dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Odpowiedzi na pytania- kolej miejska w Krakowie

Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami

---------- Wiadomość przekazana z KMŁ----------
Od: Nowak, Michał <Michal.Nowak na serw. malopolskiekoleje.com.pl>
Data: wtorek, 31 lipca 2018
Temat: Pytania kolej miejska
Do: "adam.fularz na serw. wieczorna.pl" <adam.fularz na wieczorna.pl>

DW: "Szatanik, Filip" <Filip.Szatanik na serw.umwm.pl>, "Sapoń, Grzegorz" <Grzegorz.Sapon na serw. umwm.pl>, "Stawowy, Grzegorz" <Grzegorz.Stawowy na sere.malopolskiekoleje.com.pl>, "Tyszko, Bartosz" <Bartosz.Tyszko na serwm malopolskiekoleje.com.pl>, "Tomasik, Kamila" <Kamila.Tomasik na serw. malopolskiekoleje.com.pl>


Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana pytania:

1)      Istnieje techniczna możliwość realizowania przewozów w relacji Kraków Balice- Kraków Mydlniki- Kraków Główny Towarowy- Kraków Olsza- Kraków Centrum Handlowe M1. Jednakże linia kolejowa nr 947 łącząca stacje Kraków Olsza i Kraków Łęg znajduje się w słabym stanie technicznym (prędkość szlakowa – 20 km/h), w związku z czym uruchomienie przewozów wiązałoby się z koniecznością uprzedniego gruntownego remontu tej linii kolejowej (ok. 3 km). Należy tutaj dodać, że aktualnie mała obwodowa, tj. linia kolejowa nr 100 Kraków Mydlniki – Kraków Bieżanów (przez Olszę) należałoby zmodernizować pod kątem zwiększenia dopuszczalnej prędkości oraz budowy nowych przystanków. Kolejną problematyczną kwestią jest brak możliwości obsługi przystanku Kraków Łobzów – nie ma możliwości wjazdu z tej linii na tor przy peronie.

2)      Planuje się w dalszej perspektywie czasowej uruchomienie połączenia także w relacji Kraków Główny- Kraków Batowice- Kraków Lubocza- Kraków Nowa Huta- Podgrabie Wisła- Kraków Bieżanów- Kraków Płaszów- Kraków Główny. Opisuje je Wstępne studium wykonalności Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA) w Aglomeracji Krakowskiej z 2007 r. (w załączeniu). Należy jednak tutaj zauważyć, iż aktualizacja studium (w załączeniu) nie wspomina już o innych liniach niż SKA1, SKA2, SKA3. Aktualnie opracowywane jest kolejne studium (https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/zlozono-podpis-pod-umowa-wykonania-studium-dla-ska-w-krakowie-82595.html), doniesienia medialne (http://www.dziennikpolski24.pl/region/wiadomosci-krakow/a/za-piec-lat-szybka-koleja-po-krakowie-rekomendowana-linia-z-nowej-huty-do-lotniska,12773288/), jak i plany miasta Kraków w zakresie przebudowy infrastruktury (http://krakow.wyborcza.pl/krakow/56,35821,19821338,p-r-piastow,,11.html) (http://lovekrakow.pl/aktualnosci/osiedle-piastow-przed-zyciowa-szansa_23343.html).

Aktualnie linia kolejowa nr 100 Kraków Mydlniki – Podłęże (duża obwodowa) modernizowana jest do prędkości 100 km/h). Po wybudowaniu/wyremontowaniu przystanków będzie możliwe prowadzenie ruchu pasażerskiego.

3)      Aktualnie, w ramach modernizacji linii kolejowych nr 91 i 133, budowane są przystanki Kraków Bronowice (w rejonie ul. Armii Krajowej), Kraków Grzegórzki (obok Hali Targowej) oraz Kraków Złocień (w rejonie ul. Jasieńskiego). W ramach modernizacji linii kolejowej nr 94 przebudowane zostaną wszystkie stacje i przystanki na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie. W dalszym ciągu w planie pozostaje budowa przystanków Kraków Prądnik, Kraków Os. Piastów i pozostałych na dużej obwodowej.

 

W razie pytań pozostaję do dyspozycji.

 

Łączę wyrazy szacunku

 

Michał Nowak

Departament Przewozów i Utrzymania taboru | tel.: +48 (. ...)

 

 

„Koleje Małopolskie" sp. z o.o.

30-556 Kraków | ul. Wodna 2 | tel.: (. ..)

 

From: Tomasik, Kamila
Sent: Thursday, July 26, 2018 8:17 AM
To: Nowak, Michał <Michal.Nowak n s. malopolskiekoleje.com.pl>
Subject: FW: Pytania kolej miejska

 

 

 

Pozdrawiam

Kamila Tomasik

Naczelnik Dyspozytury | Departament Przewozów i Utrzymania Taboru | tel.: +48 730 958 653

 

„Koleje Małopolskie" sp. z o.o.

30-017 Kraków | ul. Racławicka 56/416 | tel.: + (...)

 

From: Stawowy, Grzegorz
Sent: Wednesday, July 25, 2018 (..)

Sent: Wednesday, July 25, 2018 1:25 PM
To: Szatanik, Filip <Filip.Szatanik@umwm.pl>
Subject: Pytania kolej miejska

 

- Czy jest możliwe wprowadzenie połączeń w relacji Kraków Balice- Kraków Mydlniki- Kraków Główny Towarowy- Kraków Olsza- Kraków Centrum Handlowe M1, wraz z budową przystanków kolejowych na trasie? stacja Balice leży poza terytorium m. Krakowa.

- czy planowane jest wznowienie przewozów na trasie Kraków Główny- Kraków Batowice- Kraków Lubocza- Kraków Nowa Huta- Podgrabie Wisła- Kraków Bieżanów- Kraków Płaszów- Kraków Główny? Linia ta była ongiś obsługiwana.  Podgrabie- Wisła leży poza terytorium m. Krakowa.

-W Łodzi rocznie oddawanych jest do użytku po kilka nowych przystanków tamtejszego systemu kolei aglomeracyjnej. Jak wygląda ta sytuacja w Krakowie? Opisujemy temat.

 

Pozdrawiam,

Adam Fularz

 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

 

 

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764


AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 


Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

 

 

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.




--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 23:52. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Odpowiedzi na pytania- kolej miejska w Krakowie

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery