dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Przystanek kolejowy przy porcie rzecznym w Sandomierzu- wniosek do UM w Sandomierzu

Subject: Wniosek w sprawie produktu turystycznego "Koleją do Portu w Sandomierzu"



Od: Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl>
Date: 10 kwi 2020 



Szanowni Państwo, 
Zwracam się z wnioskiem o przeznaczenie niewielkich środków- rzędu stu kilkudziesięciu tysięcy złotych- na odbudowę z materiału staroużytecznego, czyli ze starych materiałów- fragmentu peronu kolejowego przy porcie w Sandomierzu. Nowe przepisy prawne regulują możliwość bezkosztowego pozyskania przez samorządy starych materiałów z PKP PLK na tego typu lokalne inwestycje.

Ekonomiści zwykle zwracają uwagę innych osób na problem "ostatniej mili" w usługach, a takimi są usługi turystyczne, czy usługi przewozowe. Torowisko to, gdyby go nie rozebrano - mogłoby mieć przystanek końcowy- wykonany z materiału staroużytecznego- przy wejściu do portu. Wystarczyłoby o kilka km przedłużyć relację szynobusów  by uzyskać przy bardzo niewielkim nakładzie sił i środków bezpośrednią, bezprzesiadkową relację przewozową Rzeszów- Port w Sandomierzu. 

Prace te można wykonać w ramach prac społecznych, bo torowisko na tej trasie już istniało do niedawna. Chyba jeszcze nie znikło? 

Proponuję by:

- tymczasowo najpierw ustalono stan prawny gruntu podtorza i ew. teren podnajęto. Czy gmina wie do kogo należy teren torowiska?

- aby lokalny samorząd był inwestorem zastępczym, aby prace wykonano w ramach prac interwencyjnych, społecznych z uwagi na ich skromny i niewielki charakter. 

- aby działano szybko i aby produkt turystyczny uruchomiono już w te wakacje- w wakacje letnie 2020. Wybrane 2-3 weekendowe składy lokalne spalinowe- szynobusy, byłyby przedłużone o kilka km z wjeżdżały na bocznicę do portu, którą naprawionoby. Kończyłyby bieg na nowym tymczasowym przystanku przy atrakcji turystycznej.

-aby ustalono zarządcę torowiska. Poza państwową firmą PKP PLK na terenie województwa działa firma prywatna którato firma również świadczy te usługi. 

Cel odbudowy fragmentu 2-3 tys. metrów torowiska to:

-likwidacja problemu ostatniej mili w dostępie do usług turystycznych i produktów turystycznych

-wprowadzenie produktu regionalnej turystyki w sposób gospodarczy, bezkosztowy lub z użyciem bardzo skromnych zasobów. Zwiększenie dopłaty do usług przewoźnika Polregio może nawet nie nastąpić jeśli te dodatkowe kilka km trasy do schronu znacząco podniesie liczbę podróżnych w obecnie już kursujących szynobusach Sandomierz- Rzeszów na przykład w dni ustawowo wolne od pracy.

Opr. Adam Fularz

załącznik: schemat graficzny

-- 

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Posted by Telewizja Opera on 03:18. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Przystanek kolejowy przy porcie rzecznym w Sandomierzu- wniosek do UM w Sandomierzu

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery