dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytania redakcji do przewożnika: Propozycja dla miasta Turek



Od: Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl>

Subject: Propozycja dla miasta Turek
To: shortlines.pl

SKPL


Dzień dobry,
Państwo obsługiwali kiedyś linię do Turka, pamiętam coś takiego.

Teraz są jakieś rządowe środki na powrót kolei.
Chciałbym aby torowisko w centrum miasta Turek było trójszynowe, czy wg Państwa to ma sens? Czy tekst poniżej- owa propozycja- wymaga zmian, korekt?

Pozdrawiam,
Adam 

Załącznik
Propozycja powrotu kolei
Do: Urząd miasta Turek

dotyczy: Pytania na temat powrotu kolei w obsłudze miasta Turek

Szanowni Państwo,
W okolicach Poznania, obok aglomeracji poznańskiej od wielu dekad funkcjonuje kolej wąskotorowa w relacji Pleszew Miasto- Pleszew Dworzec PKP.
 Jest to kolej wąskotorowo- normalnotorowa w splocie toru 1000 mm oraz 1435 mm, przy czym tańsze okazało się kursowanie składów 1000 mm szerokości i aktualnie to te, mniejsze składy, obsługują tą linię.

Niniejszym proponuję:- 
w pierwszym etapie odtworzenia kolei przebudowę torowiska na trójszynowe na odcinku:
Turek Dworzec dawnej kolei wąskotorowej- 
- Turek Centrum, ul. Dworcowa- nowy przystanek śródmiejski
- Turek al. Jana Pawła II- odbudowa przystanku przy ul;. Spółdzielców, ale w nowej lokalizacji.

W ten sposób sieć przystanków powiększyłaby się o jeden przystanek w okolicy ulicy Mileckiego i ul. Dworcowej. Skomunikowane zostałoby centrum miasta.

 
-najpierw, w pierwszym etapie odbudowy sieci połączeń kolejowych, odtworzonoby tylko istniejącą sieć kolei dojazdowej wąskotorowej 1000 mm w relacji :
w pierwszym etapie:
Turek Dworzec - Grzymiszew

relacja 
Turek Dworzec 
Turek Centrum
Turek al. Jana Pawła II
Muchlin- nowy przystanek
Słodków
Grzymiszew- nowy przystanek przy ulicy Wodnej, możliwie blisko wsi, czyli w innej lokalizacji niż obecnie. Zostałby przesunięty o około 500 metrów bliżej zabudowań wsi.

W początkowej pierwszej fazie do Turka powróciłaby tylko kolej podmiejska w relacji Turek- Grzymiszew. Odcinek śródmiejski mógłby już w tej fazie zostać przebudowany na odcinek trójszynowy. 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.


Posted by Telewizja Opera on 08:00. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytania redakcji do przewożnika: Propozycja dla miasta Turek

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery