dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek do władz i radnych miasta Drzewica dot. kolei do Warszawy

Wniosek do UM Drzewica

Do Sz. P. Burmistrza Miasta i Radnych miasta i gminy Drzewica


Drodzy Państwo.

Obecnie pociągi z Drzewicy do Warszawy kursują w bezpośredniej relacji raz dziennie przez CMK. Najszybszy czas przejazdu to 69 minut- ok. 1 godz. i zaledwie dziewięć minut czasu. Sądzę że jest możliwa większa ilość pociągów na tej trasie.

Niemniej wymaga to lobbingu i zabiegów w UMWŁ. Wnoszę aby Burmistrz Miasta wystąpił do UMWŁ o zmiany w ofercie przewozowej. Chcę aby pociągi służbowe z Grodziska Mazowieckiego do Idzikowic, były zmienione na ogólnodostępne, i aby były przedłużone jedną stację dalej, do Drzewicy, ze zmianą kierunku w Idzikowicach.

To smutne że po tylu latach transformacji dowiedziałem się że na jednej z linii kursują pociągi służbowe tylko dla pracowników kolei, kończące bieg na peronie służbowym - tylko dla pracowników kolei. Jest to peron toru 14 dworca w Idzikowicach. Jest to peron służbowy. Poszkodowanymi są podróżni do Drzewicy z kierunku Warszawy, bo pociągi te mogłyby kończyć bieg w Drzewicy i znacznie skrócić dojazdy do Warszawy. Obecnie jest tylko jeden pociąg dziennie, o 6.16 rano i jedzie godzinę i kilka minut.

Możnaby te składy pracownicze dla kolejarzy- przedłużyć z Idzikowic do Drzewicy- w Idzikowicach zmieniałyby kierunek. Kursowałyby w relacji:

-Grodzisk Mazowiecki
- Idzikowice peron przy torze nr 14 gdzie zmieniałby kierunek
- Drzewica. 

Operatorem na linii pracowniczej Grodzisk- Idzikowice jest chyba Polregio.

Dworzec Idzikowice
Stacja Idzikowice projektowana była jako główny węzeł dla tej linii oraz nowego ciągu komunikacyjnego Lublin - Wrocław. (wg https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Idzikowice)
Idzikowice jest to stacja węzłowa posiadająca bocznice (do zakładów Remtrak), tory dodatkowe i 2 łącznice z linią Tomaszów Mazowiecki – Radom (Idzikowice – Drzewica) oraz z linią do Radomia.(...)
[wg Wikipedii]

O pociągach służbowych
Do Idzikowic kursują "służbowe" pociągi osobowe z Grodziska Mazowieckiego. Nie ma ich w oficjalnym rozkładzie, ale w kasie PKP można kupić na nie bilet, więc można przyjąć, że jest to stacja handlowa.

wg https://pl.wikipedia.org/wiki/Dyskusja:Idzikowice_(stacja_kolejowa)

Poprzedni list do władz miasta:

Proponowałem uprzednio aby KM z Radomia do  Drzewicy- były przedłużone jako pociągi typu Regio Sprinter- do Warszawy przez Drzewicę i Idzikowice. Oferowana byłaby relacja typu Sprinter w relacji Radom- Drzewica- Warszawa ze zm. kierunku na st. Idzikowice - w ilości 5 par połączeń na dobę dodatkowo do obecnej 1 pary.

Reasumując- połączenia Warszawy z Drzewicami p. Idzikowice są możliwe już dziś, ze zmianą kierunku w Idzikowicach. Proponuję wykorzystanie tego dworca jako miejsca zmiany kierunku jazdy.

Inny list:

Jestem ekonomistą transportu. Lubię niekiedy siąść przed mapą sieci kolejowej i popatrzeć, gdzie możnaby bez większych kosztów zrobić jakąś znaczącą poprawę funkcjonalności systemu. Taką szansę widzę w Drzewicy. Należy po prostu wykorzystać Centralną Magistralę Kolejową na trasie Drzewica- Warszawa, i wprowadzić połączenie do Warszawy, możliwy jest czas przejazdu poniżej godziny. Państwa miasto ma bez problemu szansę stać się nawet miastem satelickim Warszawy, jak dziś Łódź, Siedlce czy Radom.

Proponuję wprowadzenie na tej relacji pociągu osobowego przyspieszonego, zatrzymującego się jedynie w Grodzisku, Pruszkowie i kilku stacjach Warszawy. Myślę co najmniej o 5-6 kursach dziennie, poprzez Centralną Magistralę Kolejową i łącznicę do linii Koluszki- Radom biegnącej przez Drzewicę. Pociągi zmieniałyby kierunek na stacji Idzikowice- maszynista przechodziłby z jednego krańca pociągu na drugi. PKP PR tego nie zrobią w odpowiednio szybkim czasie, inny przewoźnik- już bardziej.

Drzewica jest jednym z miast wokół Warszawy bez dobrego połączenia bezpośredniego, choć ma kilka tys. mieszkańców. To nieprawda że nie ma infrastruktury- ta jest, lecz nie jest wykorzystywana dla ruchu poza 1 połączeniem w dobie z czasem przejazdu do śródmieścia Warszawy obecnie wynoszącym 69 minut. 

Wnoszę do władz miasta i gminy, aby porozumiały się z przewoźnikiem "Polregio" albo „Koleje Mazowieckie" obsługującym ruch na terenie woj. mazowieckiego, lub ŁKA i zaproponowały takie połączenie, a następnie pracowały z władzami woj. łódzkiego i mazowieckiego nad jego wdrożeniem- to samorządy wojewódzkie dysponują dotacjami na połączenia kolejowe.



--
Adam Fularz


__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 14:15. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek do władz i radnych miasta Drzewica dot. kolei do Warszawy

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery