dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja do władz Powiatu Poddębickiego w sprawie linii ŁKA Łódź- Poddębice

Starosta Powiatu Poddębickiego
Małgorzata Komajda
Starostwo Powiatowe w Poddębicach, Łęczycka 16, 99-200 Poddębice, pow. poddębicki, woj. łódzkie

Szanowni Państwo, 
Proszę Państwa o reakcję i o konkretne działania w tej sprawie.

W związku z rozwojem idei kolei aglomeracyjnej w Łodzi ogłoszono plan nowej linii  ŁKA na trasie Łódź- Drzewica. Drzewica jest miastem dwukrotnie mniejszym od Poddębic. Być może także do Poddębic kolej by powróciła, gdyby dodać kolejny przystanek " Poddębice Centrum" lub "Poddębice Miasto"- którego schemat graficzny dołączyłem do listu. Obecnie dworzec końcowy ma złą lokalizację. Proponuję:
- aby pozostawić jakiś przystanek lub dworzec w obecnym miejscu koło ZOO
- aby dodać kolejny dworzec lub stację przesiadkową w pobliżu centrum Poddębic. Miałaby ona 3 perony z czego jeden byłby torem odstawczym dla pociągów ŁKA tak aby mogły one kończyć trasę w Poddębicach. Miałaby ona perony dla autobusów.

W prasie opisuję projekt wznowienia ruchu aglomeracyjnego do Poddębic. Zależy mi aby:

-czas przejazdu do Śródmieścia Łodzi wynosił ok. 40- 35 minut, co jest perspektywicznie możliwe po modernizacji infrastruktury kolejowej i budowy tunelu podziemnego w Łodzi, co rzekomo trwa. Nie jest to możliwe w chwili obecnej. Obecnie czas podróży wg rozkładu Lato 2020 jest nawet dwukrotnie dłuższy.

- pociągi aglomeracyjne do Poddębic były przyspieszone na całej trasie i zatrzymywały się tylko w: Pabianicach, Łasku, Szadku, oraz obsługiwały nieliczne przystanki kolejowe (1 istniejący,1- 2 planowane) wokół Poddębic. Pomijałyby przystanki pośrednie, aby zapewnić konkurencyjny czas przejazdu.

Proponuję - rozpoczęcie planów już obecnie, oraz realizację połączenia w latach kolejnych.

Chcę aby powstała komunikacja miejska z dworca do centrum Poddębic, proponowany przebieg to trasa Dworzec Poddębice- centrum miasta. Powiat musiałby także uruchomić gminne centrum przesiadkowe przy którymś z przystanków (może "Poddębice Miasto- przy tym nowym przystanku?) i stworzyć sieć gminnych autobusów, zapewniających potok pasażerski w relacji do Łodzi.

Województwo łódzkie posiada ogromną ilość nieczynnych połączeń kolejowych. Niestety, wydział prasowy Urzędu Marszałkowskiego nie udzielił nam odpowiedzi na pytania o możliwość wznowienia tych połączeń, zaś Przewozy Regionalne skierowały nas do zamawiającego przewozy, czyli UMWŁ. W sprawie więc nadal nic nie wiadomo...Poza tym że być może od lata 2020 wracają jakieś 1-2 połączenia sezonowe nad morze z Poddębic. 

Z poważaniem 
Adam Fularz, wydawca

Załączniki:
Plik grficzny: propoazycje przystanku Poddębice Miasto

Pytania do UMWŁ w Łodzi

Parametry obecnej trasy z m. Łódź do Poddębic pozwalają- jak mniemam z rozkładu- na podróż z prędkością handlową poniżej 60 km na godzinę. Pokonanie 71 km w podróży powrotnej zajmuje obecnie 1 godzinę 14 minut. 

PKP PLK S.A. jakiś czas temu ogłosiły zamiar likwidacji peronów między Inowrocławiem a Zduńską Wolą motywując to brakiem zainteresowania przewoźników. To nie dziwi przy tak fatalnej infrastrukturze. Jakie są obecne plany UMWŁ w sprawie tej linii? Czy UMWŁ wystąpi do PKP PLK z pytaniami o plany PKP PLK dot. połączeń pasażerskich. Czy np. byłaby techniczna możliwość kończenia przez części składów trasy na przystanku Poddębice Miasto, jako końcowego na trasie? 

Jaki los czeka przystanek i peron z torem odstawczym bardzo przydatnym dla zmiany kierunku trasy pociągów regionalnych na dworcu kolejowym Szadek? Przecież możliwe jest trasowanie pociągów Łódź- Szadek ze zm. kierunku- Sieradz? Czy peron można przesunąć kilkaset metrów bliżej zabudowań albo dodać drugi przystanek Szadek Miasto? Czy w Poddębicach można dodać kolejny przystanek kolejowy? Opis graficzny przystanku wraz z nową ścieżką do centrum miasta dołączyłem. 

Pozdrawiam,
Adam Fularz 
Gazetalodzka,pl

Załącznik: rozkład jazdy lato 2020- wybrane przypadkowe połączenie na trasie Łódź- Poddębice

06:12

liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 14,5 km 
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 0h:16min

Stacja 1: Łódź Kaliska

Peron III Tor 9

LAZUR PR POLREGIO sp. z o.o.15101

Stacja 2 Pabianice

Przyjazd 06:28 Odjazd 06:28

liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 24,9 km 
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 0h:28min

Stacja 2: Pabianice

Peron II Tor 1

Stacja 3 Kolumna

Przyjazd 06:40 Odjazd 06:40

liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 30,9 km 
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 0h:35min

Stacja 3: Kolumna


Stacja 4 Łask

Przyjazd 06:47 Odjazd 06:47

liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 48,0 km 
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 0h:49min

Stacja 4:Łask

Komunikaty głosowe

Stacja 5 Szadek

Przyjazd 07:01 Odjazd 07:01

liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 71,5 km 
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 1h:06min

Stacja 5: Szadek

Peron II Tor 1

Stacja 6 Poddębice

Przyjazd 07:18

Powrót

Stacja 6: Poddębice

Peron II Tor 1

17:05

liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 23,6 km 
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 0h:22min

Stacja 1:Poddębice

Peron II Tor 2

LAZUR PR POLREGIO sp. z o.o.51100

Zmiana usług
Stacja 2 Szadek

Przyjazd 17:27 Odjazd 17:28

liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 40,6 km 
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 0h:37min

Stacja 2:Szadek

Peron II Tor 2

Stacja 3 Łask

Przyjazd 17:42 Odjazd 17:42

liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 46,6 km 
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 0h:44min

Stacja 3:Łask

Peron II Tor 2

Stacja 4 Kolumna

Przyjazd 17:49 Odjazd 17:49

liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 57,0 km 
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 0h:57min

Stacja 4:Kolumna

Peron I Tor 2

Stacja 5 Pabianice

Przyjazd 18:02 Odjazd 18:02

liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 71,5 km 
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 1h:14min

Stacja 5:Pabianice

Peron II Tor 2

Stacja 6 Łódź Kaliska

Przyjazd 18:19

Stacja 6:Łódź Kaliska

Peron I Tor 2

-- 


Kolejne pytanie:

- czy UMWŁ jest zainteresowane obsługą obecnie nieczynnych połączeń regionalnych w woj. łódzkim?:

Łódź- Szadek- Poddębice

List z Ministerstwa Infrastruktury

Panie Redaktorze,

 

lokalizacja przystanków osobowych na liniach kolejowych wynika z potrzeb przewoźników kolejowych oraz organizatorów przewozów, którymi m.in. są samorządy województw. Zarządca infrastruktury kolejowej przed podjęciem decyzji związanej z infrastrukturą służącą do obsługi ruchu pasażerskiego, m.in. budową lub likwidacją przystanków osobowych konsultuje się w tych sprawach z właściwymi Urzędami Marszałkowskimi.


W przypadku przewidywanych robót inwestycyjnych, ustalenia dokonywane z Urzędami Marszałkowskimi przekładają się na treść dokumentacji związanej z modernizacją lub rewitalizacją odcinków linii kolejowych m.in. studium wykonalności. Mając na uwadze możliwe w przyszłości decyzje dotyczące uruchomienia połączeń pasażerskich wykonawca studium wykonalności „zabezpiecza teren" pod obecne oraz nowe przystanki, których lokalizacje zostały uzgodnione z samorządami. Rozbiórka peronów na zlikwidowanych przystankach osobowych uzasadniona jest względami bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz niedopuszczeniem do dewastacji tych elementów infrastruktury kolejowej.

Z pozdrowieniami,

 

Zespół prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa


List z ŁKA


Witam,

Panie Redaktorze jak wielokrotnie Pana informowaliśmy plan rozwoju siatki połączeń na najbliższe lata został określony i jest znany. To połączenia do Piotrkowa Trybunalskiego, Radomska, Tomaszowa Mazowieckiego, a po zelektryfikowaniu linii nr 25 do Opoczna. Na chwilę obecną spółka nie planuje uruchamiania innych połączeń. Trzeba jednak pamiętać, iż przewoźnik realizuje przewozy na zlecenie organizatora, którym jest Samorząd Województwa Łódzkiego.

z poważaniem,


Marta Markowska

Rzecznik Prasowy
Naczelnik Wydziału 
Komunikacji Społecznej i Promocji

tel.: +48 42 236 17 00
kom.: +48 660 522 198



"Łódzka Kolej Aglomeracyjna" sp. z o.o.
ul. Piłsudskiego 12
90-051 Łódź



__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 23:22. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja do władz Powiatu Poddębickiego w sprawie linii ŁKA Łódź- Poddębice

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery