dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

stacja Podgrabie Wisła w Krakowie- pytania prasowe



Szanowni Państwo,

Czy Koleje Małopolskie zamierzają prowadzić tak kursy podmiejskie- kolej SKM kursujące w relacji

- Kraków Główny
- Kraków Batowice
- Kraków Lubocza
- Kraków Nowa Huta
- Kraków Nowa Huta Północ
- Podgrabie Wisła
Aby skorzystać z nich można było także w rejonie nieczynnego przystanku Podgrabie Wisła? 

Kolej aglomeracyjna w tej relacji mogłaby kursować wykorzystując istniejące torowiska i przystanki osobowe. Pociągi mogłyby początkowo kursować tylko w godzinach szczytu komunikacyjnego.

Pociągi aglomeracyjne już kursowały na tej trasie. Czy planuje się wznowienie przewozów pasażerskich? Nie ma konieczności zmiany czegokolwiek poza tym że przystanek kolejowy jest w ruinę. Zdjęcie jest poniżej. 

opr.
Adam Fularz
Merkuriusz Polski

Z Wikipedii:

Linia kolejowa nr 95 – linia łącząca stacje Kraków Główny i Kraków Mydlniki ze stacją Podłęże lub z powrotem z linią w kierunku Krakowa Głównego. Wchodzi w skład kolei obwodowej w Krakowie jako tzw. duża obwodnica.

Linia powstała w latach 50. XX wieku, a jej wybudowanie należy łączyć z budową Nowej Huty celem umożliwienia dojazdu pociągów dowożących m.in. węgiel ze Śląska do huty. Linia została zelektryfikowana ok. rok po wybudowaniu.

Prowadzi ona od stacji Kraków Główny do stacji Kraków Batowice, gdzie łączy się z linią nr 8. Na tym odcinku linia była nieczynna przez 9 lat (od 1997 do 2006 roku) na skutek powodzi w 1997 r. Dalej obwodnica biegnie północnym skrajem Nowej Huty, gdzie do dziś znajduje się nieczynny już i zdewastowany przystanek Kraków Lubocza. Za kombinatem znajduje się największa w Krakowie stacja towarowa; jest również przystanek osobowy Kraków Nowa Huta, będący w opłakanym stanie. Oprócz pociągów towarowych docierają tu jedynie co jakiś czas składy turystyczne; ruch pasażerski zakończono w 2000 r., gdy wycofane zostały ostatnie kursy do Niepołomic tą właśnie trasą.

Dalej linia skręca na południe, by niemal prostą drogą dotrzeć do Podłęża – tu jest jej koniec. W okolicach mostu na Wiśle znajduje się nieczynny przystanek Podgrabie Wisła. Dalej możliwy jest powrót w kierunku Krakowa Głównego i zamknięcie pętli.

Linia nr 95 na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Nowa Huta od 2006 do 2012 roku była linią jednotorową. Na odcinku Mydlniki – Batowice konieczny był jej kapitalny remont. Remontu doczekał się już również most na Wiśle w Podgrabiu.

wg Wikipedii

Przebieg linii

Kraków Główny- początek relacji poc. osobowych

10.75st237 Kraków Batowice (Bt) 8  13.16podg226 Dłubnia (Dł) 607  17.13po225Kraków Lubocza 111  21.18st217 Kraków Nowa Huta (NH) 111, 940, 941, 942, 943, 943, 944, 944  21.46rozj217Kraków Nowa Huta R3821.58rozj217Kraków Nowa Huta R4922.50po214Kraków Nowa Huta Północ 943, 944  24.60podg211 Kościelniki (Ks) 941, 942  29.83po201Podgrabie Wisła 31.44podg202 Podgrabie (Pg) 608  33.25st201 Podłęże (Pd) 91, 113  


Nazwa punktu Rodzaj punktu Kilometraż Pozostałe linie
Ekspozytura Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym w Krakowie

Zakład Linii Kolejowych w Krakowie kilometraż
-
Xsc2z.gif Kraków Główny



2zpo2z.gif


2zsc1z1r.gif Kraków Batowice stacja węzłowa 10,751 8
1z1rpn2zd.gif Dłubnia posterunek odgałęźny
(nieczynny)
13,159 607
2zp2z.gif Kraków Lubocza przystanek osobowy 17,129 -
2zsc2z.gif Kraków Nowa Huta stacja węzłowa 21,630 940, 941, 942, 943, 944
2zp2z.gif Kraków Nowa Huta Północ przystanek osobowy 22,474 -
2zsc2z.gif Kraków Kościelniki posterunek odgałęźny 25,224 941, 942
2zp2z.gif Podgrabie Wisła przystanek osobowy 29,777 -
2zpn2zd.gif Podgrabie posterunek odgałęźny
(nieczynny)
31,461 608
2zscx.gif Kraków Główny stacja węzłowa - 91
Legenda
Informacje ogólne
Decyzja o budowie kombinatu metalurgicznego na północny wschód od Krakowa wymusiła konieczność budowy całego systemu linii kolejowych, które zapewniłyby transport materiałów do i z huty, która do dziś jest drugim tego rodzaju zakładem w Polsce. Jako pierwszy uruchomiony został odcinek z Krakowa Batowic do Krakowa Nowej Huty, powstały w 1952 roku. Kolejnym był odcinek z Krakowa Batowic do Krakowa Mydlnik, otwarty rok później. Ostatni uruchomiono odcinek z Krakowa Nowej Huty do Podłęża - 22 października 1955 roku. Po zakończeniu budowy powstała również druga krakowska obwodnica towarowa, wyprowadzająca ruch pociągów całkowicie poza centrum miasta. Początkowo była to linia jednotorowa, z wyjątkiem odcinka Nowa Huta - Podłęże, który dwutorowy był już od czasu budowy. Elektryfikacja krakowskiego węzła kolejowego, następująca od 1959 roku objęła od razu dużą obwodnicę towarową - pierwsze pociągi prowadzone elektrowozami pokonały odcinek od Mydlnik do Nowej Huty już 31 lipca 1959 roku, czyli trzy miesiące po elektryfikacji linii katowickiej. Elektryfikacja dalszej części linii ukończona została 23 grudnia 1961 roku, czyli jeszcze przed oddaniem do użytku sieci trakcyjnej na wschód od Podłęża, co nastąpiło 28 kwietnia 1962 roku.
Kolejne duże zmiany na linii nastąpiły w latach siedemdziesiątych. Oddano wówczas do użytku drugi tor (1979) na odcinku od Mydlnik do Nowej Huty oraz zbudowano połączenie Raciborowice - Dłubnia (łącznica 607), umożliwiające przejazd na linię warszawską bez zmiany czoła pociągu w stacji Kraków Batowice. Podczas przebudowy podejścia do stacji Kraków Mydlniki utworzono posterunek Kraków Bronowice, gdyż tor 1 linii 95 i 100 wyprowadzono wspólnie (jako linia 95) ze tej stacji, a dopiero po przejściu wiaduktem nad linią katowicką rozgałęziały się i biegły w kierunku Łobzowa oraz Batowic.
Linia rozpoczyna się na stacji Kraków Mydlniki, gdzie rozpoczyna się na zachodniej głowicy rozjazdowej tej stacji. Początkowo tory biegną po obu stronach linii 133, aż po 2 kilometrach tor nr 1 przechodzi wiaduktem nad obydwoma torami. Tor ten wykorzystywany jest przez pociągi, kursujące zarówno w kierunku Olszy, jak i Batowic. Za wiaduktem znajdował się niegdyś posterunek Kraków Bronowice. Następnie linia odchodzi ostro na północ, przechodzi pod wiaduktem ul. Opolskiej. W km 4,536 linia przecina przejazd kolejowy na ulicy Łokietka, który jako pierwszy w rejonie Krakowa został wyposażony w tarcze ostrzegawcze przejazdowe. Dalej linia biegnie w niewielkim wykopie, który stopniowo przechodzi w dość wysoki nasyp. Za wiaduktem nad al. 29 listopada biegnie nad linią 8 i opadając, dochodzi łukiem do stacji Kraków Batowice. Za Batowicami w dość głębokim wykopie osiąga posterunek Dłubnia, gdzie włącza się łącznica z Raciborowic. Dalej biegnie nieco na wschód, gdzie osiąga przystanek Kraków Lubocza (znajduje się tu czynna strażnica przejazdowa). Przed przystankiem do linii dołącza tor z terminalu kontenerowego Spedcont (940) oraz nasyp nieistniejącej linii z Kocmyrzowa. Za Luboczą linia od północnej strony omija kombinat oraz gęstą sieć torów wewnętrznych, po czym dochodzi do okręgu NHA stacji Kraków Nowa Huta. W okręgu tym znajduje się nieużywany peron, natomiast cała stacja posiada 5 rejonów (NHA, NHB, NHC, NHD, NHE). Bezpośredni przejazd z linii 95 możliwy jest tylko do rejonu NHB - pociągi kursujące w pozostałe rejony kierowane są przez "pętlę nawrotową" czyli dwa tory łączące (943 i 944). Za okręgiem NHA tory biegną oddzielnymi śladami (tor 2 okrąża pętlę nawrotową od północy, tor 1 przechodzi wiaduktem poniżej niej) i schodzą się na posterunku Kraków Kościelniki, gdzie łączą się z torami łączącymi nr 941 i 942, umożliwiającymi wjazd w południowe rejony stacji od strony Podłęża. Dalej linia biegnie już po nasypie prosto na południe i po kilku kilometrach osiąga most na Wiśle w Podgrabiu, za którym znajduje się nieczynny przystanek Podgrabie Wisła. Niespełna 2 kilometry za nim znajduje się posterunek odgałęźny Podgrabie, na którym kierunkowo odgałęzia się łącznica do Rudzic. Za nim, również kierunkowo, linia włącza się do stacji końcowej w Podłężu.
Oprócz ruchu towarowego, prowadzony był także ruch pociągów pasażerskich - w latach 60. z Batowic do Podłęża przez Nową Hutę kursowało 6 par pociągów pasażerskich. W 1968 roku otwarty został przystanek osobowy Kraków Lubocza, natomiast w 1977 - Podgrabie Wisła. Powstał także przystanek służbowy Kraków Nowa Huta Północ. W 1989 roku do Nowej Huty docierało 7 par pociągów od strony Krakowa Głównego, natomiast w kierunku Podłęża wyjeżdżało kolejnych 7 par, z których 5 kursowało do Niepołomic. W nocy kursował także pociąg pospieszny relacji Warszawa Główna - Zakopane, prowadzący raz w tygodniu wagony do przewozu samochodów. Pociąg ten omijał Kraków Główny, zatrzymywał się natomiast na stacji w Nowej Hucie. W 1998 roku kursowały już tylko 3 pary pociągów osobowych relacji Kraków Główny - Podłęże i był to ostatni rok kursowania pociągów lokalnych na linii 95. Po 29 maja 1999 roku pozostały już tylko pociągi służbowe, kursujące dookoła z Krakowa Głównego przez Nową Hutę i łącznicę w Rudzicach, lub zmieniające czoło na stacji w Podłężu. Obsługiwane były najczęściej przez EZT serii EN57 lub EN71, w ostatnim okresie również przez drezynę MS29. Sporadycznie zdarzała się także obsługa lokomotywami EU06, ET22 lub nawet ET21 (!) z jednym wagonem typu "ryflak". Pociągi te ostatecznie przestały kursować ze zmianą rozkładu w grudniu 2009 roku.

wg Semaforek

Plik:95-23.JPG

Fot. Adrian Karwat- Semaforek

--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 05:32. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for stacja Podgrabie Wisła w Krakowie- pytania prasowe

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery