dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie o linię kolejową Jasło- Rzeszów

do PKP PLK


Dzień Dobry, 

Pytanie 1
Chciałbym zaproponować władzom woj. podkarpackiego - powrót szybkich składów spalinowych na linię Jasło- Rzeszów. Myślałem o stworzeniu jakiejś kompleksowej oferty aglomeracyjnej na trasie Jasło- Rzeszów, ale stan linii po remoncie mnie zmartwił. Co dałoby się z tej linii- wycisnąć?
  
Myślałem o zaproponowaniu dla UMWP - powrót  sieci regionalnych spalinowych ekspresów (ongiś kursujących dla PKP IC w wagonach firmy SKPL) ale kursujących znacznie częściej, z bardziej atrakcyjnymi czasami przejazdu. Proponuję także powrót kolei do Sanoka i Krosna (ew. Zagórza), ale  z trasą po obwodnicy towarowej Jasła, gdzie przydałby się nowy przystanek możliwie blisko rynku w Jaśle. Wówczas dostępność centrum miasta nie pogorszy się- jeśli uruchomionoby nowy przystanek koło centrum, ale na obwodnicy towarowej Jasła.

Czas przejazdu koleją z Sanoka do Rzeszowa musi spaść do czasu transportu drogowego: co najwyżej dwie godziny 10 minut lub 2 godziny 15 minut. Stan linii musi ulec poprawie na tyle by było to możliwe oczywiście z pominięciem stacji Jasło ale z postojem na proponowanej stacji/ przystanku na obwodnicy towarowej. 
Jakie czasy przejazdu byłyby możliwe?

Pytanie 2
Zwracam się z pytaniem o możliwe wykorzystanie tunelu kolejowego schronowego w Strzyżowie jako linii kolejowej. Wnoszę aby sprawdzono czy jest możliwe aby tunel ponownie przystosowano do przejazdu pociągów. Nadal może być on zamykany. Ruch pociągów nie musi odbywać się stale. Np. w sezonie letnim tunel mógłby być atrakcją turystyki. Warto jednakże włączyć tunel w sieć kolei- o co jako ekonomista postuluję. 

Tunel skraca drogę- łagodzi zakręt i umożliwia pokonanie trasy z nieco wyższą prędkością.  W dodatku w przypadku wojny może się nadal przydać dla ukrycia kosztowności- np. zbiorów zabytków sztuki- załadowanych na wagony i tu wwiezionych. 

Dlategoteż wnoszę aby rozważyć czy warto tunel schronowy znów przystosować jako torowisko kolei. Mogłaby tutaj- wraz z drugim torem- powstać swoista mijanka na trasie kolei Rzeszów- Jasło. 
Pozdrawiam,
Adam

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 00:37. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie o linię kolejową Jasło- Rzeszów

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery