina, byłem tam 4 dni temu i czuję że te likwidacje nie są przemyślane, zwłaszcza że wokół miasta rozwija się urbanizacja, zaś przewozy kolei miejskiej SKM są około 11-krotnie mniejsze niż w przypadku aglomeracji Berlina, gdzie tylko największy operator- jeden z kilku przewoźników kolejowych aglomeracji- przewozi rocznie ponad 400 mln pasażerów (w Gdańsku- 42,22 mln w 2018 r. dla przewoźnika SKM). 

Jako wydawca identyfikuję potrzebę rozwoju sieci SKM także na górnych tarasach tego miasta, z myślą nie o obecnej siatce zabudowy miejskiej, ale o siatce przyszłościowej, możliwej do zrealizowania z wykorzystaniem efektu urbanizacji linearnej wokół korytarzy linii kolei SKM. Likwidacja tej linii uniemożliwi intensywną rozbudowę osiedli mieszkaniowych w pasie terenu wzdłuż tej linii kolei od Klukowa p. Owczarnię do Osowej Góry.

Zwracam się do UM Gdańsk z prośbą o ponowne przeanalizowanie zasadności decyzji UM Gdańsk o likwidacji linii kolei nr 235. Możliwe jest jej pobieżne włączenie w sieć kolei SKM w miejscu gdzie odchodzi bocznica do gdańskiego portu lotniczego. Linię można tylko pobieżnie naprawić, jej gruntowny remont pozostawiając na przyszłość. Zarządcą linii i przystanków mogłaby być PKM S.A. Proponuję ok. 5 - 6 nowych przystanków pośrednich:

SKM Firoga przy ul. Słowackiego (istniejący jeszcze przejazd kolejowy)
SKM Klukowo (przełożenie dawnego przystanku w rejon ul . Radiowej)  
SKM Telewizyjna
SKM Owczarnia
SKM Nowy Swiat
SKM ul. Plutona


Pytanie:
Czy prawdą jest że Urząd Miasta Gdańska nie jest zainteresowany wznowieniem ruchu kolei SKM na odcinku Matarnia- Osowa Góra - na linii kolei nr 235 po której ongiś kursowały pasażerskie poc. podmiejskie?

Linia ta miała przystanek Klukowo w centrum dzielnicy Klukowo która obecnie jest ominięta siecią kolei SKM. Możliwe jest dalszych kilka przystanków odległych o spory dystans (1-4 km) np. w dzielnicy Owczarnia. 

Taką treść- o woli UM Gdańsk dot. likwidowania tej linii nr 235-  zawarto w dołączonym piśmie DTK. Pismo jest w ałączeniu.

Z szacunkiem,
Adam Fularz

---------- Forwarded message ---------
From: SekretariatDTK
Date: pt., 22 mar 2019 o 09:50
Subject: odpowiedź na wystąpienie dotyczące likwidacji linii kolejowej nr 235 Matarnia - Osowa
To: Adam.Fularz


Szanowny Panie,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na Pańskie wystąpienie, dotyczące likwidacji linii kolejowej nr 235 Matarnia – Osowa

 

 

Z poważaniem,

Sekretariat Departamentu Kolejnictwa

logomi

Ul. Chałubińskiego 4/6

00-928 Warszawa

(..)

 

 

 

 

 -----

do wiadomości: media lokalne w Gdańsku


Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 04:03. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Uzupełnienie dot. petycji w sprawie likwidacji linii kolejowej nr 235 Matarnia - Osowa

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery