dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Kolej podmiejska Wolbrom- Kraków Główny

Do Ministra Infrastruktury

Wniosek o objęcie patronatem Ministra dla projektu połączenia aglomercyjnego przyspieszonego Wolbrom- Kraków Główny

Drogi Panie Ministrze.
Wracałem z Web Summit w Lizbonie. Po wylądowaniu w Berlinie i noclegu- wracałem porannym pociągiem RegioExpress z Berlina do granicy Polski. Był to skład RE, który na odcinkach bez postojów pośrednich pędzi np. 160 km/h. Był niemal pełen- pięć lub sześć wagonów piętrowych, pasażerowie długo chodzili szukając miejsc. Z ostatniego miasta RFN do Polski już dalej pojechało tylko kilka osób. Kolej w Polsce jest mało znaną formą transportu. Także z powodu archaicznych przepisów- wg niektórych ekspresy regionalne nie są możliwe.

Proponuję ekspress regionalny któryby kursował na odcinku Tunel- Kraków- bez postojów pośrednich, tuż za pociągami Intercity. Jak podaje PKP PLK "Jeśli linia jest wyposażona w samoczynną blokadę liniową to można pociągi wyprawiać bezpośrednio jeden po drugim - zależnie od ustawienia semaforów 3-5 minut w celu wykorzystania maksymalnej prędkości handlowej."

Proponuje połączenie:
  1. Wolbrom Centrum- nowy dworzec przy ul. Krakowskiej
  2. Wolbrom Wschód (obecny dworzec PKP)
  3. Jeżówka
  4. Charszcznica
  5. zmiana kierunku na stacji Tunel bez wjazdu na peron lub z wjazdem na peron, zależnie od techn. możl.
  6. Kraków Gł



List do PKP PLK - Kolej podmiejska aglomeracyjna Kraków- Wolbrom


do Sz. P. Rzecznik PKP PLK S.A.
Drogi Panie,
Proponujemy w wydaniu lokalnym powrót kolei pasażerskiej, kursującej w relacji 
Wolbrom- Kraków Główny, ze zmianą kierunku jazdy na stacji w Tunelu. Na odcinku Tunel - Kraków pociągi zatrzymałyby się tylko w Miechowie. Czas przejazdu wyniósłby ok 1 godz. lub ok. 55 minut w najszybszym wariancie.

Sądzę że można doprowadzić do tego, aby lokalne władze samorządowe zakupiły tabor umożliwiający zmianę kierunku jazdy w czasie np. 1 lub 2 minut. 

Wobec tego byłaby możliwość wprowadzenia w aglomeracji krakowskiej połączeń podmiejskich ze zmianą kierunku jazdy składu.

Czy mógłby Pan sprawić aby redakcja mogła otrzymać odpowiedź, dotyczącą miasta Wolbrom? Czemu w centrum Wolbromia, mimo że przebiega tam kolej, ma nie być przystanku kolei pasażerskiej? Nie rozumiem, czemu, mimo że o pomyśle przystanku pisaliśmy od lat, brak jest odpowiedzi z PKP PLK. Mogłyby kursować pociągi w relacji Wolbrom- Kraków gdyby nowy dworzec był w centrum miasta. Jeśli będzie Pan kiedyś w Wolbroniu, proszę zwrócić uwagę na miejsce przy przejeździe kolejowym w centrum miasta. Nadaje się ono na przystanek/ regionalny węzeł komunikacyjny. 
Pozdrawiam

Załączniki do listu:
Otrzymana korespondencja:
Uprzejmie informujemy, że Burmistrz Miasta i Gminy Wolbrom 
zainteresowany jest projektem kolei podmiejskiej z Wolbromia do Krakowa 
i do Sędziszowa.
W przypadku dalszych szczegółów - prosimy o informację.
Prosimy również o wyrażenie  zgody, na opublikowanie informacji 
dotyczących powyższych spraw na oficjalnej stronie Urzędu Miasta i Gminy 
Wolbrom.
z poważaniem

Marek Kałwa
Kierownik Referatu Infrastruktury
Urzędu Miasta i Gminy Wolbrom


---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz 
Date: śr., 7 lis 2018 o 15:14
Subject: Re: Ponaglenie o odpowiedzi do PKP PLK: Kolej podmiejska aglomeracyjna Kraków- Wolbrom
To: Szalacha Dorota 

Szanowna Pani,
Nie. Jeszcze raz nie. 
Domagam się odpowiedzi jako pytania prasowego, przecież to jest zapytanie o nowy przystanek kolejowy. Zadaję takich pytań nawet po kilka tygodniowo- i tylko Pani domaga się wypełniania tego formularza.
Pozdrawiam


śr., 7 lis 2018 o 15:07 Szalacha Dorota napisał(a):

Witam!

            Szanowny Panie Redaktorze, ze względu na szczegółowość pytań, proszę zwrócić się do PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o odpowiedź w trybie dostępu do informacji publicznej.

 

 

Z poważaniem,

 

Dorota Szalacha

 

Główny Specjalista

Wydział komunikacji i promocji w regionach

Biuro Komunikacji i Promocji

Centrala

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

ul. Targowa 74                                                

03-734 Warszawa

(...)

 

From: Adam Fularz 
Sent: Wednesday, October 31, 2018 7:22 AM
To: Rzecznik 

Subject: Ponaglenie o odpowiedzi do PKP PLK: Kolej podmiejska aglomeracyjna Kraków- Wolbrom

 

Dlaczego PKP PLK nie odpowiadają na pismo w tej sprawie od 21 dni? W Wolbromiu trwa modernizacja linii kolei. Co z przystankiem w centrum miasta? 

---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz
Date: wt., 9 paź 2018 o 15:03
Subject: do PKP PLK: Kolej podmiejska aglomeracyjna Kraków- Wolbrom
To: Rzecznik

 

 

Pytanie prasowe: Kolej aglomeracyjna Kraków -Wolbrom- Olkusz
To: PKP PLK

 


Szanowni Państwo, 
Pisaliśmy teksty prasowe w sprawie uruchomienia połączeń kolei pasażerskiej typu Szybka Kolej Aglomeracyjna na trasie Olkusz- Wolbrom- Tunel (zmiana kierunku)- Kraków Główny. W załączeniu przesyłam stanowisko gminy Wolbrom, prosząc PKP PLK o udzielenie odpowiedzi którą zamieścimy w lokalnych mediach. Proszę się odnieść specyficznie do połączenia z Krakowa do Wolbromia ze zmianą kierunku na stacji Tunel. Prosze nie odpowiadać ogólnikowo, ale udzielić szczegółowych informacji. 

Temat opisujemy w prasie. Chcielibyśmy, aby zarząd województwa zapoznał się dokładniej z tym tematem, tak aby plany połączeń finansowanych przez UMWM można było zmodyfikować, i aby kursy kolei aglomeracyjnej do Wolbromia i Olkusza stały się możliwe. Obecnie SKA kursuje na trasie do Wieliczki. 

 

Pytania:

Czy w przyszłości byłoby możliwe skrócenie czasu przejazdu do ok. 45 minut w relacji Kraków- Wolbrom i do 60 minut w relacji Kraków- Olkusz dzięki budowie łącznika eliminującego konieczność zmiany kierunku jazdy na stacji Tunel?  Propozycję graficzną mogę przesłać. Możliwe jest także wybudowanie przystanku Wolbrom Centrum, w centrum Wolbromia. Czy PKP PLK ten przystanek wybuduje? Czy tez konieczna jest jakaś uchwała miejscowych radnych, by PKP PLK ten przystanek uwzględniły?

 

Początkowo pociągi SKA w relacji Kraków Główny- Tunel- Wolbrom- Olkusz mogłyby kursować co 60 minut i co 30 minut w godzinach szczytu komunikacyjnego.

 

Czy linia Kraków- Tunel jest wyposażona w SBL? Czy możnaby pociągi na trasie do Wolbromia- puszczać w odstępie 3 minut za Intercity, i kursowałyby do Tunelu jako przyspieszone? 

 

Poniżej wklejam korespondencję, w załącniku stanowisko gm. Wolbrom.

 

---------- Forwarded message ---------
From: Agata Łaksa <alaksa na serw. umigwolbrom.pl>
Date: wt., 9 paź 2018 o 14:41
Subject: Kolej podmiejska
To: <Adam.Fularz@wieczorna.pl>



Szanowny Panie Prezesie.
W załączeniu przesyłam odpowiedź na korespondencję dotyczącą Kolei 
podmiejskiej Wolbrom-Kraków Główny.
Pozdrawiam Agata Łaksa.

 

KORESPONDENCJA W SPRAWIE KURSOWANIA POCIĄGÓW KRAKÓW-WOLBROM JAKO PRZYSPIESZONYCH ZARAZ ZA LUB PRZED POCIĄGAMI INTERCITY


Dzień dobry,

 

Szanowny Panie Redaktorze,

 

jeśli linia jest wyposażona w samoczynną blokadę liniową to można pociągi wyprawiać bezpośrednio jeden po drugim - zależnie od ustawienia semaforów 3-5 minut w celu wykorzystania maksymalnej prędkości handlowej.

 

 

Z poważaniem

 

Zespół Prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

ul. Targowa 74                                  

03-734 Warszawa

(...)

 

 

From: Adam Fularz
Sent: Monday, September 10, 2018 1:56 PM
To: Rzecznik 
Subject: pytanie puszczanie pociągu regio zaraz za intercity

 



Pytanie do PKP PLK:
- czy na sieci kolejowej - pociąg Regio nie może jechać bezpośrednio za poc. Intercity bez postojów albo z niewieloma stacjami na trasie jako przyspieszony? Przecież w wielu krajach rozkłady się konstruuje tak że na liniach jednotorowych mieszcą się zarówno poc. podmiejskie jak też poc. intercity. Dlaczego oba pociągi w tym samym kierunku nie mogą jechac jeden za drugim w kilkominutowym odstępie? Pytam bo chcę ustalić czy można dodać poc. regionalnych kursujacych bez większości postojow na liniach wokół dużych miast Polski. 


Pozdrawiam
Adam 


---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
Date: pon., 25 lip 2016 o 15:17
Subject: Fwd: Kolej podmiejska Wolbrom- Kraków Główny
To: <kpk@mib.gov.pl>



---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
Data: 19 sierpnia 2015 16:53
Temat: Fwd: Kolej podmiejska Wolbrom- Kraków Główny
Do: kpk@mir.gov.pl





MINISTERSTWO INFRASTRUKTURY I ROZWOJU


FORMULARZ – zgłoszenie


Konsultacje społeczne projektu

uchwały Rady Ministrów w sprawie ustanowienia
Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku




Imię i nazwisko

Adam Fularz

Instytucja / Organizacja

Wieczorna.pl sp. z o.o.- Merkuriusz Polski (wydawnictwo)

Adres (tylko w przypadku instytucji/organizacji)

Dolina Zielona 24a, 65- 154 Zielona Góra

Tel./fax

604443623

e- mail

Adam.fularz@wieczorna.pl

Prosimy o wypełnienie w miarę możliwości wszystkich pól w powyższej tabeli.



Do:
Gmina i Miasto Wolbrom


Szanowni Państwo,
Wydawnictwo, w ramach prac nad przygotowaniem nowej koncepcji transportu dla aglomeracji krakowskiej, prowadzi prace nad koncepcją powrotu kolei w relacji do Krakowa Głównego i prosi o Państwa opinię.

Proponujemy powrót kolei pasażerskiej, kursującej w relacji
Wolbrom- Kraków Główny, ze zmianą kierunku jazdy na stacji w Tunelu. Na odcinku Tunel - Kraków pociągi zatrzymałyby się tylko w Miechowie. Czas przejazdu wyniósłby ok 1 godz. lub ok. 55 minut w najszybszym wariancie.

Wydawnictwo zamierza doprowadzić do tego, aby lokalne władze samorządowe zakupiły tabor umożliwiający zmianę kierunku jazdy w czasie np. 1 lub 2 minut.

Wobec tego byłaby możliwość wprowadzenia w aglomeracji krakowskiej połączeń podmiejskich ze zmianą kierunku jazdy składu.
Pozdrawiam,

--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
+442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

Niniejsza wiadomość wraz z ew. załącznikami może zawierać informacje prawnie chronione i jest przeznaczona wyłącznie dla adresata. Ujawnianie, kopiowanie lub wykorzystywanie tych informacji przez osoby nieuprawnione jest zabronione. Jeśli nie jesteście Państwo adresatami tej wiadomości lub otrzymaliście ją omyłkowo, prosimy o powiadomienie o tym fakcie nadawcy i usunięcie wszelkich kopii tej wiadomości. 
 
This message with its potential attachments is intended only for the person or entity to which it is addressed and may contain confidential and/or privileged material. Any review, dissemination, copying or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by Persons or entitles other than the intended recipient is prohibited. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer. Thank you.


Posted by Telewizja Opera on 06:44. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Kolej podmiejska Wolbrom- Kraków Główny

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery