dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Propozycja nowej linii ŁKA powstałej z połączenia istniejących relacji przewozowych



do UMWŁ

Propozycja nowej linii ŁKA powstałej z połączenia istniejących relacji przewozowych

Dzięki połączeniu dwóch relacji przewozowych uzyskanoby czas przejazdu w relacji Kutno - Łódź Fabryczna na poziomie 1 godziny 40 minut. Z opcją osiągnięcia 1 godz. 20 minut- 1 godz. 30 minut dzięki pominięciu np. zmiany kierunku w Skierniewicach poprzez ominięcie tej stacji już obecnie istniejącą łącznicą. 

Obecny potencjał
Wykorzystajmy potencjał sieci infrastruktury województwa. Sieć linii kolei wychodzących z Łodzi można łatwo poszerzyć o kolejną relację ŁKA poprzez scalenie dwóch relacji.

Już obecnie łódzka kolej aglomeracyjna kursuje ze Skierniewic do Łowicza i Kutna. Możnaby na tej bazie uruchomić alternatywą relację kolei aglomeracyjnej z Kutna do Łodzi - tym razem przez Łowicz i Skierniewice.  

Nowa relacja skomunikowałaby peryferyjne tereny województwa z centrum.  Do tej pory podróż bezpośrednia bez przesiadki nie była możliwa. Zwykle czas przesiadki to 20 i więcej minut. Przez to codzienne podróże do Łodzi z tych stacji były rzadkością. Warto to zmienić. Wystarczy wydłużyć kilka relacji szczytowych ze Skierniewic do Łodzi- to 40 minut podróży jako ŁKA Sprinter. 

Nowość w ofercie ŁKA
Od czasów uruchomienia kursów na Olechów- nie dodano nowych linii kolejowych w relacjach z oraz do Łodzi.

Proponowana relacja stanowi domkniecie luki w systemie transportowym województwa.  Umożliwi bezprzesiadkowe podróże do takich miast jak Żychlin czy do takich atrakcji jak park Arkadia i pałac w Nieborowie.

Proponuję by skład EZT wykorzystał możliwość infrastruktury i do Skierniewic jechał jako Sprinter. Zmieniłaby w Skierniewicach kierunek ruchu i obsługiwałby relacje Skierniewice – Łowicz - Kutno.

Korespondencja:

-Pytaliśmy się czy koleje ŁKA planują wprowadzenie kategorii pociągów Ekspress Regionalny w aglomeracji łódzkiej w perspektywie najbliższych 5 lat?

Odpowiedź:

 Łódzka Kolej Aglomeracyjna została powołana jako spółka wykonująca  zadania o charakterze wojewódzkim w zakresie transportu zbiorowego. Przewoźnik wykonuje  pasażerskie przewozy kolejowe, które są wygodnym i przyjaznym środkiem komunikacji dla możliwie jak największej liczby mieszkańców województwa łódzkiego.  Między innymi dlatego postoje uruchamianych przez ŁKA pociągów zostały wyznaczone  we wszystkich miejscowościach, przez które przejeżdżają. Rozwiązanie to zostało przyjęte z satysfakcja przez pasażerów i nagrodzone wysokimi ocenami podczas kolejnych badań satysfakcji pasażerów. Nasi pasażerowie cenią sobie wysoko właśnie szeroki dostęp do naszych usług, a więc min. to, że mogą wsiąść i wysiąść do/z pociągu na każdym  nawet najmniejszym przystanku.

Jeśli w przyszłości spółka będzie otrzymywać od pasażerów sygnały o potrzebie uruchomienia pociągów, które będą łączyć poszczególne miejscowości z pominięciem niektórych przystanków, a więc pokonywać dystans w nieco  krótszym czasie niż obecnie, zostaną przeprowadzone odpowiednie analizy. Dopiero na ich podstawie władze spółki, po konsultacjach z Urzędem Marszałkowskim, jako  organizatorem transportu publicznego w województwie łódzkim , podejmą stosowne decyzje.


Z poważaniem



Anna Kulik
Specjalista ds. Promocji


Ekspresem do pracy

Za Odrą i Nysą Łużycką kolejnym filarem przemian na kolei, obok zwiększania liczby połączeń, było postawienie na kompleksową ofertę szybkich połączeń ponadlokalnych. W 1994 r. koleje niemieckie Deutsche Bahn wprowadziły nową kategorię pociągów: Regional-Express (RE). Wprowadzenie do sieci kolejowej szybkich połączeń regionalnych pod wyraźną i dziś już bardzo mocno rozpoznawalną marką Regional-Express miało na celu skrócenie długości przejazdu na trasach regionalnych w newralgicznym czasie, gdy w zachodniej części Niemiec istniała już imponująca sieć autostrad, indywidualny transport samochodowy był w rozkwicie, zaś na terenie byłego NRD po zjednoczeniu kraju rozbudowa sieci drogowej wkraczała w decydującą fazę i samochód stawał się powszechnym dobrem.
Połączenia przyspieszone, rozpoczynając funkcjonowanie pod marką Regional-Express, zmieniły w połowie lat 90. filozofię obsługi niemieckich linii regionalnych, która wcześniej, jak do dzisiaj ma to miejsce w Polsce, opierała się na pociągach zatrzymujących się na wszystkich napotkanych stacjach i przystankach, co uniemożliwiało kolei zaoferowanie długości podróży konkurencyjnej wobec samochodów mknących po sieci bezpłatnych autostrad, coraz głębiej penetrującej republikę federalną. Założeniem połączeń Regional-Express było zapewnienie pasażerom bezpośredniego dojazdu z miast na peryferiach danego regionu do samego centrum metropolii – z liczbą postojów ograniczoną tylko do większych miejscowości. Nie mniej ważne było założenie, że pociągi Regional-Express mają stanowić rozwinięcie istniejącej oferty przewozowej, a więc nie mogą wyprzeć dotychczas kursujących, często zatrzymujących się pociągów lokalnych, skutkowałoby to bowiem ograniczeniem dostępu do kolei dla pasażerów z mniejszych przystanków. Pociągi Regional-Express miały ponadto zaspokajać zróżnicowane potrzeby mobilności, a więc zgodnie z rozkładem cyklicznym kursować regularnie od rana do wieczora – co 1–2 godziny. Ważną zasadą funkcjonowania Regional-Express jest obowiązywanie w nich taryfy typowej dla połączeń regionalnych – bez żadnych dopłat.
Z czasem zmodyfikowano podejście do trasowania połączeń Regional-Express i zaczęto coraz częściej sięgać po rozwiązanie hybrydowe. Na wybranym odcinku pociąg RE zatrzymuje się na wszystkich napotkanych stacjach i przystankach (obejmując na tym odcinku także funkcję pociągu lokalnego), by następnie kolejną część swojej trasy pokonać z minimalną liczbą postojów. Dzięki temu mieszkańcy wielu wsi oraz małych miasteczek, rozsianych również po peryferiach niemieckich landów, uzyskali szybkie i bezpośrednie połączenia z centrami największych metropolii.
Jako pierwsze z dziesiątek połączeń Regional-Express, kursujących dziś na terenie całych Niemiec, uruchomiona została przed 20 laty linia RE na 253-kilometrowej trasie Magdeburg – Brandenburg nad Hawelą – Poczdam – Berlin – Frankfurt nad Odrą – Eisenhüttenstadt. Połączenie zapewniło mieszkańcom brandenburskich miast i miasteczek możliwość bezpośredniego dojazdu do dworców Zoologischer Garten, Friedrichstrasse czy Alexanderplatz, położonych w samym centrum Berlina. Według danych podawanych przez „Allianz pro Schiene" w 1994 r. z pociągów linii RE1 korzystało dziennie 8,7 tys. pasażerów. Do 2013 r. dobowa liczba podróżujących pociągami RE kursującymi między Magdeburgiem a Eisenhüttenstadt wzrosła do 49 tys.
Wynoszący prawie 500% wzrost przewozów w przypadku linii RE1 pokazuje, że pasażerowie chętnie przesiadają się do pociągów. Pod warunkiem, że kolej zapewni atrakcyjną, ale także stabilną ofertę, pozbawioną ciągłych komunikatów o „skróceniu relacji", „zawieszeniu pociągu" czy „ograniczeniu terminów kursowania". Ewentualny brak stabilności, który w przypadku linii RE1 miał jednak miejsce, może wyrażać się co najwyżej w uruchomieniu dodatkowych pociągów dogęszczających częstotliwość w godzinach szczytu (z 60 do 30 minut) czy w wydłużeniu kursowania na godziny późnowieczorne, a nawet nocne.


Wybrane połączenia z obecnej oferty- wybór czasów przejazdu

SKIERNIEWICE ŁKA10637 17:47 
MOKRA 17:5117:52 
SIERAKOWICE SKIERNIEWICKIE 17:5417:55 
BEŁCHÓW 17:5817:59 
BOBROWNIKI 18:0218:02 
ŁOWICZ GŁÓWNY 18:1118:12 
NIEDŹWIADA ŁOWICKA 18:1718:18 
JACKOWICE 18:2318:24 
ZOSINÓW 18:2818:28 
ŻYCHLIN 18:3418:44 
ZŁOTNIKI KUTNOWSKIE 18:5418:55 
SKLĘCZKI 19:0019:01 
KUTNO 19:14


SKIERNIEWICE ŁKA10627 09:45
MOKRA 09:48 09:49
SIERAKOWICE SKIERNIEWICKIE 09:51 09:52
BEŁCHÓW 09:55 09:55
BOBROWNIKI 09:58 09:59
ŁOWICZ GŁÓWNY 10:07 10:08
NIEDŹWIADA ŁOWICKA 10:13 10:14
JACKOWICE 10:19 10:20
ZOSINÓW 10:24 10:24
ŻYCHLIN 10:29 10:39
ZŁOTNIKI KUTNOWSKIE 10:49 10:50
SKLĘCZKI 10:55 10:56
KUTNO 11:06


SKIERNIEWICE ŁKA10619 04:47
MOKRA 04:5104:52
SIERAKOWICE SKIERNIEWICKIE 04:5404:55
BEŁCHÓW 04:5905:00
BOBROWNIKI 05:0305:03
ŁOWICZ GŁÓWNY 05:1205:13
NIEDŹWIADA ŁOWICKA 05:1805:18
JACKOWICE 05:2405:24
ZOSINÓW 05:2805:28
ŻYCHLIN 05:3305:33
ZŁOTNIKI KUTNOWSKIE 05:3905:39
SKLĘCZKI 05:4605:46
KUTNO 05:51

PROPOZYCJA SCALENIA POŁĄCZEŃ

Od Łodzi ŁKA Sprinter w weekendy
ŁÓDŹ FABR 20:02 
KOLUSZKI 20:20  
SKIERNIEWICE 20:41

SKIERNIEWICE ŁKA10641 20:51
MOKRA 20:5420:55
SIERAKOWICE SKIERNIEWICKIE 20:5720:58
BEŁCHÓW 21:0121:01
BOBROWNIKI 21:0421:05
ŁOWICZ GŁÓWNY 21:1321:14
NIEDŹWIADA ŁOWICKA 21:1921:19
JACKOWICE 21:2521:25
ZOSINÓW 21:2921:30
ŻYCHLIN 21:3421:35
ZŁOTNIKI KUTNOWSKIE 21:4121:41
SKLĘCZKI 21:4821:49
KUTNO 21:54


Skierniewice 10:17 
Rogów 10:37
Koluszki 10:37
Łódż Widzew 10:49
Łódż Fabr.10:57

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 10:04. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Propozycja nowej linii ŁKA powstałej z połączenia istniejących relacji przewozowych

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery