dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytania o dodanie weekendowej relacji w sieci Poznańskiej Kolei Metropolitalnej

Do:

Biuro Stowarzyszenia Metropolia Poznań
ul. Kościelna 37
60 - 537 Poznań


Pełnomocnik Zarządu ds. Poznańskiej Kolei Metropolitalnej:
Bogdan Frąckowiak

dotyczy:

Pytania o dodanie weekendowej, rekreacyjnej relacji w sieci Poznańskiej Kolei Metropolitalnej

Szanowni Państwo,
W okolicach Poznania, w aglomeracji poznańskiej od wielu dekad funkcjonuje kolej wąskotorowa w relacji Środa Wielkopolska Miasto- Środa Wielkopolska Dworzec PKP- Zaniemyśl.

Niestety, ma ona osobny system biletowy, przez co osoba z aglomeracji Poznania, chcąc z niej skorzystać, zwykle musi nabyć 2-3 odrębne bilety kolejowe. W dodatku kursuje ona powoli. Niektóre szyny mają ponad sto lat.

Znaczne zwiększenie przewozów kolejowych do Zaniemyśla jest możliwe już obecnie, przewoźnik ma dość znaczny park taborowy. Jest tymże operatorem organizacja pozarządowa. Stow. Metropolia Poznań - jako także organizacja pozarządowa, mógłby spróbować podjąć współpracę z inną organizacją pozarządową celem rozszerzenia sieci PKM o nową destynację. 

Niniejszym proponuję:
- unifikację biletową taryf obu organizacji. Podróżni do Zaniemyśla podróżowaliby na biletach standardowych PKM, KW czy Polegio.
 Umową rozstrzygniętoby honorowanie biletów.  
-włączenie linii kolei Zaniemyśl- Środa Wielkopolska w system PKM jako osobnej, odrębnej linii z własnym rozkładem
włączenie w schemat wizualny układu linii PKM- linii do Zaniemyśla i rody Wlkp. Miasto wraz z promem kursującym na trasie z Zaniemyśla na Wyspę Edwarda, celem rozwoju turystyki.
-reklamę wizualną usług przewozowych PKM do Zaniemyśla na wyświetlaczach oraz w środkach komunikacji masowej jako kolejnej linii PKM o wycieczkowym, weekendowym charakterze. 

Dalsze pytania dot. koncepcji i pomysłów na przyszłość:

- Co władze stow. Metropolia Poznańska sądzą na temat propozycji:
- modernizacji odcinka Środa Wlkp. Miasto- Zaniemyśl do prędkości 60-80 km/h bez zmiany szerokości toru- jest to bowiem kolej turystyczna
-wprowadzenia wagonów motorowych- autobusów szynowych na tą linię z czasem przejazdu 15-17 minut na odcinku Środa- Zaniemyśl. Można kupić lub wynająć, nawet z obsługą, używane autobusy szynowe, np. z firmy SKPL w Kaliszu. Operatorem może być lokalne stowarzyszenie lub podmiot zewnętrzny, przy braku lokalnych chęci.
-w efekcie doszłoby do zastąpienia części kursów autobusowych komunikacji miejskiej Środa-Zaniemyśl kursami autobusów szynowych po zmodernizowanym torowisku, ale tylko w dni robocze-
-dążonoby do utrzymania kolei parowej, zabytkowej, w weekendy.
-dążonoby do uruchomienia lepiej rozbudowanego muzeum kolejowego w Środzie Wlkp.
- zamontowania automatycznych rogatek na skrzyżowaniu linii kolei podmiejskiej z obwodnicą miasta

Z poważanim,

Adam Fularz

wydawca, transport.org.pl

Korespondencja w sprawie:


Przekazuję odpowiedź na pytanie z 4 października br.

 

Odkryłem że na stacji w Zaniemyślu szyny mają 121 lat. Czy MIB planuje zmiany prawne tak aby torowiska kolei wąskotorowych można było modernizować? Z prasy: Obecnie mamy do czynienia z paradoksem: wszystkie polskie koleje wąskotorowe, kupując paliwo do pojazdów, wspierają Fundusz (Kolejowy- przyp. red.), nie mogąc jednocześnie z niego korzystać. Pośrednio finansujemy narodowego zarządcę infrastruktury, jednocześnie sami nie mając żadnego systemowego wsparcia. To prowadzi do nieuchronnego pogarszania się infrastruktury na wszystkich polskich kolejach lokalnych. - za Rynek Kolejowy.

 

 

oraz na pytanie z 2 października br.

 

Czy MIB planuje jakieś zmiany w finansowaniu infrastruktury kolei wąskotorowych? W weekend jechałem koleją wąskotorową której szyny miały wg moich obliczeń 121 lat. W Szwajcarii większość kolei wąsk. ma zmoderniowaną infrastrukturę, jest zelelektryfikowana, są przejścia podziemne, są automaty biletowe, wyświetlacze godzin odjazdu, etc. W wagonach są nawet niekiedy zjeżdżalnie dla dzieci.


Na podstawie analizy przepisów:

•             ustawy z dnia 16 grudnia 2005 r. o Funduszu Kolejowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 510);

•             ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1727, z późn. zm.);

•             ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1867, z późn. zm.);

wyjaśniam, że publiczny transport zbiorowy może odbywać się m.in. na podstawie umowy o świadczenie usług publicznych, zawartej pomiędzy organizatorem i operatorem lub organizatorem i przewoźnikiem, który spełnia warunki do podejmowania i wykonywania działalności w zakresie przewozu osób. Warunki w zakresie pasażerskich przewozów kolejowych zostały określone w ustawie o transporcie kolejowym. W rozumieniu przepisów ww. ustawy podmiot wykonujący przewozy na infrastrukturze kolei wąskotorowej jest przewoźnikiem kolejowym.

 

Zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym, organizatorem publicznego transportu zbiorowego jest właściwa jednostka samorządu terytorialnego albo minister właściwy ds. transportu, którzy zapewniają funkcjonowanie publicznego transportu zbiorowego na danym obszarze.

Zgodnie z art. 3 ust 4a ustawy o Funduszu Kolejowym, samorządy poszczególnych województw mogą przeznaczyć środki Funduszu na finansowanie zadań w zakresie zakupu, modernizacji oraz napraw pojazdów kolejowych przeznaczonych do przewozów pasażerskich wykonywanych na podstawie umowy o świadczenie usług publicznych. W tym przypadku stroną takiej umowy, jako organizator publicznego transportu zbiorowego, może być zarówno województwo, jak również inny organizator, np. powiat, gmina, związek międzygminny, związek powiatów, związek powiatowo-gminny lub związek metropolitalny.

Oznacza to, że środki Funduszu Kolejowego zapewnione na zakup, modernizację oraz naprawy pojazdów kolejowych przeznaczonych do przewozów pasażerskich mogą być również wykorzystane na pojazdy przeznaczone do przewozów pasażerskich na infrastrukturze kolei wąskotorowej, które są wykonywane na podstawie umowy o świadczenie usług publicznych. Nie mają w tym przypadku zastosowania przepisy rozdziału VII ustawy o transporcie kolejowym. Decyzja o sposobie wykorzystania środków z Funduszu należy do wyłącznej kompetencji zarządu danego województwa, który przedkłada ministrowi właściwemu ds. transportu plan rzeczowo-finansowy wydatkowania środków, przyjęty w drodze uchwały zarządu województwa.

Informuję, że Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przygotowało projekt ustawy o zmianie ustawy o komercjalizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe" oraz ustawy o transporcie kolejowym, który przewiduje możliwość nieodpłatnego przekazywania mienia PKP SA albo PKP PLK SA, stanowiącego materiały lub urządzenia uzyskane przy remoncie, odnowieniu, modernizacji lub likwidacji infrastruktury kolejowej, w drodze umowy darowizny na rzecz jednostki samorządu terytorialnego albo organizacji pozarządowej posiadającej status organizacji pożytku publicznego w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 1817 i 1948 oraz z 2017 r. poz. 60 i 573), która ma co najmniej pięcioletnie doświadczenie w zakresie sprawowania opieki nad zabytkami ruchomymi, będącymi wytworami techniki kolejowej – w celu poprawy stanu technicznego lub utrzymania linii kolejowych, o których mowa w art. 17d ust. 2 pkt 1 lit. a, lit. b tiret drugie i lit. c ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym tj. kolei wąskotorowych, wpisanych do rejestru zabytków lub inwentarza muzealiów, eksploatowanych wyłącznie dla realizacji przewozów rekreacyjno-wypoczynkowych lub okolicznościowych.

 


 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa



__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 01:08. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytania o dodanie weekendowej relacji w sieci Poznańskiej Kolei Metropolitalnej

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery