dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Propozycja wznowienia ruchu aglomeracyjnego na trasie Wręczyca- Częstochowa


Od: Adam Fularz
Date: niedz., 19 kwi 2020 
Subject: Propozycja wznowienia ruchu aglomeracyjnego na trasie Kłobuck- Wręczyca- Częstochowa


do
Gmina Wręczyca Wielka
Radni Gminy
ul. Sienkiewicza 1, Wręczyca Wlk.

Szanowni Państwo,
Chcę aby gmina wystąpiła do PKP PLK i wyegzekwowała od PKP PLk odbudowę przystanków kolei na terenie gminy, co spółka obiecywała w listach do redakcji. Jestem ciekaw prawdziwości tych obietnic. Nawet w czasie kampanii wyborczej obiecywano pociągi do Kłobucka, i nawet robił to szef rządu. Warto, aby gmina zechciała egzekwować te obietnice, które moja redakcja tylko opisuje. 

Pierwsze pytanie:
Obecnie brakuje peronu w pobliżu centrum Wręczycy.
Czy gmina Wręczyca Wielka wystąpi do PKP PLK o budowę:
peronów pasażerskich- dwóch- we Wręczycy przy wiadukcie pod ul. 3 Maja? PKP PLK w liście do redakcji obiecywała i twierdziła że doda perony na tej linii, jeśli samorządy o to wystąpią i poproszą. Jestem ciekaw, czy obietnice te są prawdziwe. Rzekomo- według listów jakie wysłano do redakcji, nikt w miejscowych nie chciał pociągów np. do Częstochowy. Czas przejazdu z Wręczycy do centrum miasta wynosiłby ok,. 22-25 minut. 

Drugie pytanie
Stare perony nadają się do obsługi wsi Borowe koleją podmiejską do Częstochowy.

Czy na dworcu we Wręczycy przy ul. Wręczyckiej  są jeszcze perony pasażerskie? Jeśli ich nie ma, albo mają być zdjęte, wzywam Państwa do: 
albo 
wnioskowania do PKP PLK o pozostawienie peronów pasażerskich, albo 
wnioskowania o natychmiastową odbudowę peronów na dworcu PKP.

Uzasadnienie
Stara lokalizacja przystanku Wręczyca nadal nadaje się dla obsługi sporej wsi Borowe oraz Czarnej Wsi. Są to gęsto zaludnione wsie przy torach. Dawny przystanek Wręczyca przemianowanoby na "Borowe".

Opis propozycji kolei podmiejskiej do Częstochowy
Jako ekonomista widzę potencjał w rozbudowie relacji kolejowej Częstochowa- Herby Stare- Herby Nowe- Wręczyca- Kłobuck. Wpowadzonoby połączenia kolejowe aglomeracyjne (np. linię "S11" czy przedłużając linię S1) na trasie Kłobuck- Herby- Częstochowa.  

Myślę że największy sens miałaby budowa bocznicy do centrum miasta Działoszyn, co pozwoliłoby uzyskać najlepszy efekt ekonomiczny dla rentowności relacji kolejowej Działoszyn- Kłobuck- Wręczyca- Herby- Częstochowa. 

Proponuję aby pociągi regio na trasie Kłobuck- Częstochowa osiągnęły- ok. 25- 27 minut przejazdu dla dwóch dziennie połączeń przyspieszonych oraz 28- 31 minuty dla połączeń obsługujących więcej stacji i przystanków na trasie. Z Wręczycy czas przejazdu wynosiłby 22- 25 minut.

Kolej byłaby najszybsza na trasie dzięki np. dwóm porannym pociągom przyspieszonym z Kłobucka p. Wręczycę do Częstochowy. 

W mediach pisano:

PKP PLK zapowiedziały likwidację peronów na Magistrali Francusko- Polskiej, tzw. węglówce. "Co z peronami we Wręczycy i Kłobucku? 13 tysięcy mieszkańców (Kłobuck), i położenie dość blisko większych miast Śląska może dać szansę na reaktywowanie tam ruchu. W końcu na początku 2013 pociągi tam jeździły"- pisze jeden z internautów.


List z PKP PLK

Od: Karniewski Jacek
Data: 22 stycznia 2018 14:40
Temat: Pytanie na temat magistrala węglowa 
Do: Adam Fularz


Witam serdecznie!

W odpowiedzi na e-mail uprzejmie informuję, że PKP Polskie  Linie Kolejowe S.A. planują rozbiórkę wybranych peronów na stacjach i przystankach osobowych na  linii nr 131 na  odcinku Chorzów Batory - Tarnowskie Góry - Zduńska Wola Karsznice  z uwagi na brak zapewnienia  przywrócenia ruchu pasażerskiego przez organizatora przewozów pasażerskich ( Urzędy Marszałkowskie województw śląskiego i łódzkiego ) oraz z uwagi na  zły stan techniczny i koszty zabezpieczenia tych obiektów przed dostępem osób postronnych. Projekt modernizacji zakłada możliwość odbudowy peronów w przypadku zainteresowania ze strony władz lokalnych oraz przewoźników,  ponieważ w projekcie została  zagwarantowana rezerwa terenu, która pozwala na budowę nowej infrastruktury peronowej. W ramach studium wykonalności dla modernizacji linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Zduńska Wola Karsznice przewidziana została rozbiórka następujących peronów:

- peron nr 1 w stacji Bytom,

- peron nr 1 w stacji Miasteczko Śląskie,

- peron nr 1 w stacji Herby Nowe,

- perony nr 1 i 2 w stacji Wręczyca,

- perony nr 1 i 2 w stacji Kłobuck,

- peron nr 1 na przystanku osobowym Mokra Częstochowska,

- perony nr 1 i 2 w stacji Miedźno,

- peron nr 2 na  przystanku osobowym Annolesie,

- perony nr 1, 2 i 3 w stacji Działoszyn.

Pozdrawiam  i łączę wyrazy szacunku

Jacek Karniewski

Zespół Prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Biuro Komunikacji i Promocji

-- 

Szanowny Panie Redaktorze,

 

z uwagi na brak deklaracji przywrócenia ruchu pasażerskiego na linii kolejowej nr 131 przez organizatora przewozów oraz zły stan techniczny, koszty zabezpieczenia budowli przed dostępem osób postronnych oraz kolizje z nowo projektowanym układem torowym, w ramach studium wykonalności dla modernizacji linii kolejowej nr 131 przewidziana została rozbiórka następujących peronów:

- peron nr 1 w stacji Bytom,

- peron nr 1 w stacji Miasteczko Śląskie,

- peron nr 1 w stacji Herby Nowe,

- perony nr 1 i 2 w stacji Wręczyca,

- perony nr 1 i 2 w stacji Kłobuck,

- peron nr 1 w przystanku osobowym Mokra Częstochowska,

- perony nr 1 i 2 w stacji Miedźno,

- peron nr 2 w przystanku osobowym Annolesie,

- perony nr 1, 2 i 3 w stacji Działoszyn.

 

Projekt modernizacji zakłada możliwość odbudowania peronów w przypadku zainteresowania ze strony władz lokalnych oraz przewoźnika, który zadeklaruje obsługę tych stacji i przystanków. Zagwarantowana została rezerwa terenu, która pozwala na odbudowę i wydłużenie infrastruktury peronowej.

 

 

Z poważaniem

 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf


Posted by Telewizja Opera on 13:21. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Propozycja wznowienia ruchu aglomeracyjnego na trasie Wręczyca- Częstochowa

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery