dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Lubuskie. Ponad 150 mln zł na lepsze podróże między Drzeńskiem a Kostrzynem

 

 

Lubuskie. Ponad 150 mln zł na lepsze podróże między Drzeńskiem a Kostrzynem

 

Szybszy i bezpieczniejszy przejazd pociągów oraz lepsze warunki dla transportu towarów umożliwi kolejny przebudowany odcinek Nadodrzanki w województwie lubuskim. Roboty obejmą około 38 km toru. Wzrośnie komfort podróży na 5 stacjach i przystankach. Szacunkowa wartość planowanych prac to ponad 150 mln zł.

 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na roboty między Drzeńskiem a Kostrzynem. To kolejne prace zarządcy infrastruktury zwiększające możliwości transportowe Nadodrzanki - ważnej linii kolejowej (nr 273), łączącej południe Polski z portami morskimi w Szczecinie i Świnoujściu. Inwestycja zapewni ponad dwukrotnie szybszy przejazd pociągów – składów pasażerskich do 120 km/h i towarowych do 100km/h. Będą lepsze możliwości dla połączeń pasażerskich i sprawniejszy przewóz towarów.

 

Dla podróżnych 10 przebudowanych peronów

PLK przebudują łącznie 10 peronów na stacjach: Kowalów, Laski Lubuskie, Ługi Górzyckie oraz przystankach osobowych: Radów i Górzyca. Perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Lepszy komfort podróży zapewnią nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

 

Nowe rozjazdy – lepszy przewóz towarów

Prace obejmują wymianę około 38 km toru. Przebudowana zostanie sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wymiana 28 rozjazdów, które zostaną wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania, zapewni sprawny przejazd pociągów m.in. w okresie zimowym.

Prace na 9 przejazdach kolejowo-drogowych zwiększą poziom bezpieczeństwa pasażerów pociągów i kierowców. Szczególnie dla ruchu towarowego ważne będą prace na 27 obiektach inżynieryjnych, w tym 2 wiaduktach i moście. Efektem będzie dostosowanie ich do większych obciążeń i zapewnienie sprawnego przewozu cięższych ładunków.

Prace na odcinku Drzeńsko – Kostrzyn realizowane są w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822”. Inwestycja finansowana jest ze środków krajowych. Rozpoczęcie robót budowalnych zaplanowane jest w grudniu 2017 roku, natomiast ich zakończenie rok później.

 

Nadodrzanka nowe możliwości dla pasażerów kolei oraz miasta

Obecnie na lubuskim odcinku Nadodrzanki trwają prace na łącznicach kolejowych Jerzmanice Lubuskie - Rzepin - Drzeńsko (linie nr 821 i 822). Przebudowywana jest także stacja w Rzepinie.  Efektem będzie lepsza obsługa na peronach, a dzięki wymianie rozjazdów i torów, także sprawniejszy przejazd pociągów. Rozpoczęły się również prace w torze nr 1 na odcinku Niedoradz – Zielona Góra. Roboty zostaną zakończone w IV kwartale 2018 r. a ich efektem będzie podniesienie prędkości z 40 km/h do 120 km/h.

 

Jeszcze w tym roku ruszy przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Stefana Batorego w Zielonej Górze, który obecnie stanowi „wąskie gardło” dla transportu autobusowego. Nowy obiekt będzie szerszy – co umożliwi bezkolizyjny ruch autobusów komunikacji miejskiej. Wiadukt zyska także nowe, wygodniejsze przejścia dla pieszych. Ponadto, na stacji Zielona Góra ruszy w tym roku rozbudowa tunelu, umożliwiająca przejście na północną stronę miasta oraz zadaszenie peronów, dojść do peronów i tunelu. Roboty zakończą się w grudniu 2018 r. Obie inwestycje są realizowane wspólnie z miastem Zielona Góra.

 

100 mln zł na Nadodrzanke w 2016 r.

Tylko w 2016 roku PLK zapewniły pasażerom wygodniejszą obsługę dzięki przebudowie peronów na stacjach: Głogów Huta, Brzeg Głogowski oraz Czerna. Dodatkowo remont obiektów między Zieloną Górą a Czerwieńskiem umożliwił sprawniejszy przejazd pociągów. Na dolnośląskim odcinku Nadodrzanki w ubiegłym roku zakończono remont toru numer 2 odcinka Rudna Gwizdanów – Głogów. Łączna wartość prac na Nadodrzance w 2016 roku to prawie 100 mln zł. 

 

 

 

Kontakt dla mediów:

Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
694 480 239

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 696 577 000,00 w całości wpłacony

Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.

www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl

Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne

Posted by Telewizja Opera on 02:54. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Lubuskie. Ponad 150 mln zł na lepsze podróże między Drzeńskiem a Kostrzynem

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery