dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Skarga w związku z warunkami podróży tr. publicznym w relacji z Sandomierza w ubiegłe wakacje

Do Ministra infrastruktury 

Skarga w związku z warunkami podróży tr. publicznym w relacji z Sandomierza w ubiegłe wakacje

Szanowni Państwo, 
Prowadzę w tym regionie liczne media. W zeszłe wakacje chciałem się wydostać z Sandomierza. Przyjechałem koleją, podobnie jak inni podróżni szedłem pieszo chyba z godzinę z dworca do centrum. Była chyba sobota albo niedziela, szczyt sezonu. Chciałem wrócić. We wszystkich kilku busach w moim kierunku usłyszałem że muszę mieć rezerwację. Ludzie wyrezerwowali miejsca już na wiele dni przed odjazdem. Nie miałem jak wrócić. Po licznych perturbacjach znalazłem w końcu podróż z kilkoma przesiadkami, m. in. w Tarnobrzegu, Mielcu, Dębicy. Jechałem w kierunku Krakowa ale z przesiadką na kolej gdzie rezerwacji nie wymagano.

Od dekad przekonuję miejscowe samorządy do inwestycji w transport zbiorowy. W Sandomierzu wielokrotnie prosiłem o zmiany. W Sandomierzu torowisko kolei szczęśliwie urywa się na samym skraju brzegi Wisły. Dogodny układ kanałów pozwala prowadzić żeglugę promową z dworca kolei towarowej w porcie rzecznym do przystani promowej przy zamku na Starym Mieście w Sandomierzu. 

Niestety, niekorzystna sytuacja prawna sprawia że żeglugi rzecznej nie ma komu organizować. Nie wiadomo, kto takie połączenie żeglugowe o charakterze promu użyteczności publicznej- miałby zorganizować. 

Warto, aby już w te wakacje zorganizować możliwość dojazdu do centrum Sandomierza koleją. Zwracam się do Ministra odpowiedzialnego za transport o:
- zbadanie możliwości budowy tymczasowego mostu, np. wojskowego albo pontonowego, dla kolei pasażerskiej w relacji do centrum miasta Sandomierz
- odpowiedź na pytanie, jak zorganizować aktualnie w sezonie turystycznym obsługę śródmieścia i starego miasta w Sandomierzu transportem zbiorowym? Czy wg MI pomysł z promem po sieci kanałów bocznych i rzece Wisła ma w ogóle szansę jako codzienna, regularna oferta komunikacyjna? Czy rozwiązania tymczasowe w obliczu braku mostu nie powinny być choć uważniej zbadane? 
Pozdrawiam,

Adam Fularz, wydawca
Załącznik:
Graficzny szkic propozycji promu przez Wisłę dla podróżnych

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 04:23. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Skarga w związku z warunkami podróży tr. publicznym w relacji z Sandomierza w ubiegłe wakacje

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery