dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek o uruchomienie linii ŁKA w trakcji spalinowej w aglomeracji Łodzi

Wniosek o uruchomienie linii ŁKA w trakcji spalinowej

do UMWŁ

Szanowni Państwo, 
gdy ekonomista analizuje dane o ruchu aglomeracyjnym w aglomeracji łódzkiej, dane dot. ruchu pasażerskiego transportem zbiorowym stoją w drastycznej rozbieżności z danymi dotyczącymi demografii tej aglomeracji.

Wydawać by się mogło że największe potoki powinno generować połączenie między dwoma największymi ośrodkami miejskimi aglomeracji. Tak jednak nie jest, a w danych o ruchu podmiejskim dominują kierunki takie jak Łowicz czy Sieradz. 

Proponuję połączenie 1.-go, 2-go i 5-go pod względem liczby ludności miasta w aglomeracji kursującą ok. co godzinę koleją aglomeracyjną. Operatorem byłyby ŁKA lub Polregio. Wykorzystanoby tabor spalinowy na całej trasie kolei. 

Liczba w rankingu   Miasto Liczba ludności
(aglomeracja łódzka, stan na 31 grudnia 2018)
1. Łódź 685.285
2. Piotrków Trybunalski 73.670
5. Bełchatów 57.432

Największe miasta Polski bez pasażerskich połączeń kolejowych:

 

1. Jastrzębie-Zdrój 92 tys. 2. Lubin 75 tys. 3. Siemianowice Śląskie 70 tys. 4. Łomża 63 tys. 5. Mielec 61 tys. 6. Bełchatów 60 tys.
wg http://www.czt.org.pl/aktualnosci/kolej/dworce/polska/item/85-miasta-bez-kolei-glownie-w-polsce
-- 
Korespondencja w sprawie:
Witam, 

Miasto Bełchatów nie jest zarządcą, ani właścicielem linii kolejowej. Pytania powinien skierować Pan do PKP. Posiadamy informację, że budowa linii kolejowej Wieluń-Bełchatów z odnogą do Złoczewa i rewitalizacja linii Bełchatów - Piotrków Trybunalski są wpisane na tzw. listę warunkową w Kontrakcie Terytorialnym dla województwa łódzkiego. Ich realizacja będzie zależeć od środków finansowych. 
-- 
Agnieszka Rogaczewska 
Wydział Promocji, Kultury i Sportu 
UM Bełchatów

Pytania redakcji do UM

Szanowna Pani, 
ale czy miasto podejmuje jakieś działania w celu wznowienia przewozów pasażerskich? To największe miasto w województwie bez
kolei pasażerskiej. Jakie jest stanowisko UM w tej sprawie?

Opisuję działania miasta dla Gaz. Bełchatowskiej.
Pozdrawiam,

List do p. Piotra:

Szanowny Panie Piotrze,
Jakie są możliwości wprowadzenia połączeń do Bełchatowa? Także to opisuję w Gaz. Bełchatowskiej. Myślałem o połączeniu Bełchatów- Piotrków- (bez zatrzymania) - Łódź Widzew- stacje kolei obwodowej- Łask- Łask Warszawska (nowy przystanek) Łask Batorego (nowy przystanek końcowy). Takie połączenie skomunikowałoby Łask z Łodzią znacznie lepiej niż obecna oferta omijająca miasto Łask od północy. 
Dalsza część linii do Zelowa została częściowo rozebrana, choć pozostawiono most dla kolei pod autostradą. 
Interesuje mnie, jakie są możliwości perspektywicznej odbudowy kolei aglomeracyjnej do Zelowa i przygotowania odpowiednich planów takiej inwestycji.  
Pozdrawiam,
Adam
 
Załącznik: Propozycja redakcji

Czy możliwe jest połączenie szybkiej kolei miejskiej w relacji Piotrków Trybunalski- Bełchatów? Gdyby linię kolejową do Bełchatowa przejął inny zarządca infrastruktury i poprawnie wyremontował, możliwy byłby powrót kolei w tej podmiejskiej relacji.W Bełchatowie nadal istnieje dworzec kolejowy, który byłby wykorzystany przy realizacji projektu. Pociągi- wagony motorowe mogłyby kursować np. co 30- 40 minut. Po remoncie infrastruktury czas przejazdu mógłby wynieść ok. 15 minut, ale składy musiałyby się rozpędzać do prędkości 110 km/godz., co jest technicznie możliwe po remoncie linii. Organizacyjnie najlepiej byłoby, gdyby linią zarządzał miejscowy podmiot, który także realizowałby przewozy pasażerskie na tym odcinku torów. W przyszłości możnaby wskrzesić ruch w szczytach dojazdów do pracy na linii z Bełchatowa do elektrowni. Możliwe jest szybkie połączenie Bełchatów- Piotrków- Łódź, z postojami tylko w Piotrkowie i Łodzi- Widzewie.

Przegląd prasy

W 1977 roku oddano do użytku odcinek z Piotrkowa Trybunalskiego do stacji Biały Ług o długości 43 km. Jednotorowa linia wykorzystywana była do ruchu towarowego, kursowały tędy pociągi do największej na świecie elektrowni w Bełchatowie, wytwarzającej energię z węgla brunatnego. Pociągi pasażerskie pojawiły się tu dopiero w 1987 roku i kursowały tylko 13 lat aż do zawieszenia kursów w połowie 2000 roku. W rozkładzie jazdy figurował tylko odcinek od Piotrkowa do Bełchatowa, jednak składy kursowały aż do Białego Ługu, dowożąc pracowników elektrowni.
Docelowo linia miała być doprowadzona do Wielunia i mieć status magistrali, łączącej Warszawę z Wrocławiem. Nigdy nie doszło do przedłużenia linii, ani dobudowy drugiego toru i elektryfikacji.
Do dziś zachowały się rozmaite obiekty inżynieryjne z miejscem na drugi tor. Podczas przejazdu takie miejsca połączone z industrialnym krajobrazem stały się podstawowym motywem w czasie fotostopów.
wg  http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/7675/Lodzkie-podroze-nieczynnymi-szlakami.html

Kilometraż linii Piotrków- Biały Ług 

00
    
    1.10
    
    11.650
    
    
  Bogdanów  
16.60
    
    
  Bełchatów  
24.350
    
    260
    
    33.50
    
    
  Rogowiec 
380
    
    
  Stawek 
40.60
    
    
  Biały Ług  
42.80

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 12:38. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek o uruchomienie linii ŁKA w trakcji spalinowej w aglomeracji Łodzi

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery