dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek o zmianę obiegów składów spalinowych Kolei Mazowieckich

do UMWM

Wniosek 
o zmianę obiegów składów spalinowych Kolei Mazowieckich celem obsługi linii spalinowych, niezelektryfikowanych, zamiast linii zelektryfikowanych

Szanowni Państwo,
Jako ekonomista zechcę zwrócić uwagę, że tabor spalinowy, w trakcji dieslowskiej, powinien raczej kursować po liniach niezelektryfikowanych. 

Proponuję niewielką zmianę. Celem obsługi osiedla 600-lecia w Wieliszewie wnoszę aby dokonano zmiany relacji składów Kolei Mazowieckich. Od stacji Michałów- Reginów- zamiast jechać jak obecnie-  dalej do Tłuszcza, składy KM numer 51141, 51143 obsługiwałby bocznicę do Osiedla 600-lecia ze stacji Miachałów- Reginów z postojami w Komornicy ul. Niepodległości, w Wieliszewie ul. Modlińska, w m. Łajski ul. Kościelna. Dodanoby w sumie 4 nowe przystanki.

Jako że relacje znacznie różnią się długością, odcinek Michałów - Reginów- Osiedle 600-lecia obsłużonoby 4 parami połączeń, aż 4 razy w ciągu dnia. Jest to zmiana bezkosztowa, z uwagi na podobieństwo liczby pociągokilometrów obu usług. Przystanki na trasie do os. 600-lecia w Wieliszewie można wykonać sposobem gospodarczym.

Z szacunkiem,
Adam Fularz
załącznik:

Stanowisko Gminy sprzed 5 lat:

Szanowny Panie,

 

obecnie nie planujemy rewitalizacji bocznicy kolejowej do wodociągu płn. Skupiamy się na uruchomienia SKM do Zegrza. 16 października list intencyjny o współpracy w zakresie rewitalizacji i utrzymania linii kolejowej Wieliszew - Zegrze podpisali: Wiesław Raboszuk członek zarządu województwa mazowieckiego oraz przedstawiciele Powiatu Legionowskiego, PKP Polskich Linii Kolejowych SA, Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie, Powiatu Pułtuskiego oraz gmin Legionowo, Nieporęt, Wieliszew, Serock, Pułtusk, Winnica i Pokrzywnica. Sygnatariusze deklarują swój udział w przedsięwzięciu stosownie do posiadanych kompetencji: PKP PLK SA w zakresie prac remontowych na linii, ZTM Warszawa do świadczenia usług przewozowych na niej, zarząd województwa do umieszczenia zadania w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego, a samorządy lokalne do partycypowania w kosztach utrzymania linii na ustalonych przez strony porozumienia zasadach. Na trasie, która zaczyna się w Wieliszewie, przeprowadzona będzie modernizacja torowiska. Plany zakładają, że linia zostanie ponownie zelektryfikowana i wyposażona w urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W Zegrzu Południowym zrekonstruowana będzie stacja, która wraz z dworcem autobusowym i parkingiem Parkuj i Jedź stanie się ważnym centrum przesiadkowym dla mieszkańców Zegrza Północnego, Serocka czy Pułtuska. Co najważniejsze dla naszych mieszkańców zbudowany zostanie także nowy przystanek przy przecięciu linii kolejowej z ul. Modlińską w Wieliszewie – służył on będzie mieszkańcom osiedla, które ma być wybudowane w pobliżu. Zmodyfikowane zostaną także trasy linii lokalnych „L", które dowozić będą do nowego przystanku kolejowego. Planowana jest także budowa tzw. „półrogatek" na przecięciu linii kolejowej z droga wojewódzką. W przypadku ich braku pociągi w tym miejscu musiałyby zwalniać do 20 km/h. Dojazd pociągiem z Zegrza do metra na stacji Dworzec Gdański zajmie około 40 minut. W przyszłości zakładane jest uruchomienie połączeń SKM linii S9, które z Zegrza prowadzić będą przez Legionowo, Warszawę Gdańską (przesiadka do linii metra M1), Warszawę Koło (przesiadka do linii metra M2), Warszawę Zachodnią i Służewiec aż do Piaseczna. W lutym bieżącego roku Zarząd Województwa Mazowieckiego i PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały list intencyjny na realizację programu poprawy przewozów przy wsparciu unijnych środków RPO Województwa Mazowieckiego w latach 2014-2020. W dokumencie, wśród inwestycji do realizacji, znalazły się również prace na linii nr 28 na odcinku Wieliszew – Zegrze. Rząd ujął inwestycję w Krajowym Programie Kolejowym zapewniając w ten sposób wkład własny do realizacji inwestycji ze środków unijnych.

 

Pozdrawiam

Bernard Ziemak

Koordynator Gminnej Komunikacji


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 10:52. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek o zmianę obiegów składów spalinowych Kolei Mazowieckich

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery