Archiwalny opis prób ocalenia linii kolejowej Zagórz- Ustrzyki Dolne- Chyrów
Ten pociąg musi kursować, trzeba tylko spowodować, by nie służył przemytnikom, a turystom – twierdzą władze samorządowe Ustrzyk Dolnych. I w obronie utrzymania linii do Chyrowa apelują do ministra infrastruktury.
- Likwidacja przewozów pasażerskich na tym odcinku doprowadzi do zniszczenia transportu kolejowego we wschodniej części województwa podkarpackiego, a zarazem do zamknięcia kolejowego przejścia granicznego z Ukrainą – mówi Henryk Sułuja, burmistrz Ustrzyk Dolnych. – Torowiska zostaną zdewastowane i rozkradzione, tak że po latach nie będzie szans na odtworzenie linii.
W piśmie do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka oraz parlamentarzystów burmistrz i starosta bieszczadzki piszą m.in.: "Funkcjonujące od 1994 r. kolejowe przejście Krościenko-Chyrów stanowi trwały element systemu połączeń międzynarodowych Słowacja-Polska-Ukraina. Jednocześnie jest jedynym tego typu przejściem polsko-ukraińskim na południe od przejścia Medyka-Mościska, otwierającym najkrótszą drogę kolejową z Polski do Rumunii, Bułgarii i krajów bałkańskich".
Samorządowcy dodają, że od lat trwają starania o to, by na przejściu w Krościenku mogły być odprawiane pociągi towarowe.
– Celem tych zabiegów jest zniesienie barier formalnych dla rozwoju współpracy gospodarczej, a tym samym zwiększenie rentowności linii – tłumaczy Krzysztof Gąsior, starosta bieszczadzki.
Zdaniem ustrzyckich władz, zaprzestanie przewozów pasażerskich w ruchu przygranicznym jest zaprzeczeniem treści międzypaństwowych umów i traktatów. - Stanowi też dowód krótkowzroczności firmy przewozowej, dla której wątpliwe argumenty ekonomiczne są wystarczającą przesłanką do zamknięcia linii – podkreślają.
Ten pociąg musi kursować, trzeba tylko spowodować, by nie służył przemytnikom, a turystom – twierdzą władze samorządowe Ustrzyk Dolnych. I w obronie utrzymania linii do Chyrowa apelują do ministra infrastruktury.
Henryk Sułuja, burmistrz Ustrzyk Dolnych, nad plikiem dokumentów dotyczących zlikwidowanego pociągu.
- Likwidacja przewozów pasażerskich na tym odcinku doprowadzi do zniszczenia transportu kolejowego we wschodniej części województwa podkarpackiego, a zarazem do zamknięcia kolejowego przejścia granicznego z Ukrainą – mówi Henryk Sułuja, burmistrz Ustrzyk Dolnych. – Torowiska zostaną zdewastowane i rozkradzione, tak że po latach nie będzie szans na odtworzenie linii.
W piśmie do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka oraz parlamentarzystów burmistrz i starosta bieszczadzki piszą m.in.: "Funkcjonujące od 1994 r. kolejowe przejście Krościenko-Chyrów stanowi trwały element systemu połączeń międzynarodowych Słowacja-Polska-Ukraina. Jednocześnie jest jedynym tego typu przejściem polsko-ukraińskim na południe od przejścia Medyka-Mościska, otwierającym najkrótszą drogę kolejową z Polski do Rumunii, Bułgarii i krajów bałkańskich".
Samorządowcy dodają, że od lat trwają starania o to, by na przejściu w Krościenku mogły być odprawiane pociągi towarowe.
– Celem tych zabiegów jest zniesienie barier formalnych dla rozwoju współpracy gospodarczej, a tym samym zwiększenie rentowności linii – tłumaczy Krzysztof Gąsior, starosta bieszczadzki.
Zdaniem ustrzyckich władz, zaprzestanie przewozów pasażerskich w ruchu przygranicznym jest zaprzeczeniem treści międzypaństwowych umów i traktatów. - Stanowi też dowód krótkowzroczności firmy przewozowej, dla której wątpliwe argumenty ekonomiczne są wystarczającą przesłanką do zamknięcia linii – podkreślają.
Jednakże, jak wynika z informacji Jerzego Churawskiego, dyrektora Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych, minister infrastruktury zgodził się na likwidację z dniem 10 listopada pociągów Jasło – Chyrów - Jasło i Ustrzyki – Chyrów - Ustrzyki przede wszystkim z uwagi na ciągłą dewastację wagonów, w których przemytnicy ukrywali papierosy. Stan techniczny wagonów zagrażał bezpieczeństwu pasażerów, co potwierdził Urząd Transportu Kolejowego.
- Są sposoby, aby dewastacjom zapobiec, to jednak wymaga nakładów finansowych – mówią zgodnie Sułuja i Gąsior. – Będziemy o tym rozmawiać ze stroną ukraińską, przekażemy też nasze sugestie polskim decydentom.
źródło: Nowiny z roku 2010
--
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
- Likwidacja przewozów pasażerskich na tym odcinku doprowadzi do zniszczenia transportu kolejowego we wschodniej części województwa podkarpackiego, a zarazem do zamknięcia kolejowego przejścia granicznego z Ukrainą – mówi Henryk Sułuja, burmistrz Ustrzyk Dolnych. – Torowiska zostaną zdewastowane i rozkradzione, tak że po latach nie będzie szans na odtworzenie linii.
W piśmie do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka oraz parlamentarzystów burmistrz i starosta bieszczadzki piszą m.in.: "Funkcjonujące od 1994 r. kolejowe przejście Krościenko-Chyrów stanowi trwały element systemu połączeń międzynarodowych Słowacja-Polska-Ukraina. Jednocześnie jest jedynym tego typu przejściem polsko-ukraińskim na południe od przejścia Medyka-Mościska, otwierającym najkrótszą drogę kolejową z Polski do Rumunii, Bułgarii i krajów bałkańskich".
Samorządowcy dodają, że od lat trwają starania o to, by na przejściu w Krościenku mogły być odprawiane pociągi towarowe.
– Celem tych zabiegów jest zniesienie barier formalnych dla rozwoju współpracy gospodarczej, a tym samym zwiększenie rentowności linii – tłumaczy Krzysztof Gąsior, starosta bieszczadzki.
Zdaniem ustrzyckich władz, zaprzestanie przewozów pasażerskich w ruchu przygranicznym jest zaprzeczeniem treści międzypaństwowych umów i traktatów. - Stanowi też dowód krótkowzroczności firmy przewozowej, dla której wątpliwe argumenty ekonomiczne są wystarczającą przesłanką do zamknięcia linii – podkreślają.
Ten pociąg musi kursować, trzeba tylko spowodować, by nie służył przemytnikom, a turystom – twierdzą władze samorządowe Ustrzyk Dolnych. I w obronie utrzymania linii do Chyrowa apelują do ministra infrastruktury.
Henryk Sułuja, burmistrz Ustrzyk Dolnych, nad plikiem dokumentów dotyczących zlikwidowanego pociągu.
- Likwidacja przewozów pasażerskich na tym odcinku doprowadzi do zniszczenia transportu kolejowego we wschodniej części województwa podkarpackiego, a zarazem do zamknięcia kolejowego przejścia granicznego z Ukrainą – mówi Henryk Sułuja, burmistrz Ustrzyk Dolnych. – Torowiska zostaną zdewastowane i rozkradzione, tak że po latach nie będzie szans na odtworzenie linii.
W piśmie do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka oraz parlamentarzystów burmistrz i starosta bieszczadzki piszą m.in.: "Funkcjonujące od 1994 r. kolejowe przejście Krościenko-Chyrów stanowi trwały element systemu połączeń międzynarodowych Słowacja-Polska-Ukraina. Jednocześnie jest jedynym tego typu przejściem polsko-ukraińskim na południe od przejścia Medyka-Mościska, otwierającym najkrótszą drogę kolejową z Polski do Rumunii, Bułgarii i krajów bałkańskich".
Samorządowcy dodają, że od lat trwają starania o to, by na przejściu w Krościenku mogły być odprawiane pociągi towarowe.
– Celem tych zabiegów jest zniesienie barier formalnych dla rozwoju współpracy gospodarczej, a tym samym zwiększenie rentowności linii – tłumaczy Krzysztof Gąsior, starosta bieszczadzki.
Zdaniem ustrzyckich władz, zaprzestanie przewozów pasażerskich w ruchu przygranicznym jest zaprzeczeniem treści międzypaństwowych umów i traktatów. - Stanowi też dowód krótkowzroczności firmy przewozowej, dla której wątpliwe argumenty ekonomiczne są wystarczającą przesłanką do zamknięcia linii – podkreślają.
Jednakże, jak wynika z informacji Jerzego Churawskiego, dyrektora Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych, minister infrastruktury zgodził się na likwidację z dniem 10 listopada pociągów Jasło – Chyrów - Jasło i Ustrzyki – Chyrów - Ustrzyki przede wszystkim z uwagi na ciągłą dewastację wagonów, w których przemytnicy ukrywali papierosy. Stan techniczny wagonów zagrażał bezpieczeństwu pasażerów, co potwierdził Urząd Transportu Kolejowego.
- Są sposoby, aby dewastacjom zapobiec, to jednak wymaga nakładów finansowych – mówią zgodnie Sułuja i Gąsior. – Będziemy o tym rozmawiać ze stroną ukraińską, przekażemy też nasze sugestie polskim decydentom.
źródło: Nowiny z roku 2010
______________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 05:41.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0