dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Kraków: Studium rozwoju SKA z roku 2020


Studium rozwoju SKA 2020

Internauta komentuje studium i streszcza poszczególne warianty tras. Na podstawie:

Kraków. Miasto zaprezentowało studium rozwoju Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Jak rozwinie się SKA? [WARIANTY TRAS] -> https://gazetakrakowska.pl/krakow-miasto-zaprezentowalo-studium-rozwoju-szybkiej-kolei-aglomeracyjnej-jak-rozwinie-sie-ska-zobacz-warianty-tras/ar/c1-14832524

"Tak "na gorąco" moje skromne zdanie na temat poszczególnych wariantów:
1. Wariant 1A - obwodowy (jednokierunkowy) -> ODPADA!
2. Wariant 1B - obwodowy (dwukierunkowy) -> to powinien być koniecznie następny krok po oddaniu średnicy (start pierwszy kwartał 2022).
3. Wariant 2 - Płaszów - Lubocza -> jeżeli stawiamy na wariant IB to ta propozycja jest całkowicie zbędna.
4. Wariant 3A - Mydlniki - Plac Centralny -> jak już gdzieś jeździć z Placu Centralnego do najlepiej na lotnisko, ale gdzieś słyszałem, że rozebrano już całkowicie w lutym tory od ul. Skręconej do ul. Zawsie więc już jest pozamiatane [wolałbym osobiście jeżeli będziemy się oczywiście bawić w podziemną kolej w Krakowie taką koncepcję: Kraków ul. Sierpowa - M1/TV Kraków - Kraków EXPO - ul. Tomickiego/Philip Morris - Plac Centralny - Hutnik Kraków (Suche Stawy) - Nowa Huta Przyszłości - Przylasek Rusiecki - Niepołomice - Szarów]
5. Wariant 3B - Mydlniki - Sołtysowska -> dociągnąć do lotniska albo Chrzanowa i efekt będzie zdecydowanie lepszy.
6. Wariant 4 - Mydlniki - Kraków Płaszów -> pierwsza trasa obsługująca całą małą obwodnicę. Moja skromna propozycja jest taka, żeby pociągi puścić przez mała obwodnicę w wariancie 1B w kierunku wskazówek zegara, a przeciwnie przez Kraków Główny.
7. Wariant 5A - Lotnisko - Plac Centralny -> patrz punkt 4. Szczerze? W pociągi dojeżdżające na Plac Centralny po prostu nie wierzę, maksimum co da się wycisnąć z linii do Łęgu to ul. Sołtysowska.
8. Wariant 5B - Kraków Główny - Plac Centralny -> tzw. "hard s-f" lub "kwadratura koła" z nawrotką przy ul. Prądnickiej. Z całym szacunkiem, ale nie potrafię obronić tego wariantu w jakikolwiek sposób. Może Wy coś wymyślicie, ja nie mam argumentów.

9. Wariant 5C - Lotnisko - Nowa Huta -> patrząc z perspektywy mieszkańca dzielnicy nr XVII super rozwiązanie, ale patrząc z perspektywy potoków to ja ich tam nie widzę.

10. Wariant 5D - Kraków Główny - Nowa Huta -> patrz punkt 2.
11. Wariant 6 - Lotnisko - Skawina -> przy obecności A4 ten wariant jest po prostu bez sensu, albo ja go nie potrafię dojrzeć. Miało by to sens, gdyby był ring Skawina - Kraków Główny - Kraków Łobzów - Lotnisko - Liszki/Kryspinów - Rączna - Skawina Zachodnia ...no, ale to tak jak pisałem kolejne "hard s-f".
12. Wariant 7 - Lotnisko - Nowa Huta Przyszłości -> ten wariant to baaardzooo daleka przyszłość. Tak jak napisałem w podpunkcie nr 4 - gdybyśmy mogli to połączyć z Przylaskiem Rusieckim i Niepołomicami, a potem z Szarowem i linią nr 91 to czemu nie, ale to pewnie druga połowa XXI wieku."

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 01:25. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Kraków: Studium rozwoju SKA z roku 2020

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery