dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Władze woj. lubuskiego odpowiadają w sprawie linii kolei na lotnisko w Babimoście

Do portu lotniczego Zielona Góra- Babimost prowadzi nieużywana bocznica kolejowa, która zarosła drzewami. Oglądałem ją. Kończy się ona ok. 1500-2000 metrów od terminalu pasażerskiego tego portu. Nadal sądzę, że tą linię możnaby po prostu naprawić, odkrzaczyć, uzupełnić brakujące śruby łączące nadal zachowane szyny. Pociągi pasażerskie- kursujące w pobliżu autobusy szynowe z napędem spalinowym mogłyby obsługiwać tą bocznicę choć raz lub dwa razy dziennie, dowożąc pasażerów na lot do Warszawy. Pasażerowie końcowy odcinek 1500-2000 metrów mogliby pokonać piechotą- jest to lepsze niż nic. Lotnisko to ma jedynie skomunikowanie z Zieloną Górą, a nie z resztą milionowego regionu. Pytam więc lokalne władze o opinię w tej sprawie i proponuję zorganizowanie dyskusji.

Fot. Mapa portu, cc wikimedia


Fot. propozycja przedłużenia bocznicy:


Pytanie do władz: od wielu lat prowadzę np. w sieci Facebook skromną i nieudolną kampanię społeczną o uruchomienie nieczynnej linii kolei do lokalnego portu lotniczego w woj. lubuskim. Istnieją liczne przykłady - także w Polsce- gdzie połączenia kolejowe do portu lotniczego spowodowały gwałtowny wzrost przewozów pasażerskich w porcie lotniczym. W Olsztynie ruch w porcie lotniczym wzrósł w porównaniu do stanu sprzed budowy linii kolei około stukrotnie, choć oba okresy są mało porównywalne.
Czy władze UMWL są zainteresowane dyskusją na temat ożywienia linii kolejowej do portu lotniczego?

Odpowiedzi udziela:
Piotr Tykwiński
Zastępca Dyrektora
Departamentu Infrastruktury i Komunikacji
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego
w Zielonej Górze

Nie istnieje linia kolejowa do Portu Lotniczego Zielona Góra w Babimoście, o czym wcześniej już informowaliśmy Pana w prowadzonej z Panem korespondencji. W związku z tym dyskusja na temat "ożywienia" czegoś, co nie istnieje wydaje się być bezprzedmiotowa. Być może ma Pan na myśli bocznicę kolejową, która położona jest w odległości kilku kilometrów od terminali pasażerskich lotniska. Bocznica ta jednak jest obecnie własnością prywatnego przedsiębiorstwa i Województwo Lubuskie nie ma na jej funkcjonowanie żadnego wpływu.

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 23:38. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Władze woj. lubuskiego odpowiadają w sprawie linii kolei na lotnisko w Babimoście

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery