dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek do samorządu Województwa Podkarpackiego w sprawie produktu turystycznego "Koleją do Karpackiej Troi"

do Samorządu Województwa Podkarpackiego

do Radnych Sejmiku

Szanowni Państwo, 
Zwracam się z wnioskiem o przeznaczenie niewielkich środków- rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych- na odbudowę z materiału staroużytecznego, czyli ze starych szyn i podkładów- fragmentu kilkaset metrów torowiska kolejowego na trasie do "Karpackiej Troi- Grodziska i skansenu archeologicznego". Nowe przepisy prawne regulują możliwość bezkosztowego pozyskania przez samorządy starych szyn i podkładów na tego typu lokalne inwestycje.

Ekonomiści zwykle zwracają uwagę innych osób na problem "ostatniej mili" w uslugach, a tkimi sa usługi turystyczne, czy usługi przewozowe. Ktoś niestety rozebrał ostatnie kilkaset metrów torowiska od przejazdu drogi krajowej nr 28 do samego sansenu. Szacuję że jest to 900- 1000 metrów szyn. Torowisko to, gdyby go nie rozebrano - mogłoby mieć przystanek końcowy- również wykonany z materiału strouzytecznego- przy wejściu do skansenu, i przy pawilonie wystawowym. Wystarczyłoby o kilka km przedłużyć relację szynobusów Jasło- Rzeszów, by uzyskać przy bardzo niewielkim nakładzie sił i środków relację przewozową Rzeszów- Jasło- Karpacka Troja Skansen. 

Prace te można wykonać w ramach prac społecznych, bo torowisko na tej trasie już istniało do niedawna.  Proponuję by:

- tymczasowo najpierw ustalono stan prawny gruntu podtorza i ew. teren podnajęto
- aby lokalny samorząd był inwestorem zastępczym, aby prace wykonano w ramach prac interwencyjnych, społecznych z uwagi na ich skromny i niewielki charakter. 
- aby działano szybko i aby produkt turystyczny uruchomiono już w te wakacje- w wakacje letnie 2020. Wszystkie składy lokalne spalinowe- szynobusy, byłyby przedłużone o kilka km z Jasła do stacji Przysieki, gdzie zmieniałyby kierunek i wjeżdżały na bocznicę do skansenu, którą naprawionoby. Kończyłyby bieg na przystanku przy skansenie.
-aby ustalono zarządcę torowiska. Poza państwową firmą PKP PLK na terenie województwa działa też SKPL którato firma również świadczy te usługi.  

Cel odbudowy fragmentu kilkaset metrów torowiska to:
-likwidacja problemu ostatnie mili w dostępie do usług turystycznych i produktów turystycznych
-wprowdzenie produktu regionalnej turystyki w sposób gospodarczy, bezkosztowy lub z użyciem bardzo skromnych zasobów. Zwiększenie dopłaty do usług przewoźnika Polregio może nawet nie nastąpić jeśli te dodatkowe kilka km trasy do skansenu znacząco podniesie liczbę podróżnych w obecnie już kursujących szynobusach Jasło- Rzeszów na przykład w dni ustawowo wolne od pracy.

Opr. Adam Fularz

załącznik: schemat graficzny

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 02:05. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek do samorządu Województwa Podkarpackiego w sprawie produktu turystycznego "Koleją do Karpackiej Troi"

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery